81-Mamma<3<3 Skrevet 31. desember 2010 #1 Skrevet 31. desember 2010 Hei! Flere som har IKM i uke 3? Her har TR forsvunnet, og vi har satt i gang med prøvinga! Litt tidlig kanskje, men vi prøver å gardere mest mulig Dette blir min 2 pp. Har ei jente fra før, men hun kom litt overaskende på, så dette er første gang vi faktisk prøver! Veldig spennende... tenker jo knapt på noe annet! Håper det går denne gangen!! <3
Lollo83 <3 Skrevet 1. januar 2011 #2 Skrevet 1. januar 2011 Heisann! Ikm i uke 3 her og. Har ikke satt i gang med prøving enda, men tror vi begynner senere i dag hehe... Er i 5 pp nå, og håper at spiren sitter denne gangen. Har bestilt el-tester på nettet så satser på at vi faktisk skal treffe el denne gangen. Jeg har hatt litt ustabile sykluser siden jeg sluttet på pillen i august... fra 26 til 35 dager. Sist pp kom el senere enn beregnet, så vi bommet med noen dager der da..Men denne mnd må da være vår! Ikm søndag 23. januar. Vi har ingen barn fra før.
Blacktower Skrevet 1. januar 2011 #3 Skrevet 1. januar 2011 Er med her. Ikm 20 jan. Begynner prøvinga fra idag tror jeg og fortsetter utover uka. El på torsdag tror jeg. Har ganske stabile sykluser på 30 dager.
81-Mamma<3<3 Skrevet 2. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 2. januar 2011 Jeg har også IKM 20 jan:) Men det er dag 28, og syklusen min er ikke 100% stabil, den har variert litt mellom 28-35 dager, så kan jo gå nesten en uke over.... Jeg tar eggløsningstester denne gangen. Forrige md merket jeg ikke noen eggløsning, og ble så stresset av å ikke vite om den hadde vært, når vi kunne gi oss med prøvinga og når jeg kunne teste... En ukes variasjon føles jo bare uendelig lenge når man venter i spenning Forrige md var jeg super positiv, men det er jeg ikke denne gangen. Tror ikke jeg kommer til å bli gravid Jeg har vondt i magen. Litt ubestemmelig vondt. Har hatt det en md nå, så føler det må være noe som er galt. Skal til gynekolog om en ukes tid. Det er vell midt i eggløsninga, så litt dårlig timing, men vil gjerne få skjekket det raskt. De mente det ikke skulle ha noen betydning for en eventuell befruktning om man gikk til gynekolog. Gruer meg, og håper det ikke er noen store problemer. Trøster meg med at vi allerede har fått ett barn, så da pleier det jo vanligvis å gå greit å få flere også.. Uansett skal det ikke stå på prøvinga, så vi kjører på med sex, og håper det beste
Tieran Skrevet 2. januar 2011 #5 Skrevet 2. januar 2011 Hører med her, jeg nå ) Har ikm 21 januar (takk og lov for korte sykluser) ;o) Forhåpningene og forventningene var vel større i forrige pp, men jeg har faktisk mer troen på denne perioden likevel. Snodig egentlig... Planen var å begynne å teste el i dag, men glemte det helt av til morningen i dag, så begynner i morgen. Har visstnok min fruktbare periode mellom 3. og 8 januar )
1 Gulljente + gull i magen <3 Skrevet 2. januar 2011 #6 Skrevet 2. januar 2011 Da hører jeg til her jeg og gitt. Etter min rare forrige pp. Kjente ikke noe til EL og fikk TR 16 dager over IKM. Derfor hopper jeg "frem/tilbake" hva blir det?! et par uker..altså hit. Dette er vår 10 pp så nå håper jeg virkelig noe skal skje snart. Har begynt på Vitex denne pp så får vi se om det gjør susen. Har IKM 19. Januar...hvis jeg fortsatt skal gå utifra mine tidligere sykluser på 27 dager....
Tieran Skrevet 2. januar 2011 #7 Skrevet 2. januar 2011 Rettelse fra meg.. Tror jeg har ikm 20. januar )
to+en til! Skrevet 3. januar 2011 #8 Skrevet 3. januar 2011 Tror jeg slenger meg på her. Veldig usikker på når IKM er, for syklusene mine har ikke vært så stabile i det siste. Men etter "normalen" så er ikm 22. januar. Men er forberedt på å gå litt lenger. Blir vel 3 pp på oss dette her.
Ønskersegspire 3pp ♥ Skrevet 3. januar 2011 #9 Skrevet 3. januar 2011 Her hører vel jeg til... Jeg har egentlig stabile sykluser og pleier å få TR torsdager. Forrige TR kom det bare litt når jeg tørket meg på både onsdag, torsdag OG fredag, og lørdag natt kom det vanlig. (sorry detaljer..) Sååå jeg får tro at min IKM er 20.januar, hvis jeg har vanlig syklus.
*bikki* Skrevet 3. januar 2011 #10 Skrevet 3. januar 2011 Jeg har også IKM i uke 3, 21.januar Begynte med prøving i går kveld, og har tenkt å være ivrig resten av uka!!!! Nå er jeg så klar for å bli gravid, at jeg har ikke tenkt at en eneste dag skal gå forbi uten at vi har sex. Dette er vår 2./3. PP etter en SA i begynnelsen av oktober. Håper virkelig på fulltreff denne gangen :). Ønsker alle med IKM i uke 3 lykke til, jeg krysser fingrene for oss alle!
*bikki* Skrevet 3. januar 2011 #11 Skrevet 3. januar 2011 Har dere troen på å ta slimløsende hostesaft i forbindelse med eggløsning jenter?
Tieran Skrevet 3. januar 2011 #12 Skrevet 3. januar 2011 Testet min første el-test for denne pp i dag med svak test-strek. Forventet el den 6. så regner med at test-streken vil bli sterkere i morgen. Men er så dårlig form i dag at jeg ikke orker tanken på å legge inn akskjer i det hele tatt (eller ta i mot de som kommer fra min sambo). Uggen i kroppen, ganske vondt i magen og lett hodepine. Håper formen stiger igjen i morgen. Flere som har begynt testingen?
Tieran Skrevet 4. januar 2011 #13 Skrevet 4. januar 2011 Ny el-test i dag som var like svak som den i går. Snodig...!?
81-Mamma<3<3 Skrevet 4. januar 2011 Forfatter #14 Skrevet 4. januar 2011 Jeg har også begynt testingen! Jeg bruker CB sine. Har ikke fått noe smilefjes enda... Men når jeg tar ut test pinnen er det en tykk og en svak strek på den.. Noen som vet hva det betyr? Har vært helt likt de tre dagene jeg har testet. Regner med EL er rett rundt hjørnet. Forrige gang hadde vi sex nesten hver dag i 3 uker. Må si jeg ble ganske lei Denne gangen tar vi det litt mer med ro! Akkurat nå i eggløsningsuka prøver vi å få til annenhver dag. Så det gjerne er noe sæd der før el. Når el testen blir positiv får vi prøve å få til en gang ekstra da.
81-Mamma<3<3 Skrevet 4. januar 2011 Forfatter #15 Skrevet 4. januar 2011 Ang hostesaft så har jeg hørt litt om det, at det skal hjelpe.. men det er jo så mye som kan hjelpe.. Leste nettopp en artikkel om å ikke stresse så mye.. så jeg kommer til å prøve uten slike ting en stund. Vanskelig å ikke stresse, men skal prøve..
Tieran Skrevet 4. januar 2011 #16 Skrevet 4. januar 2011 Da har jeg vært å handlet slimløsende hostesaft.. Det må jo bare prøves ,o) Men..Jeg lurer på hvor me skal man ta? Skal man følge doseringen på flasken, eller annet?
Lollo83 <3 Skrevet 4. januar 2011 #17 Skrevet 4. januar 2011 Har lest på tidligere innlegg at 10 ml 3 ganger for dagen er bra.. men den må bare taes før el. Det kan være vanskelig for egget å feste seg hvis man fortsetter å ta slimløsende etter el. Jeg har ikke orket å prøve hostesaft... brekker meg bare ved tanken på solvipect. Jeg prøver bidronninggele som skal hjelpe til å modne eggene. Den og skal visst bare tas frem til el. Her ventes el til helgen, men jeg kjenner det veeeeldig godt i korsryggen at det ikke er lenge igjen. Er skikkelig uggen i muskelene og kokvarm på ryggen. Og kvalm.... Det har jeg aldri opplevd før! Noen andre som har det sånn?
a'Nöel Skrevet 5. januar 2011 #18 Skrevet 5. januar 2011 Jeg hører visst også til her inne ser det ut til! Har faktisk ikke tenkt på IKM-dato før nå nettopp, og regnet meg fram til (om mensen kommer som den gjorde forrige pp) at jeg har IKM ca den 22. januar. Har eggløsning i disse dager, jeg er heldig nok til å kjenne det på kroppen når det skjer:) Øm i magen, vondt å tisse og så verker det litt i eggstokkene. Jeg og mannen har hatt sex annenhver dag i noen dager, og skal fortsette den trenden frem til evt. mensen kommer på besøk igjen Dette er vår 2. pp, så tviler jo på at spiren vil sitte med det første, men jeg har som deg, Tieran, mer troen denne gangen i forhold til forrige, selvom jeg HÅPTE masse da.. Nå er jeg litt mer avslappet på en måte.. Håper vi kan være aktive her inne sammen, og følge med på hva som skjer med hverandre:) Koselig å ha noen som er i nøyaktig samme båt på en måte
Happy87 Skrevet 5. januar 2011 #19 Skrevet 5. januar 2011 Sniker meg stille og rolig inn her og håper virkelig det er her jeg hører hjemme.. Er på dag 66 i syklusen og har absolutt ikke noe stabil syklus (Forrige var på 110 dager) MEN lurer faktisk på om j
Happy87 Skrevet 5. januar 2011 #20 Skrevet 5. januar 2011 Lister meg inn her og håper det er her jeg hører hjemme.. Er på dag 66 i syklusen og har absolutt ikke stabile sykluser (forrige syklus var på 110 dager) MEN, igår og idag fikk jeg noe som jeg foreløpig tolker som positive el-tester:) Og siden jeg vet at jeg har 14 dagers lutealfase så har jeg ikm i uke 3:) Nå skal jeg ikke si noe sikkert, men hadde vært veldig ålreit om jeg har el nå.. Jeg krysser fingrene for det:)
Tieran Skrevet 5. januar 2011 #21 Skrevet 5. januar 2011 Takk for svar, Lollo ) Får håpe vi har rett begge to da, Hopsideisi ;o) Og lykke til til oss alle! ;o)
1 Gulljente + gull i magen <3 Skrevet 5. januar 2011 #22 Skrevet 5. januar 2011 Happy..så bra at du havna her da... Håper virkelig dette er måneden det skjer... Jeg tror jeg har EL nå (tester ikke, noe jeg kanskje burde gjort) men seff midt i uka da mannen ikke er hjemme...håper vikrelig den lar vente på seg til imorgen så vi rekker å ta en runde hehe
81-Mamma<3<3 Skrevet 5. januar 2011 Forfatter #23 Skrevet 5. januar 2011 Enda ingen EL her..... Ganske spennende med de EL testene synes jeg Venter så spent på et smil. Også er ikke nedturen like stor om det ikke blir et smil, for det er jo ny sjanse neste dag. Er verre med graviditetstestene, der er det jo en hel laaang md til neste gang! Lollo83, jeg tror også at jeg kjenner at det nærmer seg eggløsnining nå, men hos meg er mer som hopsideisi skriver med øm i magen, og kanskje litt stikking i eggstokkene. Men er litt uggen i musklene og kvalm ja. Det virker imidlertid som symptomene rundt eggløsning og mensen kan variere litt fra gang til gang.. Noen ganger sterke og andre ganger svake.. Jeg skjønner meg ikke på kroppen min iallefall!!! Nå har jeg vært øm i magen så å si en hel syklus, og det pleier jeg ikke være! Kjenner at det blir verre når det nærmer seg EL.. Siden det ikke pleier å være slik skal jeg til gynekolog å sjekke det. Gruer meg veldig. Tror ikke jeg blir gravid denne måneden! Men vi prøver uansett. Heldigvis har jeg en mann som stort sett er hjemme, og som stiller opp når jeg sier vi må ha sex Føler virkelig med de som har menn som reiser mye eller slikt! Det må være utrolig slitsomt å miste flere prøveperioder fordi mannen ikke er hjemme!
Happy87 Skrevet 6. januar 2011 #24 Skrevet 6. januar 2011 Jippi!! Positiv el-test idag også... Nå håper jeg bare den blir svakere igjen snart og at egget slipper.. Dette har jeg ventet leeenge på.. Jeg fikk lagt inn aksjer på søndag og tirsdag, men er så utrolig syk at jeg klarer ikke helt se for meg hvordan jeg skal finne energi ikveld.. Han er syk han også..Nå er det bare og holde ut de 14 dagene frem til ikm.. Har alle her inne hatt el nå?? Eller er det noen som venter det i helga? Blir mange med ikm i slutten av uka da..
81-Mamma<3<3 Skrevet 6. januar 2011 Forfatter #25 Skrevet 6. januar 2011 Jeg fikk også positiv el-test i dag Men jeg er litt ukjent med testing, så vet ikke helt hvordan jeg skal tolke dette.. Er det forventet eggløsning i morgen da? Og forventet mens to uker etter? Akkurat nå frister det ikke med sex her heller, er trøtt og sliten... Men får bare prøve å gire oss opp på en kjappis! Og rompa i været en halvtimes tid etterpå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå