mariabee Skrevet 31. desember 2010 #1 Skrevet 31. desember 2010 Noen som vet? AKkurat som små nupper/kviser som kommer litt her og der i ansiktet på jenten vår. Hun er ikke mer en snart 5 uker gammel , og har hatt slike en stund. Lurer litt på hva det kommer av?
sillyfilly og Olivia Skrevet 31. desember 2010 #2 Skrevet 31. desember 2010 Det kalles hormonutslett. Mange babyer har det. Leger sier at man ikke kan smøre noenting på for å fjerne det, men det hjalp når jeg smurte på Silulen. Det ble mindre og forsvant.
2010 Mammaen Skrevet 31. desember 2010 #3 Skrevet 31. desember 2010 Ja, enten er det hormonutslett som foreslått ellers kan det være pga kulden ute. Skal lite til for at ansiktshuden blir litt nuppete/ru i kulden.
laroos Skrevet 31. desember 2010 #4 Skrevet 31. desember 2010 Det er hormonutslett, sannsynligvis. Veldig vanlig. Begge mine hadde det da de var rundt 6 uker. Det tok en ukes tid før det ble borte på den første, mens på andremann tok det noen få dager. Jeg gjorde ingenting med det - det forsvant jo raskt av seg selv uansett.
<3Minesmå<3 Skrevet 1. januar 2011 #5 Skrevet 1. januar 2011 eller det kan rett å slett være en reaksjon på våtservietter. om du har brukt de i ansiktet selvfølgelig.. vi brukte våtservietter i ansiktet på lille i starten når vi tørket vekk gulp o.l Han fikk nupper/utslett i ansiktet. vi slutta med våtservietter å begynnte med våt klut istedenfor å etter det har det ikke vært en eneste nupp eller utslett
tine0810 Skrevet 4. januar 2011 #6 Skrevet 4. januar 2011 I stedenfor både kluter og våtservieter burde dere bruke mesoft som selges på apoteket.Myke og gode:-)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. januar 2011 #7 Skrevet 4. januar 2011 Kalles hormonutslett og er helt normalt- kan vare fra noen dager, til flere uker, og krever ingen behandling av noe slag! Jeg digger forresten også Mesoft-klutene, deilig å slippe så mye klutevask når man har to stk bleiebarn i hus:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå