snuppelura-jente10 Skrevet 31. desember 2010 #1 Skrevet 31. desember 2010 Hvor lenge har man Hcg i kroppen etter svangerskapet? Jeg måtte dessverre gi opp ammingen etter et par uker, når kan jeg forvente mensen igjen? Fødte for 7 uker og ikke kommet meg på 6 ukers kontroll på grunn av jula. Hade sex 5 uker etter fødsel og har nå begynt å bli litt svimmel og ømme pupper, kom på i dag at jeg faktisk kan være gravid, men kan jeg da stole på en test? Hcg skal vel være ute av kroppen nå?
Tulipan2010 Skrevet 31. desember 2010 #2 Skrevet 31. desember 2010 Altså dette lærte vi vel på barneskolen! Har man sex uten å bruke beskyttelse kan man bli gravid. Så enkelt er det! Du er feks ikke helt trygg fordi du ammer eller fordi du nettopp har født. Trodde liksom at voksne mennesker som setter barn til verden visste dette...
cathrine&emma Skrevet 31. desember 2010 #3 Skrevet 31. desember 2010 Jeg ville ha kontaktet en lege, evt tatt en test seff... er fult mulig å bli gravid kort tid etter fødsel, lykke til
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 31. desember 2010 #4 Skrevet 31. desember 2010 Er vel ikke nødvendig å være spydig. Det var et spørsmål om hvor lenge hcg var i kroppen etter en graviditet. Dessverre vet jeg ikke sikkert, men mener å ha lest et sted at hcg-nivået kan være høyt ca 3 uker etter fødsel. Ikke at det hjelper deg, men da kan du nok ta en test og stole på resultatet:) er du fortsatt usikker, ville jeg kontaktet lege:) Lykke til!
snuppelura-jente10 Skrevet 1. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 1. januar 2011 Tusen takk for svar. Helt klar over hva som fører til graviditet, men nå man ikke har tenkt på prevansjon på 2 år glemte jeg det helt da vi hadde sex etter svangerskapet. Lurte mest på om jeg kunne stole på evnt en test nå, og det ser det ut om jeg kan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå