meg83 Skrevet 1. januar 2011 #1 Skrevet 1. januar 2011 Lillegutt har hatt skurv i et par mnd (er 5 mnd). Er ikke ille, men nok til at jeg prøver å fjerne. Har brukt olje et par ganger, og så brukt neglebørste til å få det ut. Mye går vekk, men langt fra alt, og det kommer jo tilbake med en gang. Noe dere har prøvd som har funka? Hvor lenge må en regne med å ha dette?
Gjest Skrevet 1. januar 2011 #2 Skrevet 1. januar 2011 Jeg gjorde ikke så mye med det bortsett fra å ha litt olje i badevannet og frottere håret litt etter bad. Nå er hun 8 måneder og det er helt borte.
millimams Skrevet 1. januar 2011 #3 Skrevet 1. januar 2011 Min lille var sterkt plaget med skurv og det eneste som gjorde at vi til slutt ble kvitt det var salisylsyre.
Bellbaby Skrevet 1. januar 2011 #4 Skrevet 1. januar 2011 Jeg kjøpte noe liniment mot skurv på apoteket, lot det virke over natta og fjernet det med lusekam. Prøvde olje m.m. før det, men det kom tilbake. Men etter linimentet har han ikke hatt noe av det lengre, det tok "knekken" på alt skurvet )
Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 1. januar 2011 #5 Skrevet 1. januar 2011 Skraper det bort med kam, men min gutt på 8 uker har mye, så jeg skal prøve acetylsalisylsyre også. Også mente svigermor at det finnes salisylvaselin som skulle være bra.
Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 1. januar 2011 #6 Skrevet 1. januar 2011 Og olje syns jeg ikke virker... Blir bare klissent/seigt og begynner å lukte gammel stol (sånn med muggen strie inni). Nam
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 1. januar 2011 #7 Skrevet 1. januar 2011 jeg skulle kjøpe noe på aptoteket mot skurv da minsten har veldig mye, men fikk besjed av henne på apoteket at det var veldig sterkt, minsten var bare 4 mnd å at det kun bruktes så siste løsning.. så jeg har etter bading hatt masse babyolje i håret å latt han sove med det over natten, om morningen har jeg brukt en kam å kammet vekk itilegg til at jeg har rufset i det med fingrene så det løse falt av. har vel gjort dette 2-3 ganger nå å alt er nesten helt borte..
tine0810 Skrevet 4. januar 2011 #8 Skrevet 4. januar 2011 Jeg bruker olje og frotteklut, pusser det bort...men det kommer igjen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå