kinaputten Skrevet 31. desember 2010 #1 Skrevet 31. desember 2010 vurderer å gi en flaske morsmelk på kvelden med litt mme i for å mette han litt ekstra. Andre som har prøvd dette og hvor mye pulver har dere i? Han er 9 uker.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 31. desember 2010 #2 Skrevet 31. desember 2010 Ville ikke anbefalt det, det står jo på mme-pakken at det er veldig viktig ikke å ha for mye pulver i forhold til vann da det kan före til forstoppelse og dehydrering...tror det blir litt samme her...jeg ville blandet mme i tillegg.
Topo Skrevet 31. desember 2010 #3 Skrevet 31. desember 2010 Det går helt fint! Det er ganske vanlig å berike mm med mme på feks. hjertebarn. Jeg har selv gjort dette i samråd med ernæringseksperter på Ullevål og Riksen. Blandet en måleskje pr 100 ml.
2010 Mammaen Skrevet 31. desember 2010 #4 Skrevet 31. desember 2010 Hvis du har lite melk på kvelden kan du f.eks blande ut mme og blande det med mm. F.eks blandingsforhold 50 % mm og 50% mme. Jeg gjorde det da gutten var rundt 3-4 mnd. Det funket bra for oss.
kinaputten Skrevet 31. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 31. desember 2010 2010mammaen, sov han bedre og fikk han vondt i magen av mme? Mini her sliter med mye luft og våkner stakars bare han fjerter litt :/ Høres fornuftig ut med å blande ut mme først.
bitthen Skrevet 31. desember 2010 #6 Skrevet 31. desember 2010 Du må jo selvsagt blande mme med så mye vann som står. så har du mm i i tillegg. Du skal ikke tulle med væskeinnholdet...
2010 Mammaen Skrevet 31. desember 2010 #7 Skrevet 31. desember 2010 Han fikk litt vondt i magen av det i begynnelsen ja :-( Byttet da til Hipp som var mye bedre for magen til gutten vår. Etter det ble det bedre. Han sov et lengre strekk første del av natten når han fikk flasken før leggetid. Som regel sov han fra 19-01, mot 19-21.30 før.. Så han ble nok mer mett og fornøyd med litt mer mat.
kinaputten Skrevet 31. desember 2010 Forfatter #8 Skrevet 31. desember 2010 Tusen takk for svar alle sammen, har jo aldri brukt mme før, derfor godt å spørre kloke damer her inne Har googlet litt i tillegg og kommet frem til at jeg nok holder meg til bare mm og håper på økt kveldsproduksjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå