Gå til innhold

Hvordan er det å reise til utlandet seint i svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Vi lurer på å ta en uke i London 6 uker før termin. Det er jo en kort flytur, og det er ikke noe problem i forhold til flyselskapenes regler. Dette er mitt første barn, så jeg vet ikke hvordan det er å være så gravid. Jeg er forberedt på at jeg kanskje må tilbringe en del tid på hotellet om formen ikke er på topp, men tror dere dette kommer til å bli veldig kjipt for meg å være borte da? Er det noe man må gjøre i den perioden som gjør det problematisk å være bortreist?

Også er jeg jo litt redd for hvordan det går om det skulle skje noe... Jeg vet ingenting om helsevesenet i England, men det er vel ikke noe værre enn her? Så om jeg skulle risikere å føde der borte, så er det kanskje ikke krise, eller?

Har hørt at det kanskje er problem å få barnet med hjem og sånn om det blir født i utlandet. Noen som vet noe om dette?

Fortsetter under...

Det kan hende du får en kjempefin tur, men sjansen er jo også tilstede for at du går i fødsel. Helsevesenet er fint i London, men anderledes enn her. Vil tippe at våre fødeavdelinger er mye mer morbarnvennlige uten at jeg skal være bombastisk på det. Det viktigste poenget er at forekomsten av MRSA er markant høyere der enn her, og det er ingen bakterie man ønsker seg. Dersom barnet har behov for helsehjelp må det isoleres på sykehus her hjemme når det er friskt nok til å transporteres. Likevel, skal man først føde et annet sted er nok London veldig bra ift en sydendestinasjon!

Er du helt sikker på det med flyselskapet??

en venninne av meg fikk nemlig problemer, nettopp til London i høst, hun hadde 8uker igjen når de reiste og skulle være borte en weekend bare.. Hun hadde tilogmed bekreftelse fra jordmor på at alt var ok, bare for sikkerhetsskyld..

Det andre du lurer på i forhold til å føde der borte kan du sjekke opp med ambassaden her i Norge ;) de vet sikkert minste detalj ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...