Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle hatt EL 1. jan om bim sine kalkulator var rett, eller så hadde jeg målingen som tilsa 29. des (før alt ble tull)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heldig du a Metti :) Min blir helt på bærtur om jeg måler seinere. F. eks. 1. nyttårsdag; jeg var edru nyttårsaften, la meg halv fire på natta. Regnet ut at dersom jeg målte tempen klokka 11 ca, så ville det bli riktig, med tanke på at jeg hadde sovet like mange timer som jeg vanligvis gjør da, men da var tempen hele 0,6 grader høyere enn dagen både før og etter.. :S

Skrevet

Det er det som har skjedd med meg i helgen, målte senere enn vanlig og vips så var det mye rart m temp. I ukedagene ligger jeg nesten helt på samme temp... i og med at jeg skulle hatt EL rundt helgen som var, klarer ikke ff å tolke skjemaet mitt riktig:(

Skrevet

Hvis du klarer å sovne igjen så anbafale eg deg å ha på vekkeklokke i helgene og bare sove igjen etterpå

Skrevet

Blir nok det nå i helgen.

Håper jeg har klart det denne mnd uavhengig av temp og så skal jeg prøve å ta temp mer på samme tid hele uken fremover.

Skrevet

Ja eggløsningen skjer uavhengig av om en temper riktig så sjansen er jo like stor..

Neste Mnd så vurdere eg å kutte tempingen føle det kanskje kan gi litt unødvendig stress men får ta avgjørelsen om noen dager..

Grafen min er ganske ok denne Mnd så kan være eg fortsette

Skrevet

For å sjekke om man har EL er vel hovedårsaken til at folk temper

Skrevet

Kjenner mens smerter nå, da er vel den på vei tenker jeg. isj. jaja.. skal tempe neste mnd også, det blir pp 4.. men om jeg ikke blir gravid iløpet av 4 pp'er. så skal jeg legge fra meg allt av temping og forum her, og om jeg ikke er gravid da innen juni/juli.. da skal vi begynne å prøve aktivt igjen :)

Skrevet

Man kan bli litt opphengt av å måle tempen hver dag og i tillegg titte innom her hele tiden. Jeg tenker at jeg tar det mer med ro nå enn for noen måneder siden, men bruker jo mye tid og tanker på denne prøvingen likevel. Ser det bare an litt tenker jeg. I og med at jeg har hatt lange sykluser før, synes jeg det er veldig greit å få bekreftet med tempmåling ca når jeg har hatt EL og når jeg kan vente mensen. Kan bli sprø av å vente på den uten å vite akkurat når den skal komme...

Når det gjelder temping senere på dagen, så er jeg enig i at tempen ofte blir høyere. Jeg bruker babycomp og i heftet der står det at det ikke har noe å si når på dagen man måler, men at man får nok søvn. For min del blir tempen høyere senere på dagen samme om jeg har lagt meg sent eller tidlig. Men jeg pleier også å skrive ned tempen, bare for å ha den der. Hvis den avviker veldig fra resten, dropper jeg den bare.

Skrevet

Enda høyere temp i dag, hurraaaa :) Høyeste tempen målt i denne syklusen ihvertfall, og nå er brystvortene mine skikkelig ømme når jeg tar på dem, og det var de også forrige syklus etter EL, så nå har jeg altså positiv el-test, høyere temp og såre brystvorter som bevis på at EL har vært ihvertfall. 3 DPO nå, måtte neste uke gå fortfort!

Ang. stress og temå-måling; jeg føler meg mye roligere denne pp som jeg temper, for nå har jeg noe håndfast å gå utifra, istedet for å virre rundt og ikke ane hva jeg venter på, så temping har hatt positiv virkning på stress for meg ihvertfall :)

Skrevet

Så bra med høyere temp! Det er så deilig å få bekreftet at man har hatt EL, spesielt når man har lange og ustabile sykluser. Og jeg er litt som deg at jeg blir roligere av å tempe. Når i syklusen begynte du med EL-tester? Lurer på om jeg skal begynne snart, selv om jeg ikke forventer EL før dag 21, er på dag 10 nå.

Skrevet

Jeg fikk en forsmak på mensen i går og i dag var tempen lav så da regner eg med den komme i dag

Skrevet

æsj, kjipt Metti :( Jeg tok en test idag og den var negativ.. tok en digital med ukesindikator.. Så. jeg regner med jeg får mensen jeg også iløpet av dagen eller om noen dager. Jeg orker ikke tempe eller bry meg lenger føler jeg etter denne pp, men jeg skal tempe bare en mnd til, ikke fordi jeg har lyst, men fordi jeg må følge litt med på sylusen min, siden den er litt koko..første pp hadde jeg ikke EL tror jeg ikke, så derfor vil jeg følge med en mnd til for å se om jeg får EL da også eller ikke, neste pp blir min nr 4.. Etter den så skal det bli så innmari godt å hive fra seg alt med temping og BIM til sommeren.. Jeg orker ikke stresse mere med dette nå, jeg vil bare leveet normalt liv og ikke tenke på det mere, så får det komme når det kommer.. Jeg begynner på igjen om jeg ikke har blitt gravid innen sein sommeren.. Akkurat nå vil jeg bare kaste fra meg alt! men må følge med på neste syklus å.. hmmmph... jaja:P

Skrevet

Ja jeg kaster også tempen beste Mnd har fått konstantert at eg har EL og at eg har tydelige temp forskjeller før og etter EL.. Syklusene ligger også ganske stabile rundt 30 dager så da ser eg ikkje behovet ..

Nå skal all unødvendig stress kastes ..

Skrevet

Det øres bra ut Metti :) kansje blir vi gravide før vi vet ordet av det når vi ikke stresser med det ;) Lykke til videre iallefall :) Heier på oss

Skrevet

Cl82: Jeg beynte med el-testene på dag 10 jeg..... Og fikk altså ikke knallpositiv før dag 29. Grunnen til at jeg begynte å teste såpass tidlig, var at jeg håpet syklus nr 2 etter pilleslutt skulle bli litt kortere, noe den ikke ble.

Føler egentlig ikke at jeg stresser med å bli gravid, har det ganske bra om dagen likevel :) Jeg tenker såklart mye på det, men ikke tanker om at "herregud, tenk om jeg ikke kan bli gravid" " Denne pp MÅÅÅÅ det gå!" jeg er ikke der enda.. Låner babyen til et vennepar enn så lenge, da får jeg roet abstinensene etter å holde en liten en i armene for en stund ;)

Og desto lengeer tid det tar å bli gravid, desto mer foreldrepenger får jeg. Er jo student frem til mai, men har nesten garantert fast jobb i 50 eller 75% fra februar av. Tar da permisjon uten lønn fra de vaktene jeg ikke kan jobbe, frem til studiene er ferdige. Så jo flere måneder jeg kan jobbe fullt før babyen kommer, desto mer foreldrepenger rekker jeg å tjene meg opp til :)

Skrevet

Man får gjøre det man føler er best selv. Tror uansett det er viktig å slappe av og ikke stresse for mye med å bli gravid. Jeg føler jeg stresset litt for mye rett etter SA, men nå tar jeg det mer med ro. Håper jo selvfølgelig at jeg blir gravid så fort som mulig, men det er greit å finne gode grunner til å vente med å bli gravid, sånn som spire som er student fram til mai. Ønsker uansett alle lykke til og håper det sitter snart for oss også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...