Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere? Noen tips?

Spiser sunt og grovt så burde ikke ha noen med kostholdet å gjøre.

Er litt lei nå, er i dag 9 dager siden jeg var på do med nr 2 :/

Videoannonse
Annonse
Gjest Mentha♥ er fødeklar!♥
Skrevet

Uffda.. Håper det kommer seg snart!

Har du prøvd linfrø og/eller biola? Kan godt blande de to, så får du en skikkelig mageregulerende drikk :) Og husk å drikke masse vann!

Skrevet

Jeg ga opp, prøvde alt. Dro på apoteket og kjøpte noe som heter lactulose, det funker kjempebra!! :)

Skrevet

Klyx funker :)

Skrevet

Jeg bøtta nedpå en liter ferskpressa appelsinjuice, drakk en espresso og spiste en håndneve svisker. og drakk masse vann i noen timer.. Skal si det var hjemmelaga do oppskrift ;)

Ellers anbefaler jeg lactulose.. Fungerer som en drøm!

Skrevet

Jeg har også vært plaget med dette i det siste, da jeg begynte med jerntabeletter for en stund siden. Helt ut av det blå fikk jeg plutselig VELDIG lyst på tørkede aprikoser en dag... Spiste fire/fem stk bare, og et par timer etterpå var det nesten så jeg ikke rakk å komme meg på skåla engang..! Det sies jo at det vi har lyst på under graviditeten inneholder noe man gjerne har for lite av i kroppen.. Men trodde ikke det gjalt fordøyelsessysemet også ;p

Skrevet

Jeg har også vært plaget med dette i det siste, da jeg begynte med jerntabeletter for en stund siden. Helt ut av det blå fikk jeg plutselig VELDIG lyst på tørkede aprikoser en dag... Spiste fire/fem stk bare, og et par timer etterpå var det nesten så jeg ikke rakk å komme meg på skåla engang..! Det sies jo at det vi har lyst på under graviditeten inneholder noe man gjerne har for lite av i kroppen.. Men trodde ikke det gjalt fordøyelsessysemet også ;p

Skrevet

Skriver under på tørkede aprikoser:) -Og så er det godt og!

Skrevet

Åh, takk for mange gode råd. Er fort gjort å bli tiltakslaus her :P

Huff, ja jeg føler virkelig jeg har prøvd det meste nå, men ikke aprikoser eller biola :)

Det skal prøves i dag:)

Takk jenter :)

Skrevet

Jeg føler disse mini klyxene bare tømmer helt nederst :/ Blir liksom ikke ferdig på en måte å kan ikke sitte å presse litt heller for da blir jeg super kvalm og føler jeg kaster opp :(

Skrevet

har tatt akupunktur mot forstoppelse som har hjulpet.. og så har jeg fått dilla på mandarin... spiser så mange hver dag at det får nok også litt fart på systemet... heh!!

Skrevet

Hvis du har gått så lenge som 9 dager, hadde jeg tatt litt sterkere midler enn bare mat til hjelp. Jeg ble forstoppet etter en operasjon for en måneds tid siden, og da syntes de på sykehuset at en uke var litt lenge. Flere jordmødre sa at det var helt i orden å bruke Lactulose/Duphalac en stund for å få gang på systemet, så det gjorde jeg. Tok ca 10 ml morgen og kveld i flere dager, og til slutt løsnet det. Du må også ta deg veldig god tid når du setter deg på do, ikke stress og forhast deg.

Jeg drikker også babysviskesaften fra Nestle nå for å vedlikeholde, og eller er det veldig viktig å drikke masse vann og å spise jevnlig.

Håper det ordner seg!

Skrevet

Hei! Ser du allerde har fått mange gode tips. Men en vesentlig tin som er glemt er fysisk aktivitet!! Så lenge former er noenlunde og bekkenplager ikke er for uttalt, er å gå seg en tur og være i fysisk aktivitet. Det er godt for peristaltikken(bevegelsen tarmene gjør for å frakte innholdet videre). Grove kornprodukter gjør også godt! Siden du har vert obstipert så mange dager, er sikkert oljeklyster på apoteket et godt alternativ også :)

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...