Gå til innhold

Erfaringer med "store" barn som ikke går enda? 15mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tvillingene mine er 15mnd og går ikke enda. Innmari strevsomt og de sutrer mye, mest sannsynlig mye pga mangelfullt språk og fordi de ikke kan gå. Sønnen min er nærmere å gå enn søsteren, som er helt gummitarzan. Utrolig slitsomt. Har blitt fulgt opp av fysio/kiro/manuellterapeut siden de var 5mnd. Det er ingenting "Galt" med de men jeg tror det er en stund til de går begge to. Veldig strevsomt. Det "kjipeste" er nesten alle kommentarene man får på det.. "Jøss, går de ikke enda?" etc..

Er det noe man kan gjøre? Sønnen min er flink og kan to-tre skritt alene, Maja kan ikke gå overhodet, går rundt bordet, men er flink til å klatre da.. hehe.

Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget. Er litt sliten av å bære og å høre på sutring døgnet rudnt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søstra mi var 16 mnd da hun begynte å gå, svigerbror 20. Alt innenfor normalen, så tror ikke du trenger å stresse.

Min sønn har nettopp begynt å gå (snart 15 mnd), og blitt utrolig flink de dagene her, men allikevel en del sutring og vil aller helst bli bært. Overse sutringen, og selvom de hylgråter, ikke løft dem opp. Bruker å funke på sønnen min. Jeg setter meg heller ned på gulvet sammen med han, og begynner å leke litt med lekene hans for å avlede. Etterhvert begynner han å leke også, går rundt (eller krabber, som han gjør mest enda).

Sønnen min var syk en periode hvor han ble bært på hele tiden, og han bare satt på fanget - det utnytter han nå. Lykke til :)

Skrevet

sønnen min begynte å gå rett før han ble 21mnd, å på helsestasjonen sa de ingenting. Alt var normalt. Nå er han en helt normal aktiv 3åring.

Så tror ikke du trenger å stresse med det, høres klisje ut men det kommer når det kommer :D

Ser når i ettertid at jeg var kanskje litt for "flink" til å bære han når han skulle noen plass innenfor husets 4vegger.

Snuppa begynte å gå da hun var 11mnd, da var jeg kanskje mer vant til 3åringen som klarte det meste selv, så lot kanskje henne også prøve mer selv? vet ikke, bare en tanke.

uansett hva du gjør, ikke tving dem til å trene på gåing visst dem ikke vil selv. Men når dem sutrer så bare si: slutt og tull, kom igjen. Å da visst dem kommer (uansett gåing eller krabbing) så ros dem masse :D

Så kommer det seg nok etterhvert :D

Skrevet

Førstemann var av en helt annen type enn disse to, hun sutret aldri. Jeg bærer ikke mye på de, når mna har tvillinger kan man ikke gå rundt og bære på barna hele tiden. De har alltid vært mye på gulvet.

De trasser og sutrer konstant. Førstemann gikk før hun var 1 år.

Skrevet

Første jenta mi var 16,5 mnd før hun begynte å gå, men hun sutret ikke så mye før det. Var rett og slett ganske så fornøyd på gulvet. Men hun er litt bedagelig anlagt, så hun er kanskje ikke så frustrert :-). Er fortsatt en tanke "sen" i grovmotorisk utvikling, nå er hun 3,5 år og løper f.eks litt saktere enn mange andre jevnaldrende og slike ting. Det plager ikke meg, hun har andre sterke sider som språk og sang.

Barna dine er i hvert fall innen normalen, plutselig så løsner det!

Skrevet

Lillemann begynte å gå når han var 16 mnd, prøvde å øve litt med han hjemme, men satte seg bare ned siden han var redd for å gå alene. Helt til en dag vi var i barnebasseng i svømmehall, vannet rakk han til skuldrene, da hjalp det plutselig ikke å sette seg ned lenger! :-) Så han tok sine første skritt i basseng, er ikke helt kjempetrygg nå heller, men går mer og mer på eget initiativ. Han er 17,5 mnd nå, vet ihvertfall at han kan gå nå. :-)

Skrevet

Jeg var 19 mnd da jeg gikk, og har drevet med friidrett hele min ungdom. De er jo helt innenfor normalen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...