Gå til innhold

Utslett / nupper i ansiktet - 5 uker gammel - hva kommer d av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet?

AKkurat som små nupper/kviser som kommer litt her og der i ansiktet på jenten vår. Hun er ikke mer en snart 5 uker gammel , og har hatt slike en stund.

Lurer litt på hva det kommer av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kalles hormonutslett. Mange babyer har det. Leger sier at man ikke kan smøre noenting på for å fjerne det, men det hjalp når jeg smurte på Silulen. Det ble mindre og forsvant.

Skrevet

Ja, enten er det hormonutslett som foreslått ellers kan det være pga kulden ute. Skal lite til for at ansiktshuden blir litt nuppete/ru i kulden.

Skrevet

Det er hormonutslett, sannsynligvis. Veldig vanlig. Begge mine hadde det da de var rundt 6 uker. Det tok en ukes tid før det ble borte på den første, mens på andremann tok det noen få dager. Jeg gjorde ingenting med det - det forsvant jo raskt av seg selv uansett.

Skrevet

eller det kan rett å slett være en reaksjon på våtservietter. om du har brukt de i ansiktet selvfølgelig.. vi brukte våtservietter i ansiktet på lille i starten når vi tørket vekk gulp o.l

Han fikk nupper/utslett i ansiktet. vi slutta med våtservietter å begynnte med våt klut istedenfor å etter det har det ikke vært en eneste nupp eller utslett :)

Skrevet

I stedenfor både kluter og våtservieter burde dere bruke mesoft som selges på apoteket.Myke og gode:-)

Skrevet

Kalles hormonutslett og er helt normalt- kan vare fra noen dager, til flere uker, og krever ingen behandling av noe slag! Jeg digger forresten også Mesoft-klutene, deilig å slippe så mye klutevask når man har to stk bleiebarn i hus:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...