Gå til innhold

Jeg har fått et magevirus- vil det smitte baby på 16 dager??:(( TRenger råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer hadde dette for 4 dager siden, og nå er det min tur. Er sånn at jeg føler jeg må på do hele tiden, og føler meg kvalm og uvel,men får ikkekastet opp eller gått på do. Føler meg uvel og slapp, og greier nesten ikke bære baby...

HAnnah har ikke sovet i natt, hatt skikkelig luftsmerter, og gråter hele tiden og vil ikke sove i krybba si. Men spiser godt!

Kan hun være smittet, ELLER begynner kolikken nå kanskje..? Huff!!

Hva burde jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja hun kan smittes. Jeg hadde det samme for kort tid siden. Du må vaske hendene ofte, og unngå å nusse og klemmer for mye på barnet ditt. Hør om noen kan ta seg av henne hjemme hos deg, så du kun ammer og unngår for mye kontakt denne tiden. Om hun får mageviruset må du følge med på bleiene om hun tisser nok. Gi henne gjerne litt ekstra vann (kokt) på flaske utenom måltidene.

Skrevet

Det er visstnok ikke så vanlig at babyer under 3 mnd blir smittet av sånt no, men det er uansett viktig å vaske hendene godt før du ammer eller steller henne. Her ble håndspriten flittig brukt da storesøster hadde 2 runder m det før jul, og heldigvis slapp både jeg og lilleloppa på 3 mnd unna.. God bedring og lykke til:)

Skrevet

Men hvordan vet jeg om hun har fått det?

Skrevet

Diare og oppkast er de mest innlysende tegnene - pass i saa fall paa vaeskebalansen. Avfoeringen vil ofte skifte farge til groent etter hvert, hvis lenge diare og babyen ikke tar opp nok naering. Det er veldig sjelden de helt smaa faar det - men min klarte aa bli smittet ved 2 mnd. Hold i saa fall oeye med vaeskebalansen og allmentilstand - ring lege eller helsesoester hvis det varer ved, saa faar du raad.

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...