Happy87 Skrevet 6. januar 2011 #26 Skrevet 6. januar 2011 Skjønner veldig godt hva du mener med at det ikke frister med sex, men vi gjør det for en god sak da:) hehe.. Forrige gang jeg testet etter el så fikk jeg mensen 14 dager etter siste dagen med positiv test.. Noen får positiv test en dag og noen får det i flere dager.. Hvis alt går som det skal så slipper egget 12-36timer etter siste dag med positiv el-test.. Jeg er nå på min 3.dag med positiv test og håper den blir negativ snart slik at egget slipper.. Må også si at det er ikke alle som får mensen nøyaktig 14 dager etter el, alt mellom 12-18dager er helt normalt:) Masse lykke til, vi får ligge med rompa i været ikveld:)
Tieran Skrevet 6. januar 2011 #27 Skrevet 6. januar 2011 Haha, nå så jeg for meg et stort rom (typ gammeldags felles-sal på et sykerom) med flust av damer/jenter liggende på rygg, med puter under rompa, strikkende og skravlende ;o)
81-Mamma<3<3 Skrevet 7. januar 2011 Forfatter #28 Skrevet 7. januar 2011 He,he I dag er jeg så sinnsykt glad Var hos gynekolog, og alt er fint!!! Har hatt eggløsning og livmora ser mottakelig ut, så da er dette en skikkelig prøvepreiode Hurra! Jeg har vært så sinnsykt redd! Har hatt så vondt i magen, og var overbevist om at det måtte være noe alvorlig galt! Så for meg alt mulig slags problemer, som at jeg ikke kunne få flere unger og slikt! Jeg er så letta at jeg begynner å grine bare jeg tenker på det! Har fortsatt vondt i magen da, men gynekologen sa det kunne være noe med tarmene. Får bestille en time til lege å høre med han da! Men bare livmora er i orden så er jeg fornøyd jeg (Hadde foresten positiv el test i dag også, og gynekologen sa at hun kunne se at egget hadde løsnet). Men vi hadde sex mand, tirsd og i går. Så da håper jeg det klaffer Spørs om vi kjører på med en runde i kveld også, selv om det sikkert er for sent).
a'Nöel Skrevet 7. januar 2011 #29 Skrevet 7. januar 2011 81-mamma<3 : Så bra!! Jeg skulle også gjerne hatt et ordentlig svar på om jeg har hatt eggløsning eller ikke, men få nok bare vente tålmodig Forresten: Er det best å ligge med rompa i været (fjeset i puta, haha) eller beina i veggen/skråtaket? Jeg har ligget oppetter veggen hele tiden jeg, da jeg ble gravid forrige gang også. Har faktisk ikk etenkt tanken på å ligge "andre veien"...
12Januarspire Skrevet 7. januar 2011 #30 Skrevet 7. januar 2011 Vet ikke om jeg hører ti her men :-P er ikke helt inne på disse forkortelsene enda.. Venter mens 15 Januar, er 1 gangs prøvende.. Har nå prøvd i snart 1 år.. Skal begynne på Pulsatille og\el babyklister når EL nærmer seg. Har hørt om Damiana også, men vet liksom ikke hva jeg skal ta\hva som kan gi mg størst sjanse
rose 85 Skrevet 7. januar 2011 #31 Skrevet 7. januar 2011 Hei. Jeg har ikm 20 januar. Tok eggeløsningtest som viste positiv i går og i dag.. Er i min 3 pp. Jeg har ei jente på 1,5 år fra før.
Blacktower Skrevet 7. januar 2011 #32 Skrevet 7. januar 2011 Vært veldig slapp denne pp. El i går el i dag tror jeg. Veldig øm i eggstokkene. Hatt sex bare en gang og det var på onsdag. Kanskje en runde idag.
Tieran Skrevet 8. januar 2011 #33 Skrevet 8. januar 2011 Nå er det bare å vente på ikm for meg.. Har ikke fått testet de siste 2-3 dagene, men i følge kalkulatoren skulle jeg ha el den 6.jan, så da har vel egget sluppet seg og er på vei nedover i systemet, eller allerede ute. Har virkelig ingen god følelse lenger ang denne perioden :o/
Aeris☆ Skrevet 8. januar 2011 #34 Skrevet 8. januar 2011 Vet ikke om jeg hører hjemme her eller ikke, grunnet uregelmessige sykluser. Første dag i siste mens var lillejulaften, og har jeg en "normal" syklus denne mnd hører jeg hjemme her Spennende å følge med på alle!
Sistegullet Skrevet 8. januar 2011 #35 Skrevet 8. januar 2011 Melder Meg inn her jeg også dette er 1pp og hatt smilefjes to dager nå på clearblue sine tester. Sluttet på pillen I desember, og er veldig spent. Har to barn fra før. Så dette blir spennende, får vi til en bebbis til før det er for sent? (blir 40 I år).
Anastasia_ønsker3 Skrevet 9. januar 2011 #36 Skrevet 9. januar 2011 Jeg håper rett og slett på at dette er min IKM uke. Hadde siste mens 24nov, så her har vi gått over lenge. Har hatt bare negative tester. Tok ut hormonspiralen 2 dager før jeg fikk det jeg ihvertfall tror var mens. Så hvis det skulle følge vanlige sykluser så er Ikm i uke 3. Men så er jo alt ute og kjører her, så man kan jo bare håpe:-). Det er ekstremt irriterende når jeg endelig får m husbonden på en til, så klusser alt seg. Men kan jo håpe at el er her allikevel.
*bikki* Skrevet 9. januar 2011 #37 Skrevet 9. januar 2011 Hmmmm? Våknet i dag med en liten blødning i trusa.... Er ca 4-5 dager siden EL. Tror dere dette kan være festeblødning? Forstår ikke hva det ellers kan være... Er veldig stabil i syklusene, hadde ikke sex i går heller.... Håper, håper, håper..... Eller er det litt tidlig kanskje å ha festeblødning?
to+en til! Skrevet 9. januar 2011 #38 Skrevet 9. januar 2011 Tror ikke jeg har hatt el enda jeg.. har hatt el-lignende smerter noen dager. Men bare negative el-tester. Så utrolig frustrerende å plutselig ha så varierende sykluser. Jeg har alltid hatt veldig stabile sykluser på 28 dager. Så da regner jeg nesten med at ikm ikke blir i uke3 på meg likevel.
Happy87 Skrevet 9. januar 2011 #39 Skrevet 9. januar 2011 Huff nå synes jeg egget mitt er vrient.. Hadde positiv el-test igjen idag for 6. dagen på rad.. Kan ikke det egget slippe snart!!! Ikke har jeg flere el-tester igjen heller så jeg får ikke testet noe mer.. Uansett så tviholder jeg på at dette er min ikm-uke selv om egget kanskje ikke har sluppet enda.. Så nå er det bare å håpe at uke 2 går kjemperaskt slik at vi kommer til uka vår.. Lykke til alle sammen..
lille +gutt Skrevet 9. januar 2011 #40 Skrevet 9. januar 2011 Har dere lagt inn datane i kalkulatoren da? Jeg har 30 dagers syklus og var ferdig med min periode den 7
Happy87 Skrevet 9. januar 2011 #41 Skrevet 9. januar 2011 Kalkulatoren virker ikke på meg.. Jeg har ikke fått stabile sykluser etter p-pilleslutt:( Forrige syklus var på 110 dager og denne syklusen ender opp på litt i overkant av 80 dager (litt usikkert med tanke på at jeg ikke vet om egget har sluppet enda) Men uansett så er jeg kjempeglad for en eggløsning:)
1 Gulljente + gull i magen <3 Skrevet 9. januar 2011 #42 Skrevet 9. januar 2011 Hadde el-slim på onsdag og torsdag og ømhet i livmoren kom fredag til idag. rart det ikke kom på likt hm..men tror vertfall jeg har hatt El da å fått lagt inn aksjer torsdag, fredag og søndag så nå har jeg god samvittighet...hehe håper bare ikke jeg hadde el på onsdag for da er det vel litt seint med akjser på torsdag kveld ?! hm... Noen som vet hvor lang tid det tar før egget har slippt til det er ute eller for seint med en befruktning?
rose 85 Skrevet 9. januar 2011 #43 Skrevet 9. januar 2011 Egget lever inntil et døgn etter eggløsning..
Ellemelledegfortelle:) Skrevet 9. januar 2011 #44 Skrevet 9. januar 2011 Når begynner dere testinga?? Har ikm 18 januar;)
*bikki* Skrevet 10. januar 2011 #45 Skrevet 10. januar 2011 Jeg har tenkt å teste på lørdag (skal i en 30års dag da), men har ikke IKM før 21.januar. Når tester du da?
Ellemelledegfortelle:) Skrevet 10. januar 2011 #46 Skrevet 10. januar 2011 Har ingen ide' egentlig, har bare tatt to tester tidligere, og begge var positive, nå bare kjenner jeg at noe er på gang- så lurte på når det tidligste man tester er?? Tenkte hvis jeg prøvde i helgen?? Kjipt å ikke vite før fest da- hva gjør du da?
Aeris☆ Skrevet 10. januar 2011 #47 Skrevet 10. januar 2011 Jeg ville ha testa, bare for å være sikker, det kan jo slå positivt ut! om den viser negativ så har du jo i bakhodet at du kan være gravid, og derfor drikke med måte, eller ta en hvit løgn om at du går på pencilin pga uvi og ikke kan drikke Her i gård'n har det nettopp blitt bestilt folat og billig-strimler! Spennende å tenke på at jeg kan bli gravid snart! Men er nok fullstendig klar over at det kan ta tid, men jeg er bare så glad i tanken på at vi er prøvere Sambo gleder seg like mye som meg, og det er så gøy og spennende å ha den her lille hemmeligheten sammen hihi
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 10. januar 2011 #48 Skrevet 10. januar 2011 Heisann! Slenger meg med jeg også. Har bare hatt TR et par ganger etter forrige svangerskap (fødte nov. 2009, og ammet i 1 år), så dette er vår 1. pp. Ikke helt stabil i syklusene, men mener bestemt at jeg hadde EL på fredag. Skikkelig stikking/svake smerter på venstre side, og slimete utflod helt "etter boka" (beklager detaljene, men regner med de fleste er temmelig opphengt i sånt nå, hehe). Sist måtte vi prøve lenge, så håper det går raskere denne gangen. Men prøver jo å innstille meg på at det kan ta tid, selv om det er vnaskelig! Når man først har bestemt seg er vel ikke akkurat tålmodighet den egenskapen som er mest framtredende... Spennende å følge andre i samme situasjon :-)
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 10. januar 2011 #49 Skrevet 10. januar 2011 Heisann! Slenger meg med jeg også. Har bare hatt TR et par ganger etter forrige svangerskap (fødte nov. 2009, og ammet i 1 år), så dette er vår 1. pp. Ikke helt stabil i syklusene, men mener bestemt at jeg hadde EL på fredag. Skikkelig stikking/svake smerter på venstre side, og slimete utflod helt "etter boka" (beklager detaljene, men regner med de fleste er temmelig opphengt i sånt nå, hehe). Sist måtte vi prøve lenge, så håper det går raskere denne gangen. Men prøver jo å innstille meg på at det kan ta tid, selv om det er vnaskelig! Når man først har bestemt seg er vel ikke akkurat tålmodighet den egenskapen som er mest framtredende... Spennende å følge andre i samme situasjon :-)
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 10. januar 2011 #50 Skrevet 10. januar 2011 Æsj, ble noe kluss med pc'n, beklager dobbelt-innlegg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå