Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg og mannen har ganske ulik smak,men her om dagen fant vi et guttenavn som begge syns var fint:) men er usikker på om det blir for sært... Esekiel. hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes absolutt ikke at navnet er for sært :o) Synes det er ganske så fint jeg. Er ikke det navnet man hører mest av, men det er allikevel et navn de fleste av oss har hørt gjennom bibelhistorie. Når dere begge liker navnet så skjønner jeg ikke problemet - go for it :o)

Skrevet

Litt i overkant tungt og pusete for min smak. Høres litt ut som en alv fra Ringenes Herre. :P

Skrevet

Litt i overkant tungt og pusete for min smak. Høres litt ut som en alv fra Ringenes Herre. :P

Skrevet

Synes det er et vakkert navn, men ville aldri kalt sønnen min det. Dette fordi jeg synes det er litt for feminint, litt tungt og litt uheldig i Norge, men for all del go for it om dere liker det!

Skrevet

Nei, liker ikke. Eskil er pent! :-)

Skrevet

Nei, det navnet synes jeg ikke var pent. Eskil er MYE finere! :)

Skrevet

ok, takk for ælige svar:) vi er fortsatt i tenkeboksen på om vil vil gå for det. hva syns dere om Jesaja da? syns det å er fint jeg... liker i grunn bibelske navn:)

Skrevet

Esekiel er bedre enn det andre alternativet ditt. Esekile er jo ikke noe værre enn Matteus eller Samuel for eksempel. Hvis du liker den type navn syns jeg du skal gå for det!

Men det finnes en type brød som heter Esekielbrød, bare så du har den informasjonen- det var det jeg tenkte på umiddelbart.

Skrevet

Både Esekiel og Esaja er veldig lite brukte bibelske navn og også ganske tunge..

Hva med å gå for et av de litt mer brukte?

Fine bibelske navn (som passer bra her i Norge):

Jonathan

Benjamin

David

Daniel

Elias

Lukas

Mikael

Joakim

Ruben

Isak

Jacob

etc etc..

Om dere vil ha noe litt mer uvanlig som klinger litt som de du nevnte kan dere jo gå for Sakarias eller Nathaniel ^^,

Skrevet

Signerer namedrop85, også med tanke på forslagene Sakarias og Nathaniel. Er også glad i bibelske navn, men synes det er mange fine å velge blant som klinger bedre i norsk sammenheng.

Skrevet

Så vittig - akkurat det navnet hadde jeg en "crush" på for et års tid siden. Elsker klangen, det eneste som også i mine øyne var "problemet" - var at det var "sært". Men du skal få et JA fra meg likevel!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...