Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 1. januar 2011 #1 Skrevet 1. januar 2011 Jeg er fortvilt da mitt lille gulle ikke vil sove om natta... Bare korte dupper.. Dette skjer i perioden fra kl ett til fem ca hver natt. Hadde magevondt her tidligere men ser ut som det går bedre nå. Sovner da i 5-6 tiden og sover i 4-5 timer, virker som det er da hun tar natta :-( er oppe og får mat, kan da være oppe en til to timer så sovner hun igjen og har en lang dupp på 3-4 timer. Har prøvd å holde henne litt vålen på etttermiddagen og frem til stelletid i 7-8 tida men det hjelper ikke. Kan sovne etter kveldstellet og mating men våkner som sagt i ett-to tida og holder det gående til tidlig morgen... Tips???? Hvordan er deres babyer på 5-6 uker?
mariabee Skrevet 1. januar 2011 #2 Skrevet 1. januar 2011 Sånn hadde vi det de første tre ukene. Nå er hun fem uker gammel og sover heldigvis 3 - 4 timer om gangen på natten. Så får mat rundt 23-24 og sover da til 02-03. Og videre til seks syv. Så da skal vel ikke jeg klage noe særlig:) Hun har lengre dupper på dagen, men kan og være våken en time av gangen. Sovner derimot fort om jeg tar henne opp til meg og hjelper til med smukken. Hvordan er det med deres matmønster? jenten min får mme, pga sår og betennelser. Hvert måltid spiser hun alt fra 85 - 135 ml. Er det for lite? Regner med hun hadde hylt om hun har behov for mer. Er blid og fornøyd og sover godt:)
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 1. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 1. januar 2011 Tuppa mi får også mme og spiser vel omtrent som din, av og til litt mindre faktisk. Jeg lurer også på om det er for lite, men syns jo også hun virker blid og fornøyd - bortsett fra på natten... :-/ Fikk mat i 23 tiden i går kveld, sov til kl. ett og lå å pludret litt i senga med smokken til det ble mattid igjen, spiste MASSE da, bakndet først de "vanlige" 135 ml, men måtte lage 30 til som hun spiste. Ville altså IKKE roe seg igjen, ser jo at hun er trøtt men klarer ikke å finne den gode søvnen, bare dupper av innimellom og våkner når jeg legger henne fra meg... Hvordan sover din tuppe på dagtid?
Be Cool Skrevet 1. januar 2011 #4 Skrevet 1. januar 2011 Jeg tror at når de er så små kan du bare glemme å få snudd døgnet igjen ved hjelp av rutiner. Hvis man prøver for hardt å innføre rutiner på så små blir du bare superfrustrert og sliten (jeg taler av erfaring fra da eldstesønnen min var baby, he,he)! Snuppa her i huset er 7 uker og sover når hun har lyst for å si det sånn. Hun sover egentlig ganske mye, men det er ikke noe mønster i det. En natt kan hun sove 6-7 timer mellom 23 og 07, en annen natt sov hun 12 timer med èn liten spisepause, andre netter våkner hun annen hver time mellom 01 og 09. Hun har stort sett en eller to lange (3-4 timers) dupper i løpet av dagen også, men kan dra til med 5 timer på dagen også. Det høres jo ut som om tuppa di har begynt å finne en liten rytme (den lange luren du nevner i første innlegget), så det går seg sikkert til etter hvert. Det er visst når de er tre måneder ca at det er noe særlig poeng å innføre rutiner på de små. Så her i huset lener vi oss tilbake, og tar èn dag av gangen, og syns egentlig det er ganske deilig at alt står litt på hodet nå.... Lykke til!
mariabee Skrevet 1. januar 2011 #5 Skrevet 1. januar 2011 kan jo være hun bare har en roteperiode nå en liten stund, før hun snur litt om igjen. Kan det være luft, rap som skal opp som gjør at hun ikke finner roen på kvelden? Jeg bruker go tid på mating om natten sånn at hun skal slippe luft, og har innimellom maltekstrakt i mme. jeg pleier å legge en hånd på kinnet hennes etter maten når jeg har lagt henne i kurven, den står rett i høyde med meg. Da sovner hun fort. På dagtid sover hun ganske mye. Er selvfølgelig våken innimellom og vil ha oppmerksomhet. Men kan sove opptil fire timer i strekk da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå