mandalay Skrevet 1. januar 2011 #1 Skrevet 1. januar 2011 Vesla har de siste to dagene hatt ofte avføring- ca annenhver bleie har hatt bæsj. I tillegg har den vært skikkelig grønn i fargen, helt annerledes enn før. Jeg både ammer og gir MME, men har ikke endret noe i mitt kosthold, men vi gav henne Hipp MME i en dag i forrige uke. Hun får vanligvis Collett. kan hun ha reagert på dette eller kan det være noe annet? Sover bra, har masse tissebleier og er ellers fornøyd. Men jeg kan ikke skjønne at hun kan holde på maten med alle disse bæsjebleiene... Noe med erfaring?
sthans Skrevet 1. januar 2011 #2 Skrevet 1. januar 2011 Groenn farge kalles ofte starvation stool / sultavfoering og kan bety at babyen ikke faar i seg all naeringen fra maten - f eks hvis diare, naar maten gaar for fort gjennom systemet. Litt groennfarge er ikke noe aa bry seg om, bare pass paa at hun faar i seg nok aa drikke. Babyer blir fort dehydrert sammenliknet med oss voksne. Allmentilstanden er god pekepinn - hvis hun skifter fra glad og fornoeyd til slapp, saa slaa paa traaden til helsesoester eller lege. Vi hadde en runde med virusinfeksjon i tarmsystemet til gullet, og det som kom ut var til slutt selvlysende groent (tuller ikke!) og han var superslapp. Men det var da etter fire dager uten aa holde paa noe som helst. Mulig skifte av MME kan ha gjort det - ellers gaar det mye magesyke paa denne tiden av aaret. Lykke til uansett :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå