Gå til innhold

Min situasjon..

Ventejenta!!

Anbefalte innlegg

Hei dere..

Jeg tenkte kort å skrive ned min historie og høre om noen kjenner seg igjen i den.. Jeg ble gravid første gang i september og ved menstider kom det jeg trodde var mensen.. Det var blødninger med spotting. Men jeg var visst gravid. Blødningene holdt opp i to uker før jeg begynte å spotte. Spottet i 8 dager før alt kom ut.

Graviditet nr 2 startet også med spotting. Før jeg i det hele tatt visste jeg var gravid!! Det stoppet aldri og endte i mens noen dager etter jeg forventet tden. Hadde fått svake positive tester så dette var en kjemisk graviditet.

Nå tredje gangen startet spottingen 9 dager etter eggløsning(!!!) Og det var sånn jeg skjønte jeg var gravid. Spottingen varte i 4 dager før den gikk over. I går 4+4 startet spottingen igjen og nå bare venter jeg på en ny SA.

Hva er dette for noe tull dere? Alle graviditenene starter med blødninger? Hva i alle dager kan gjøres med dette? Skal på utredning privat nå i januar!! Flere som er i samme situasjon med blødninger så tidlig?

Jeg blør jo allerede 9 dager etter eggløsning.. Kanskje ikke egget klarer å klore seg ordentlig fast.. :(

Fortsetter under...

Ja din situasjon er nesten nøyaktig lik min...utenom at jeg kom helt til uke 8 i mitt første svangerskap som ikke endte før i uke 12 med utskrapning.

De 4 andre har begynt på akkurat samme måte som hos deg, altså med spotting og blødning rett før forventet mens eller den dagen mensen skulle kommet. Blødningene har vært korte og sparsomme alle gangen, og hcg har steget sakte etter at blødningene har startet for å så gå sakte ned igjen også.

Vi har vært på utredning på sykehuset, og de fant ingenting galt med hverken meg eller mannen, og vi har nå mistet for 5 gang. Denne gangen begynte jeg ikke å blø før i uke 5+1, men da hadde jeg fått progesteron gele av gynkologen min fra første positive grav.test.

Så jeg begynner å tro at abortene kan skyldes for lave progesteron verdier hos meg, selv om sykehuset mener at det ikke er sansynlig siden jeg kom til uke 8 tidligere. De vil ikke ta hormonprøver av meg, så er derfor jeg nå går til en privat gynokolog. Så neste gang skal vi prøve hormoner fra eggløsning av, og blodfortynnende sprøyter..

Men kanskje du bør få sjekket dine hormoner under utredningen, slik at du kan få bekreftet eller utelukket at det er problemet. For de prøvene er ikke så veldig dyre etter hva jeg har forstått...det er bare mitt sykehus som er veldig vanskelige!

Så er egentlig like forvirret som deg selv om jeg har fått utredning..for de finner ikke ut hva som er grunnen til at jeg mister så tidlig. Håper ditt sjukehus tar deg mer på alvor enn det mitt har gjort. For dette er ingen enkelt situasjon å være i...man blir mer og mer frustrert for hver gang det ikke går likevel :(

Takk for svar:)

Jeg har lest mye om dette med progesteronmangel og har vært inne på tanken om at dette kanskje er feilen hos meg. Jeg skal også utredes hos privat gyn nå. Og om jeg nå får crinone eller hva det heter så kommer jeg nok til å ta det fra eggløsning siden spottingen starter såpass tidlig. Men i de fleste tilfeller opplever man vel å få barn til slutt? Er så redd for å ende opp barnløs:(

Ja det var Crinone jeg tok denne gangen, men begynte ikke før jeg fikk positiv test. Så gyn. trodde at jeg kanskje burde tatt det fra eggløsningen av siden jeg mistet likevel. Virker som kroppen min sliter med å produsere nok hcg, og dette kan også gi for lave progesteron-nivåer.

Men jeg skal også få klexane for å øke blodgjennomstrømingen til livmoren neste gang, og da begynner jeg med dette samtidig som crinone. Håper som deg at jeg slipper å ende opp som barnløs..og både sykehuset og gynokologen min mener det er store sjanser for at vi får de barna vi ønsker oss. Så håper de har rett :)

Første gang jeg mistet så hadde jeg en helt vanlig sa. Begynte å spotte i uke 6 og etter ca 1 uke begynte jeg å blø skikkelig og alt kom ut. Ble gravid igjen med det samme, men fikk en blødning på den tiden jeg forventet mens. Trodde det var mensen som kom, men blødningen var så sparsom og stoppet etter noen dager. Tok da graviditetstest som var positiv. Var på ul uke 6 som viste ma. Fikk cytotek tabletter og hadde blødninger i 2 mnd etterpå. Hadde deretter en normal mens og så bleSkulle sendt deg et hjerte fylt med godhet, kjærlighet, varme og omsorg. Men så kom jeg på at du allerede har ett. Godt nytt år :) jeg gravid på nytt. Akkurat det samme skjedde på nytt, fikk blødning ved forventet mens, men var sparsom og stoppet etter noen dager, fikk positiv test ca 1 uke etter blødning. Dette viste seg å være en ny ma og endte med utskrapning. Hadde en liten pause i prøvingen, men ved alle syklusen begynte jeg å spotte rundt 9-10 dager dpo før mensen kom i gang. Etter noen mnd begynte vi å prøve igjen. Men ble ikke gravid og var plaget med spotting før mens. Jeg begynte å tenke på om det kanskje kunne være noe med progesteron nivået mitt. Hadde allerede fått resept på crinone som jeg skulle starte på ved positiv test. Men bestemte meg for å teste ut om spottingen ville gå bort dersom jeg tok crinone fra el. Så da prøvde jeg dette og det kom aldri noen blødning og jeg ble gravid. Testet positiv 10 dager dpo og alt har gått bra. Er nå 14 uker på vei og har troen på at jeg blir 2barnsmamma til sommeren :-) Kan nevne at første gang jeg var gravid så gikk alt strålende og fikk en gutt til termin. Jeg har en teori om at sa'en min var helt tilfeldig og at det etter da ble det kluss i hormonsystemet som resulterte i de 2 ma'ene. Så har troen på at crinone gjorde susen for meg :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...