Sibabyno Skrevet 1. januar 2011 #1 Skrevet 1. januar 2011 Heisann:) Jeg og min Kjære har nå i januar prøvd i 2 år uten hell på å få en liten spire. Vært igjennom alle tester, alt er iorden med meg, men han hadde veldig dårlige svømmere. Denne mnd har jeg gått på Pergotime for å se om det kan hjelpe. Har 3 egg som er klare, så om sædkvaliteten hans hadde vært normal hadde vi fått rugeforbud pga stor sjangse for flerlinger. Legen sa at viss sædprøven hannes var riktig, så er sjangsene for at det denne gang lykkes for oss, veeeldig liten. I midten av januar skal han levere ny sædprøve, og om den er samme som sist,blir det IFV på oss. Er det noen av dere som er i samme sted? hvordan har det gått for dere? har lyst på masse informasjon....pris,framgangsmåte osv.... Håper på mange svar :)
Tante_Esel Skrevet 2. januar 2011 #2 Skrevet 2. januar 2011 hei var paa samme sted som deg i sommer.... gyn her hjemme, ga oss beskjed om at det var veeeldig daarlig sedkvalitet. jeg har eggløsning, og alt ser bra ut. pga daarlig kvalitet ble vi sendt til riksen i august.... fikk brev i posten om mottatt søknad i oktober 2009, saa var det bare aa vente litt til... vi fikk plutselig brev i posten til fortime paa riksen i starten paa des... paa fortimen snakket vi om prosessen, hvor jeg var i syklus og naar vi kunne starte opp...mannen maatte ha med seg sedprøve inn til denne timen. prøvene hans hadde vaert bra hele veien sa legen paa riksen... gyn her vi bor hadde gitt oss feil svar!!! vi starter naa naar jeg faar mensen... det er mange sprøyter jeg skal ha, men hva gjør man vel ikke for en liten knert i magen pengemessig saa blir første forsøk paa rundt 10-12ooo vanskelig aa si, pga vet ikke hvor mye hormoner som skal til..... jeg vet det føles ut som en lang vei akkurat naa,.. men naar dere eri gang, gaar tiden saa fort masse lykke til!
Endelig28 Skrevet 2. januar 2011 #3 Skrevet 2. januar 2011 hei. Jeg og samboeren min slet med å bli gravide på egenhånd. Kom fort inn til time ved St.Olavs Hospital. Hadde time der i August/September 2009. Der ble det gjort en gyn undersøkelse på meg som visste at alt var bare bra med meg. Regelmessig menstruasjon har jeg også. Men samboeren min sin sædprøve var ikke bra. Pga av dette skulle han levere en ny prøve 3 måneder senere. Så i november 2009 leverte han en ny prøve som var dårligere enn den første han leverte. Vi ble derfor anbefalt ICSI. vi bestemte oss for at vi ville vente til April/Mai 2010 før vi startet på det første forsøket. I April startet jeg på Synarela nesespray for å komme i en kunstig overgangsalder. Ca 3 Uker etterpå begynte jeg med Puregon 125 IE som jeg gikk på i 9 dager. Så var jeg inne til UL å legen fant da 12 fine eggposer. Dette var på en Fredag. Natt til Søndag satte jeg eggløsningssprøyten. På Mandag hadde vi uttak. Legen fikk ut 12 egg. Tirsdagen ringte de fra St.Olavs å sa at 7 egg hadde blitt befruktet og delt seg riktig. På Onsdagen reiste vi inn til St.Olavs Hospital igjen for å få satt inn egg. Da var det 3 egg igjen som var perfekte. De satte inn 1 egg og frøs ned de 2 andre eggene. 10 dager etter innsettingen klarte jeg ikke å vente lenger.. da tok jeg den første (av mange ) graviditetstesten. Den lyste positiv. Trodde ikke mine egne øyne, tok derfor mange flere tester som alle visste positivt. Nå er jeg kommet til uke 36 og den lille i magen trives veldig godt. Når det gjelder økonomi brukte vi vel tilsammen med medisiner og legetimer ca 12.000 kroner. Jeg vet at vi var veldig heldige med at vi klarte det på første forsøk. Det er jo bare 20-30 % sjanse for at man klarer det på første forsøk. Håper at dette var svar på noe av det du lurte på. Hvis du lurer på noe mer så er det bare å snede meg en PM
Sibabyno Skrevet 2. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 2. januar 2011 Tusen takk for svar:) Vi startet også utrednigen i august. Ser vi har en spennende tid framover Masse lykke til Lille Vanillie, får håpe spiren sitter på første forsøk. Endelig 28: masse lykke til med magen har også sendt deg en PM Noen av dere som vet om det er noen "diagnoser" som har bedre sjangse til å lykkes med IVF enn andre? jeg bare tenker når a lt er bra med kvinnen, og hindringen er at mannens svømmere ikke når frem, at når egget blir befruktet at det da er større sjangse for å lykkes og holde på det befruktede egget enn om det var noe gale med kvinnen???
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 2. januar 2011 #5 Skrevet 2. januar 2011 Samme story som de over her - "Infertilitet grunnet forhold hos mannen". Begynte på utredning i oktober 2009. Gynekologen min mente vi ville ha "gode sjanser" med IVF/ICSI. Oppstartsmøte for IVF på Riksen i februar sammen med 3 andre par. Oppstart på hormoner ble avtalt individuelt utfra menssyklus og belegg på avdelingen den aktuelle uttaksdagen. Vår oppstart var i april og uttak/innsett 16-18. mai 2010. Tok ut 20 egg og 11 ble befruktet (til stor lettelse for mannen). Ble gravid på første forsøk og har i tillegg 8 fine egg på frys. Det hele var en positiv opplevelse. Jeg har litt tro på det du spør om helt sist - det viktigste virker å være at kvinnen har gode forutsetninger. Men dette har jeg ikke hørt fagfolk si noe om.
øynesomtinntallerkner Skrevet 2. januar 2011 #6 Skrevet 2. januar 2011 Samme her også, ikke noe feil med meg men dårlige prøver hos mannen. Vi fikk ICSI pga. dette. Klaffet på første forsøk, og på første søskenforsøk også Har nå tre flotte barn. Jeg har tenkt at dette har gått så bra fordi det var svømmerne som var kjipe, jeg blir visstnok veldig lett gravid:) Så dette går sikkert brillefint, lykke til!!
Sibabyno Skrevet 2. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 2. januar 2011 Så kjekt å høre at for alle med samme problem som oss her inne har fått klaff for første forsøk. Har ikke fått så masse informasjon om dette fra sykehuset enda, da sykehuset vi hører under ikke driver med dette. Så vi har bare lest generell informasjon på nettet, og såg de bare var ca 30% sjangse på første forsøk, så veeeldig positivt og kjekt å høre så mange solskinnshistorier. Hvor lenge hadde dere prøvd før dere gikk til utredning? fra det var bestemt at dere skulle ha IVF hvor lang tid tok det? Hadde dere sykemelding? hvilke sykehus har dere hatt behandling hos? Hadde vist mange spm på lur Tusen takk for lykkeønskinger, de kan vi trenge
øynesomtinntallerkner Skrevet 3. januar 2011 #8 Skrevet 3. januar 2011 De sa ikke noe til oss heller, om evt. større sjanse for å lykkes når det var mannen som var problemet. Men jeg har i mitt enkle lille hode kommet frem til at det er det hehe... Vi brukte ikke prevensjon i mange år, vil ikke si at vi prøvde desperat men det hadde vært greit å bli gravid. Men det skjedde jo ikke. Etter besøk hos gynekolog venta vi 4 mnd på time i Porsgrunn, var så heldig å kunne begynne behandlingen dagen etter(!!) da det klaffet med syklusen! Så det gikk fort ja. Hadde ikke noe sykemelding utenom tre dager i forbindelse med uttak og innsetting. Men jeg ble fryktelig ustabil i humøret av medisinene, men det er jo bagateller, bare å holde ut:)
Sibabyno Skrevet 3. januar 2011 Forfatter #9 Skrevet 3. januar 2011 Hehe, det var det mitt hode konkluderte med også, så bra at andre sitt hode gjør det også Håper ikke vi må vente i 4mnd fra slutten av januar av.....syns de 14 dagene fra eggløsning til mensen til slutt dukker opp er lange og seige dager, begynner vel å bli litt utolmodig kan man si... Bra klaff at du begynte dagen etter med medisin da. Hvilken dag i syklus starter man? nesespray først og så sprøyter? det er vel gjerne forskjellige medisiner?..
øynesomtinntallerkner Skrevet 3. januar 2011 #10 Skrevet 3. januar 2011 jeg har faktisk glemt det:)) Men spray først, husker ikke hvor lenge. Jeg er visst blitt dement
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå