Gjest leiavfolksomikkeforstår Skrevet 31. desember 2010 #1 Del Skrevet 31. desember 2010 Kort sagt: Foreldre av høyt begavede barn tar sjelden feil i sine antakelser om at de har et høyt begavet barn. Disse barna har gjerne spesielle tegn til høy begavethet allerede på spedbarnsstadiet... Dersom du er i stor TVIL om du har et begavet barn, har du mest sannsynlig IKKE Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142724559-synes-du-denne-siden-er-dum/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest leiavfolksomikkeforstår Skrevet 31. desember 2010 #2 Del Skrevet 31. desember 2010 Denne ble visst publisert før den var ferdigskrevet... Fortsettelsen følger her: Dersom du er i stor TVIL om du har et begavet barn, har du mest sannsynlig IKKE et begavet barn. Dersom du ikke forstår hva høyt begavede barn dreier seg om, er det fint om du lar være å kommentere her inne. Det er høyst irriterende for de foreldre som faktisk trenger denne siden som støtte og hjelp. Det sies at kun høyt begavede personer forstår høyt begavede barn.... Så til dere som ikke selv har høyt begavede barn og synes denne siden bare er dum, og dere ler og latterliggjør den... ta et hint... Det er mange forstå-seg-på'ere her inne, som kaller seg pedagoger, og spesialpedagoger og annet fint innen pedagogisk- psykologiske arenaer - til dere må understrekes at høy begavethet neppe var et tema i deres utdannelse - så vær varsomme med å fremstå som egenutnevnte 'spesialister' på området. (Jeg har selv et høyt begavet barn og etter fire år har jeg ennå ikke truffet en eneste lærer, rektor, ppt-ansatt eller andre innenfor skolesektoren som aner hva et høyt begavet barn er og enda mindre hva deres behov er...) Sist men ikke minst, og jeg vet det stadig nevnes her, det kan være enormt fortvilende for foreldre til høyt begavede barn å ikke bli møtt med forståelse. Mange kjemper daglig og i årevis en kamp mot skole, ppt, og andre instanser for at deres barn skal bli møtt med de rettigheter de har til tilpasninger. Det høres kanskje ut som et luksusproblem, men mange av disse barna lider, eller vil komme til å lide... SÅ VIS RESPEKT! Når det gjelder følelsen av annerledeshet, er dette ikke noe som indoktrineres fra foreldrenes side - dette er noe disse barna merker helt av seg selv på et svært tidlig stadium. Dette, for å ta tak i noen punkter. Jeg synes det er synd at denne siden til stadig skal ØDELEGGES av folk som burde forstå de overhodet ikke har noe her inne å gjøre. Har jeg ikke et adoptivbarn eller er jeg ikke pappa så deltar jeg heller ikke på diskusjonene på de sidene. På samme måte; har du ikke et høyt begavet barn, så har du heller ikke noe her inne å gjøre. Da har du lite konstruktivt å bidra med, og driter deg rett og slett bare ut. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142724559-synes-du-denne-siden-er-dum/#findComment-142724571 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moderator Skrevet 31. desember 2010 #3 Del Skrevet 31. desember 2010 Slettet. Dobbelposting. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142724559-synes-du-denne-siden-er-dum/#findComment-142724570 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå