Celeste85 Skrevet 31. desember 2010 #1 Skrevet 31. desember 2010 Min datter er 7,5 mnd og jeg ammer henne 5 ganger daglig fortsatt. Nå føles det naturlig å trappe ned litt, så da lurer jeg på hvor mye mm eller mme de må ha fram til de er 1 år og kan drikke kumelk?
2010 Mammaen Skrevet 31. desember 2010 #2 Skrevet 31. desember 2010 Behovet reduseres i takt med økt mengde grøt og andre matvarer med kalsium. Da jeg var på 6 mnd kontroll sa HS at det var veldig bra med 400 ml melk og 2 måltider grøt hver dag. I 8 mnd grøten er det mer kalsium, så behovet for melk øker nok ikke selv om alderen øker. Jeg har nettopp gått over til mme og sliter i å få i han nok, for han liker ikke smaken så veldig godt... Så jeg er veldig fornøyd om jeg får i han 250 ml mme for tiden (selv om jeg vet det er litt knapt)... Men det anbefales som sagt 2 grøtmåltider per dag. Jeg har også oppdaget noe som heter Drikki som er en slags smoothie som inneholder kalsium, men gutten min likte ikke den for 8 mnd (med banansmak).
sillyfilly og Olivia Skrevet 1. januar 2011 #3 Skrevet 1. januar 2011 Dersom gutten din ikke liker smaken på(jeg antar at du bruker) Nan kan du bytte merke. Særlig Hipp er det mange barn som liker.
Celeste85 Skrevet 3. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 3. januar 2011 Jeg ammer ca. klokka 6-9-12-15 og 18. Kunne tenke meg å bare amme 6-12 og 18. Hvor mye mme må hun ha kl. 9 og 15 da? Er redd hun skal få i seg for lite. Grøt får hun to ganger om dagen:) Og er 6 timer mellom hver amming for mye til at melken blir borte?
Celeste85 Skrevet 3. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 3. januar 2011 Er det ingen som kan svare?:-( Snakka med helsesøster, men fikk ikke noe godt svar
Rafaella Skrevet 3. januar 2011 #6 Skrevet 3. januar 2011 Bare prøv deg fram med mengde, er veldig forskjellig fra baby til baby hvor mye de drikker. Bland en flaske på 150-200 ml og se om det blir drukket opp. Blir det det, er det bare å blande mer. Men de skal vel stort sett regulere det selv, som når de blir ammet:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå