Mrs Gloomy er fødeklar! Skrevet 31. desember 2010 #1 Skrevet 31. desember 2010 Jeg er litt småurolig etter at jeg fikk mistanke om at slimproppen/deler av den gikk i går. Jeg er bare ca 30 uker på vei, så det er jo altfor tidlig, og muligheten for at det var en real "klatt" med utflod er der jo. Jeg er femtegangs, og har opplevd fire slimpropper før, og trodde jeg ville være sikker i en slik sak, men det er jeg altså ikke. Det jeg klamrer meg til nå, er at de tidligere gangene har det vært blod i proppen, og det var det ikke i det som kom i går, så derfor er det trolig at det var utflod. Men er så usikker. Så nå sitter jeg her og lurer på om jeg skal kontakte jordmor. Men hva kan hun egentlig gjøre? Kan hun se om proppen er gått? Hun kan vel ikke det likevel, eller? Noen som har opplevd at proppen har gått så tidlig? Når ble det evt fødsel?
♥♥♥ Skrevet 31. desember 2010 #2 Skrevet 31. desember 2010 Slimproppen gikk sist 30+5, og jeg fødte 31+0. Dagen etter slimproppen gikk fikk jeg mer nedpress og sannsynligvis modningsrier, men siden jeg var førstegangs skjønte jeg ikke hva som skjedde. Jeg kontaktet føden og jordmor samme dag som slimproppen gikk, men fikk da beskjed om å ta det med ro, ikke stresse og ikke ha samleie. Da jeg først skjønte fødselen var i gang, var det for sent å stoppe den. Ring føden og spør. Bedre å spørre en gang for mye enn en gang for lite. Gått veldig bra med jenta mi, men det blir jo litt ekstra når barnet blir født så tidlig. Jeg trodde slimproppen gikk her for noen dager siden også, ringte da føden som sa de ikke brydde seg om slimproppen siden det kan gå 3 uker før fødselen starter. Antar de ga denne tilbakemeldingen denne gangen siden jeg da var over 33 fullgåtte uker, og de uansett ikke hadde forsøkt å stanse fødselen i følge jordmoren jeg snakka med. Lykke til. Håper huleboeren blir der den hører hjemme litt til
Mrs Gloomy er fødeklar! Skrevet 31. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 31. desember 2010 Jeg har ikke noe nedpress eller kynnere eller noe. I alle fall ikke mer enn "vanlig". Jeg er som sagt femtegangsgravid, så jeg er i utgangspunktet litt plaget med økt "trykk" nedentil. Uff, nei, jeg veit ikke. Jeg er ikke den hysteriske typen lenger. Hadde dette vært min nummer en, hadde jeg vært på sykehuset for lenge siden, men jeg har reist så mye frem og tilbake til den fødeavdelingen i løpet av mine svangerskap, at jeg prøver å ha litt is i magen nå. Så blir man litt redd at man er FOR avslappet, da... Hvorfor ikke samleie, da? Leste nettopp et sted at så lenge det var med den "vanlige" mannen, var det ingen fare. Kroppen min er vandt til bakteriefloraen hans...
♥♥♥ Skrevet 31. desember 2010 #4 Skrevet 31. desember 2010 Du kjenner sikkert på kroppen når noe er i gang, siden du har født flere ganger før. Jeg var helt grønn, fikk plutselig nedpress og kynnere, og burde reist på sykehuset nesten et døgn før fødsel, da hadde de nok klart å stoppe fødselen. De sa ikke noe inngående i forhold til samleie, men jeg antok at det er fordi samleie kan fremskynde fødselen dersom den er på gang. De lærde er vel ikke helt enig om det heller men...
Mrs Gloomy er fødeklar! Skrevet 31. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 31. desember 2010 Jeg føler meg helt som vanlig, og jeg har virkelig kjent etter i dag :-) Ingen ting unormalt med utseende eller mengde på utfloden i dag heller. Masse liv har jeg kjent, og formen er fin. Jo mer jeg tenker på det, jo sikrere blir jeg på at det må ha vært en real dose utflod som kom i går. Jeg har jo tross alt hatt fire propper før, og alle har vært blanke med blod i. Det var ikke det som lå i truseinnlegget i går. Nei, jeg skal ta en nyttårshelg uten de store fysiske rundkastene, og i sølibat, og så skal jeg ta en prat med jordmor på mandag. Så sant alt kjennes like greit ut som nå, vel å merke :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå