Gå til innhold

Skravletråd for IKM uke 3 <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

åå så hyggelig :D Jeg skal ta en sånn ukeindikator test etter helga tenkte jeg :) Men er vel sånn 3+2 nå :P Jeg har også vært litt kvalm og uggen i 2 dager nå, men ikke noe oppkast heldigvis. Men har veldig mensensmerter :-/ Nå får vi bare håpe at lille spiren klamrer seg fast :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 3+4 tror jeg, første mensdag 27.desember. Stemmer ikke det da? Skal gjøre det samme som deg ballerinaen og ta ukeindikator til helgen. En strek er en strek ikke sant? Vi er sikre på det?:) jeg tok bilde av testen og det er rimelig tydelig og mannen bekrefter:) da blir det oktober barn før oss I uke 3, har et oktoberbarn fra før og det er helt suveren timing med ikke for stor på sommeren og i fin form til jul:) når tør vi å tre inn I 1.trimester ballerinaen? I løpet av helgen?:)

Skrevet

Herregud! Kommer til å være babyboom i oktober jo :P Hehe!

Jeg har klart å la være å teste i dag, men det er så vanskelig å ikke tenke på det :P

Hadde sterke menssmerter når jeg var på skolen i dag, og kjente det begynte å bli litt "fuktig" i trusa(!), men det var ikke TR, bare masse utflod! Ble veldig glad, og håååper at jeg tester positivt til helga! :D

Skrevet

..glemte jo helt av å gratulere dere som har testet positivt i dag! :D

Så GRATULERER :) Hurra!!

Skrevet

ja, jeg tok også bilde av testen :P hehe.. Men d er ikke noe tvil om at den er positiv. Den ble sterkere etter ca 5 min om d har noe betydning? Men må jo ta en test til da :P Jeg hadde siste mens 28. Desember og i følge terminkalkulatoren er jeg 3+2 ;) Ja, nå trer vi inn i første trimester da? Jeg skrev et innlegg der tidligere. Noen som hadde testa samme som oss to og de har tydeligvis klatra over :P

Masse lykke til til deg Aeris !! Krysser fingre for positiv test <3

Skrevet

Klarte å holde meg unna testing idag også.. Er så spent at jeg holder på å dø.. Må innrømme at jeg sitter med et lite håp, men blir nok negativ på meg imorgen.. Har ikke troa i det hele tatt, men håpet er der uansett.. Da blir det testing på meg imorgen tidlig, var det målet jeg hadde satt meg og jaggu klarte jeg å holde det:)

Må også få gratulere til dere som har fått positiv g-test i disse dager.. Så utrolig moro med en skikkelig babyboom:) Håper alle skriver seg på ikm-lista slik at vi får en oversikt over hvor mange det faktisk er!

Skrevet

Se der var det jammen en positiv test. IKM til lørdag, men svak strek for to dager siden. Klart kryss på cb sin i dag. Etter en sa i nov er jeg fryktelig spent på hvordan dette skal gå. Satser på at det er vår tur nå :)

Det rare er at da jeg fikk min skjønne datter, og da jeg hadde sa, var jeg veldig kvalm. Hadde de fleste symptomer veldig tidlig. Nå er det mye mindre. Håper ikke dette er et dårlig tegn.

Lykke til alle dere som skal teste i nær framtid. Krysser fingre.

Skrevet

Gratulerer til alle som har tester positivt!

Hadde IKM på tirsdag, men tanta har ikke kommet enda.. Forrige uke var jeg skikkelig oppblåst og hadde masse smerter i underlivet.. Så vet ikke hva som skjer med kroppen min.. Har ikke pleid å være sånn før! IKM pleier å være svært punktlig, så synes det er så rart at den ikke har kommet enda.. Testet negativt med strimmeltest i dagtidlig.. Tenkte jeg skulle teste igjen lørdag om den ikke har kommet til da!

Lykke til og håper alle tester positivt denne mnd! :-D

Skrevet

...og der kom tanta på besøk, ja... Så jeg blir nok på dette forumet en stund til. Er jo bare 1 pp, så hadde ikke forventet all verden. Har utrolig mye å glede meg over likevel denne gangen. Junior på snart 14 mnd har hatt store fremskritt med å lære å gå denne uka, og den første jekselen har kommet. Var verre da vi prøvde på førstemann, nå vet vi i det minste at vi kan få barn. Og kommer det ikke flere, så har vi da én perfekt liten ramp :-)

Og enda en positiv ting: Mensen kom akkurat den dagen jeg forventa det, så kroppen holder på å komme i rute etter svangerskap og amming (er bare 3. TR).

Lykke til dere andre! Og masse gratulerer til alle som har fått positiv test denne uka :-)

Skrevet

JIPPI!!! :) I dag testet jeg positivt.(på ikm) Så det var ingen fantasistrek jeg så i går... :) Er fortsatt svak strek, men jeg ser den klart og tydelig...

Skrevet

Så gøy rose 85 :) Gratulerer så mye!

Jeg har nå fått farangen, og ligger utslått på sofaen.. Digg! Måtte teste i morges, men den var fortsatt negativ. Så enten er det enda for tidlig, eller så er jeg ikke gravid.. Synes egentlig tr bare kan komme jeg da, så jeg slipper denne seigpiningen.. menmen, den kommer nok over helga.

Har lyst å prøve eggløsningstester neste pp, (om tr kommer nå), iom at jeg sliter med uregelmessige sykluser. Er det noen som har tips å komme med angående slike billigstrimler? Hvordan fungerer det, og hva er det jeg skal se etter, og når skal det legges inn aksjeer? Har jo aldri prøvd eggløsningstester før :P

Skrevet

Hei, jenter! Gratulerer til dere som nettopp har funnet ut at dere er gravide!!

Jeg kom nettopp inn hit på forumet fordi jeg de siste dagene har fått en bitteliten mistanke om at jeg kaaaanskje kan være gravid... Har ca 30 dagers sykluser og hadde IKM på tirsdag (18.), men mensen lar visst fortsatt vente på seg. Hvis mensen ikke dukker opp innen i morgen formiddag, kjøper jeg en test. Blir spennende!

Skrevet

Hei jenter:)

Gratulerer så masse til alle nyblivne gravide:)*misunnelig*.

Holder på å fly på veggen av venting på kaaanskje positiv test*håpe håpe*;).. Bare kom på en ting her..mener å ha lest før at man lett får blemmer i munnen når man blir gravid..noen som har opplevd dette? Man blir jo gal av denne symptomjakten;)

Skrevet

Hei jenter!

Jeg er en sniker,men nå har jeg en stor mistanke om at det er en liten lillesøster eller lillebror i magen her.

Fikk ett innfall om og teste nå kl 23.....og der kom det opp en strek før det hadde gått 1min,den er svak,men vi ser den begge to her hjemme.

Så da får vi se,herreguuuuuuuuuud det kribler i magen!

Skrevet

Gratulerer til dere som har testet positivt!! =)

Her kom tr i morges, to dager før ikm. Det ble visst en 28 dagers syklus på meg denne mnd. Har nå hatt annenhver mnd med 30 dagers og annenhver mnd med 26-28 dagers syklus.... Kjemperart at det skjer hver eneste mnd. I desember gikk jeg 4 dager over ikm før tr kom.

Vi går over i vår 6 pp nå, og mannen begynner virkelig å bli utålmodig.... Han var sååå med på prøving denne mnd, og var veldig klar for at jeg skulle bli gravid, så han ble ganske skuffet da jeg fortalte at jeg skal drikke vin i morgen (vi skal på fest, og jeg hadde jo egentlig planlagt at jeg skulle være edru og gravid). Men siden tr kom idag, så har jeg tenkt å ta meg ut litt. Har nesten ikke rørt alkohol siden jeg sluttet på pillen, kanskje drukket på 1 av alle festene vi har vært på denne høsten. Begynner å bli ganske utålmodig jeg og, hvertfall siden de aller fleste vennene våre har blitt gravide på første forsøk eller ved et uhell.... og nå er det nesten bare vi som ikke er gravid eller har barn. Til og med mamma kom med noen kommentarer i kveld da vi hadde besøk om at det snart burde komme noen som kan bruke alle de fine strikkeklærene hun har liggende hjemme etter meg og søsknene mine. Kjenner jeg egentlig har veldig lyst å fortelle henne at vi prøver og grine litt på skulderen hennes siden jeg ikke har blitt gravid enda, men har 2 vennepar + søster/svoger som vet om det og det holder egentlig. Får vel bare holde masken og late som ingenting..

Blir masse sengekos annenhver dag fra tr stikker. Kommer til å bruke el-tester neste mnd også. Har brukt strimmelen fra billige-tester.no denne mnd og synes det var greit. Kommer nok til å kjøpe de når lønningen kommer over helgen. Maaaange... sånn at jeg kan teste flere ganger for dagen ;) Du som lurte på de: I følge bruksanvisningen slipper egget 12-36 timer etter første positive test.

Håper jeg treffer noen kjente fra denne uken på skravletråden for uke 7 =) Dere som flytter inn på 1.tri må ha masse lykke til med svangerskapet!

Skrevet

Jeg brukte el-testene fra billige-tester.no denne mnd og kommer til å kjøpe de når jeg beveger meg videre til 6 pp nå (tr kom i morges....). Du skal se etter to like sterke streker, eller at teststreken blir sterkere enn kontrollstreken. Da slipper egget 12-36 timer etterpå. Aksjene bør legges inn litt før, så det er noen svømmere på plass i det egget slipper. De kan jo leve i opptil 4 dager eller noe sånt. Aksjer bør også legges inn fra første positive test (hvertfall det som står i bruksanvisningen jeg fikk med). Har bare prøvd el-tester denne mnd så ingen ekspert, men det er nå hvertfall noe ;) Lykke til, Aeris.

Skrevet

Tok testen idag, samme sag som ikm....og den er positiv!!! Herregud hvor fort det gikk! Helt sjokka jeg! Strevde i ett år med førstemann, så andremann er helt klart lettere for meg!!!

Krysser fingrene for at alt ska gå bra med den lille spira! Og gratulerer til alle med posetiv test denne gang! Og lykke til dere andre! Spira sitter til slutt ;-)

Skrevet

Gratulerer, for en utrolig uke :)

Jeg venter fortsatt på tr eller en positiv test! Har hatt menssmerter i en uke snart nå, så begynner å bli utålmodig, hehe :P Farangen har heldigvis gitt seg, men jeg er fortsatt superkvalm og det bobler i magen.. Det har gått over til skikkelig hard mage :/

Skal ta test i morgentidlig igjen!

flere som fortsatt ikke har hatt ikm i uke 3? Noen symptomer?

Skrevet

Jeg slår meg sammen med deg ☆Aeris☆.. Testet negativt igår og idag så nå går jeg egentlig bare å venter på tr..

Jeg hadde positive el-tester over lang periode og gikk tom for tester søndag uke 1 og da var den fortsatt positiv.. Så kan være jeg har ikm i starten av uke 4 istede.. Uansett så har de stikkingene jeg har kjent gått over i mer menssmerter så da er nok tr på vei:(

Jeg kommer nok til å teste hver dag frem til tr kommer, men tviler på at det blir noen positive resultater.. Så da er de på an igjen med en ny runde.. Blir spennende å se hvor lang den neste syklusen blir.. Har nå hatt en på 110 dager og en på 80 dager.. Nå skal jeg prøve bidronninggele og håper virkelig jeg kan få en kortere syklus.. Det er ett sant MARERITT og måtte vente så lenge mellom hver gang man kan prøve å lage barn og når jeg ENDELIG får el så klaffer det ikke:( Blir så utrolig lei meg.. Jeg vet jeg "bare" har hatt 2pp, men når det har vært på 6 1/2mnd så kjenner jeg at motet synker litt..

Beklager sytingen, men måtte bare få ut litt frustrasjon..

Skrevet

herregud!!!!!!!!!!!!!!!

prøvde 12pp, gikk videre på insiminering og lykkes!... noen uker før d endte i misses abortion.

Idag tok jeg en ny test og er jammen gravid ijen! 14 pp var vår lykke. håper det blir slik og denne gangen.. er kjempeglad og litt redd.

gått på lavkarbo noen mnd og brukt nattlysolje!! om dette er det som gjorde det er usikkert, men de sier det kan hjelpe.

efamol nattlysolje, skal bedre hormonell ubalanse.

Gratulerer til alle andre som lykkes og sender de beste ønsker til de som går over i neste pp.

Skrevet

Happy87:

Det kan være at jeg å ikke har IKM før i uke 4.. Er på dag 30 i syklusen nå, og forrige syklus var på 38 dager. Hadde håpet at det ble litt mindre i mnd her..

Har jo ikke brukt EL-tester, så derfor er det ekstra seigpining å vente. Kjente menssmerter rundt den 10.jan så hvis jeg hadde EL da skal jo IKM i utgangspunktet være rundt mandag (om EL var den 10.jan).

Skjønner at du blir frustrert over situasjonen Happy87, det er ikke gøy å bare ha hatt to sykluser på 6 1/2 mnd..! Vi får bare krysse fingrene for at det jevner seg ut for deg snart! Har du vært til gynekolog og fått sjekket at alt er i orden?

Jeg slet lenge med langvarige blødninger, blødde nesten hele tiden fra sept 08 til april 09..! Da ble jeg henvist til gynekolog og fikk tabletter som stabiliserte blødningene! Vet ikke om det kan hjelpe mot lange sykluser da men.. Det må jo finnes NOE som kan hjelpe deg :)

Sender deg iallefall en god klem og hååper at det bare er for tidlig til å teste for deg enda, at det er derfor du tester negativt! :)

Skrevet

Takk for klemmen ☆Aeris☆ :)

Jeg var hos legen i oktober og fikk bare beskjed om at det var helt normalt og at jeg måtte ta tida til hjelp... Nå har jeg byttet lege så kan nok være jeg bestiller time der nå hvis dette også blir en superlang syklus.. Er jo livredd for at det kan være noe galt med meg.. Men men, nå skal jeg iallefall gi bidronninggele en sjanse:)

Sender deg også en klem og krysser fingrene for oss begge to:) Vi får holde sammen til vi får noe nærmere svar på hvordan det har gått denne pp;)

Skrevet

I dag da jeg sto opp så begynte jeg å blø.. :( Regner med at dette kanskje var en kjemisk graviditet... har ikke tatt noe test enda, men det kjennes ut som vanlig mensen... :( Huff, trodde at det skulle gå bra denne gangen...

Skrevet

Huff da, det var ikke noe moro å lese:( Men det kan jo være det går bra allikevel.. Er det vanlig mensblødning eller er det mindre??

Man leser jo om mange som blør, men som det går bra med.. Ta en test om noen dager så får du svar.. Lykke til..

Skrevet

Det er vanlig mensblødning... ( kanskje litt mer klumpete) unnskyld detaljer... Ja, jeg hører at det er mange som har blødninger... Det kom helt uventet i dag ved 11 tiden. Kjente ikke at det skulle komme eller noe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...