Gå til innhold

OPPDATERING: Vannet har gått....

Anbefalte innlegg

Hei igjen jenter!

Igjen takk for all oppmuntring. Jeg er inne og leser flere ganger om dagen og hver melding gjør at noen minutter går litt raskere...

Nå er vi hjemme igjen fra ny kontroll på sykehuset, og det var ingen forandring nå heller. Minimalt med fostervann, ingenting mer har bygget seg opp. Barnet beveger armer og bein, og virker vitalt fortsatt. Blødningen er der fortsatt, men morkaken har iallefall ikke løsnet noe ytterlige! Det var ingen spesialist på jobb på rikshospitalet idag, så legen vår skal ringe mandag morgen Kl 9 og forhåpentligvis får hun oss inn samme dag da. De må blant annet sjekke nyrefunksjonen, som vi alle tror er bra (legen også). Men nå må vi begynne å utelukke avvik, som gjør at det ikke er liv laga.

Er spent på hva de sier der inne. De jobber jo med avvik hver dag og ser nok noen flere tilfeller av dette årlig enn andre. Håper vi snart får en avklaring og noe mer håndfast å forholde oss til.

Når det gjelder å ligge i ro/bli innlagt, som mange av dere har foreslått, så fikk jeg idag beskjed om at det ikke ville hjelpe meg nå. Jeg skal ta det med ro, men bevege meg normalt uten å anstrenge meg. Om babyen ikke overlever at jeg beveger meg, vil det heller ikke overleve dette svangerskapet. Saken ville vært annerledes om jeg var 11-12 uker lengre..

Jeg er egentlig glad for at jeg får være hjemme. Mannen min er så snill nå, lager mat, rydder og henter og bringer alt jeg ber om. Så jegtar det virkelig med ro! Gjør ingenting annet enn å ligge på sofaen og tusle en tur på toalettet i ny og ne. Dro og kjøpte noen serier på DVD nå etter sykehuset, så da håper jeg disse helligdagene går litt raskere :-)

Så da får vi vente til mandag!

Godt nyttår til alle, og håper dere får en bedre start på det nye året enn det jeg får.....!

Klem fra en sliten og utmattet Jersey

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142725594-oppdatering-vannet-har-g%C3%A5tt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner deg jo ikke, men jeg tenker så veldig på deg!

Krysser alt jeg har for at det skal gå bra for dere!

Forstår jo at du har det vondt, likevel må jeg si det virker som om du tar dette på en bra måte. Du må være en sterk person, og det har jeg tro på at vil hjelpe dere begge to i denne tiden.

Jeg er ikke religiøs, men vi har en tradisjon med å tenne små lys for dem vi tenker på når vi går inn i det nye året. I kveld skal jeg tenne et lys for dere, så må det være lov å være litt overtroisk og håpe at det kan hjelpe:)

Nå har jeg vært inne og sett etter nyheter fra dere flere ganger i dag! Tenker masse på deg, og det dere må gå igjennom!

Får virkelig håpe de vet hva som skal til på Rikshospitalet, og at de er istand til å redde babyen i magen!

Mange gode ønsker om et nytt år, med gode nyheter og nye muligheter!

Klem

Jeg håper virkelig at helga går fort, og at telefonen ringe tidlig på mandag så dere får komme inn..

Jeg syns du tar dette kjempe bra.. Iallefall som det ser ut til her inne..

jeg ønsker dere all lykke fremover.. så får vi bare håpe at legene har gode nyheter mandag.. :)

Annonse

Så godt å høre fra deg! Tenker masse på deg... Så godt at du følges godt opp, men det må være utrolig vanskelig å forholde seg til denne uvissheten... Håper inderlig det kan gå bra, og føler med deg i det du må gå gjennom nå...

Ønsker dere et godt nyttår, uansett hvordan dette måtte ende!

Klemmer

Der var det en oppdatering, ja. Har vært inne og sjekket flere ganger i dag, tenker mye på dere. Kan ikke være lett dette, å leve i uvisshet. Synes innstillingen din er beundringsverdig. Godt at mannen passer så bra på deg, dette er helt sikkert tøft for han også. Lykke til til dere alle tre, gode nyttårsønsker til dere i det nye året.

Klem,

Hei. Håper virkelig dette blir et godt nytt år for deg!!! Og at du skal få lov til å få babyen din.

Jeg har hatt et litt "turbulent" 1.trimester hvor jeg trodde jeg kom til å miste mange ganger. Jeg vet hvordan det er når en ikke lenger har hvilepuls pga spenning og nervøsitet/frykt, og alt en kan gjøre er å vente.

Og det du går igjennom må være uendelig mye tøffere! Håper virkelig du får gode svar på mandag slik at du får noe konkret å forholde deg til!

Og ønsker virkelig at du får positive tilbakemeldinger, og at det er håp for at dette kan gå bra for deg.

Du må ha masse lykke til videre!!!

Stor klem

Hei kjære deg.

Jeg har lest alle innleggene dine - og synes veldig veldig synd på deg nå. Du er utrolig tøff som tar det såpass fint som du gjør dèt. Jeg kan nesten ikke tenke meg til hvor fælt det må være.

Selv har jeg hatt to aborter, èn spontanabort, og èn MA i uke 11, da hadde fosteret dødd i uke 9. Men uansett tror jeg det blir verre å miste for hver eneste dag som går, for man knytter jo stadig tettere bånd til den lille i magen.

Men du sier du får oppfølging på Rikshospitalet, er det fosterdiagnostikkavd. der? Jeg bor selv i Trøndelag, og vet derfor at St.Olavs er ett av de aller beste sykehusene i landet, på akkurat slike områder som du er i gjennom nå. Skjønner at du sikkert bor langt unna, men er det ikke noen mulighet for at noen på Riksen kan hjelpe deg mer, hvis de samarbeider med St.Olavs? Evt. at du kunne dratt dit, og vært innlagt ei uke eller to, slik at ting blir ordentlig sjekket, for sikkerhets skyld?

Bare et forslag.

Tenker på deg - Masse lykke til!

Hei Prinsesse08

Takk for omtanken!

De har fosterdiagnostikk på riksen... Var der for duotest i uke 13, etter en trisomifeil hos min søster i uke 12. Regner med jeg kommer rett inn i det beste systemet på mandag... Håper de kan gi oss svar snart!

Klem

Annonse

Hei!

Pløyde gjennom alle episodene av "Jordmødrene" som gikk på NRK for en tid tilbake siden. Der var det jo ei som fikk vannavgang i uke 15, og lå i ro helt til uke 29. Babyen klarte seg, men det må ha vært en utrolig oppgave å gjennomføre. Ønsker deg all lykke til, håper det ordner seg for deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...