Gå til innhold

Alltid to streker på EL-strimmeltest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok en billigstrimmel EL-test i går og i dag og fikk opp to streker med en gang, men kontrollstreken var sterkest - altså negativ. Men får man bestandig opp to streker på disse testene eller betyr det at EL nærmer seg? Har aldri brukt dem før!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, får det jeg. men streken må jo være sterkere enn kontroll streken. jeg har eggløsning 14 dager etter mensen, men noen har før og etter

Skrevet

teststreken MÅ ikke være sterkere enn kontrollstreken, den skal være like sterk, ELLER sterkere :) Forrige pp var teststreken min sterkere enn kontrollstreken, men det har jeg ikke fått denne pp. Nå har de vært like sterke..

Skrevet

Jeg synes de testene er litt vanskelig å tyde, eller så er det kroppen min som er rar :) Har gått fra veldig svak strek den ene dagen til positiv neste dag. Og har hatt mange tester med tydelig strek, men ikke like sterk som kontrollstreken. For min del er det ikke sånn at den blir sterkere og sterkere fram mot positiv, men det går litt opp og ned :)

Skrevet

Jeg sliter med manglende el (har hatt en el med påfølgende mens en gang siden juli) og jeg har alltid to streker på el-strimlene.. Styrken på teststreken varierer alt fra såvidt synlig til så og si like streker.. Forrige pp fikk jeg mange falske forhåpninger da jeg trodde den var positiv når de var like sterke, men da teststreken plutselig ble mye sterkere enn kontrollstreken var jeg ikke i tvil og dagen etter fikk jeg kraftige el-smerter.. Denne pp sliter neg med akkurat det samme.. Alltid to streker, men aldri noe jeg tolker som positiv..

Nå skal det sies at jeg sliter veldig med syklusene mine så mine erfaringer kan ikke helt sammenlignes med normalen.. De fleste med normal syklus har blanke tester helt til det nærmer seg el, så får de en stigning, positiv test før den blir svakere igjen..

Men alt er individuelt.. Noen har høye verdier av LH som gjør at det bestandig kommer to streker på el-strimmelen, men andre ikke.. Ta en test hver dag fremover så ser du om det skjer en utvikling i styrken på teststreken.. Masse lykke til :)

Skrevet

Happy87, jeg har også alltid 2 streker, noen ganger bare skyggestrek, noen ganger nesten like Er usikker på om jeg har EL pga amming eller om det kan være noe annet. Vet du hvorfor du har det som du har det? Hvorfor du sliter med syklusene? Er d høyt LH?

Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor jeg sliter med syklusene, men kan godt være at det er fordi jeg sluttet på p-pilla i juli.. Vet at man kan oppleve syklustull etter det, men synes det har drøyd veldig lenge nå.. En el på 6mnd synes jeg er altfor dårlig.. Mener å ha lest her inne ett sted om at man kan få to like streker på el-testene hvis hormonene er litt i ubalanse.. Så jeg lurer på om det kan være det som gjør at jeg har ustabil syklus og får to streker på el-testene hele tiden.. Så tenker nok at jeg bestiller time hos legen ganske snart.. Har du regelmessig mens da??

Skrevet

Eg får alltid to streker men den ene variere i styrke .. Er somregel svak og blir sterkere mot EL

Skrevet

Takk for svar! Skal teste i dagene fremover. Tror EL kommer i løpet av uka, men har litt ustabile sykluser. Så ikke helt sikker!

Lykke til til dere alle!

Skrevet

Nei, den har ikke vært regelmessig etter at jeg fikk barn. 25-31-23, er nå oppe i 50 dager denne syklus og ikke gravid. Tror d henger sammen med amming og prolaktinnivå, da kan mens bli kaotisk. Skal bestille time til gyn nå i løpet av januar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...