Gå til innhold

vann til baby 3 mnd? Nypeekstrakt? Hun er så forkjøla.. Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vesla er så tett og har ikke så god matlyst som vanlig (sikkert ekkelt når nesen er så tett). Så svigermor sa i dag at jeg kunne gi vann med nypeekstrakt i. Vann for at hun ikke får i seg så mye veske som hun pleier og nypeekstrakt pga at c-vitaminene knekker forkjølelsen. Pluss at det må være "forfriskende" med litt vann ettersom melk danner en del slim..Erfaringer med dette? Er svigermor helt på viddene? Evt andre tips? Syns det er fælt å høre hun plages om natta. Vil ikke ha tutt engang for hun er så tett i nesa. Bruker saltvann og mm i nesa, men ser ikke den store virkningen.. Hjeelp! sorry rot og knot.. Men skriver fra mobilen under dyna.. Haha! :)

Fortsetter under...

Skrevet

Hei, jeg gir min lille gutt på 9 uker en blanding av fennikel og kamillete.

Gir 50 ml om gangen og 2 ganger om dagen. Legen sa at han kunne få det så mange ganger om dagen som vi følte for. Nå gir vi dette for magevondt da og ikke forkjølelse, men regner da med at du kan gi din baby kokt vann evt med fennikel.

Og hva med nesesuger, har du prøvd det?

Skrevet

costamummy&mini bamsen

Kjøpte nesesuger i dag, så nå skal det og prøves :) Koker du bare opp vann og oppbevarer det i kjøleskapet?Og varmer litt opp når du skal gi?

laroos? Det står her at du har svart på innlegget mitt, men får ikke opp noe når jeg åpner.. hadde du noen gode tips? :)

Skrevet

Hei, jeg koker vann for hver gang også kjøler jeg flaska ned i et litermål med en isbit i, da går det ganske fort siden det bare er 50 ml.

men du kan sikkert lage en større blanding å sette i kjøleskapet og varme det opp når du trenger det.

Lykke til og god bedring til jenta di :)

Skrevet

Jeg ser innlegget mitt er borte vekk.

Det sto noe sånt som at saltvannsspray er fint å bruke - det kan man bruke 'hele tiden', og du kan også lage saltvannsløsning selv ved å koke opp vann og litt salt og dyppe i nesen (husker ikke oppskrift i farten, men enkel å finne på nett). Det løser opp gugga og gjør det enkelt å bruke nesesuger.

Vi fikk også vite av lege at å bruke nesespray beregnet på barn under 2 år var helt greit så lenge man fulgte bruksanvisningen. Den fungerte også veldig bra.

Vann med nypeekstrakt har jeg ikek erfaring med, men jeg synes ikke det høres helt galt ut da. Men vet som sagt ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...