Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 30. desember 2010 #1 Skrevet 30. desember 2010 Kan du fortelle litt mer om den lavkarbo kuren? Hva slags mat du spiser osv? For hvis det er sånn at man blir mindre sulten av den så kan jeg prøve det det siste uka før ks. Skal til innskrivning dagen før jeg. 13.januar. Så får vite alt da og så komme inn igjen den 14. kl 08. Når har du time til ks forresten siden du kan drikke til kl 06 om morgenen? Er det bare klar væske du kan drikke da eller? Hvilket sykehus er det du skal til? tror ikke jeg har fått med meg det før nemlig. Skal selv til Ahus. Ble visst mange spørsmål dette men må prøve å få med meg mest mulig fra andre. hehe Skulle gjerne hatt innskriving og samtale noen dager før ks så jeg får tenke litt etter den og fordøye alt.
Gjest Mentha♥ er fødeklar!♥ Skrevet 30. desember 2010 #2 Skrevet 30. desember 2010 Skal på St Olavs jeg, så det blir et stykke unna Skal legges inn på sykehuset kl 07 på mandag for forberedelser, da setter de bl.a kateter og sånt, så det er vel derfor det er greit med drikke såpass tett opptil. Det gjelder vann og klar saft fikk jeg beskjed om. Du kan kanskje be om å få innskriving en dag eller to ekstra i forveien? Skjønner godt at det kan bli mye å ta imot og fordøye så tett opptil KS. Selv syntes jeg det var rart at de ville ha innskriving så lenge i forveien, men er veldig glad for det nå. Kan jo hende det ble sånn pga nyttår og helg, det vet jeg ikke. Lavkarbo er i prinsippet å spise lite karbohydrater (altså i hovedsak holde seg unna vanlig brød/kornvarer, pasta, ris og sukker). Blodsukkeret skal holdes mest mulig stabilt. I steden for karbohydrater legges fokuset på å få i seg fett og proteiner, samt en stor del grønnsaker (ikke frukt pga sukkerinnholdet). Lever ikke kjempestrengt nå, men tenkte jeg skulle prøve å kutte ned på "verstingene" i allefall Kan sende deg oppskriften på brødet hvis du vil, det består av finhakkede nøtter og frø, egg og rømme. Er bare å røre sammen og helle i en form, veldig enkelt og veldig godt Konsistensen blir litt som de supergrove rugbrødene du vet, men smaken er kjempemild og fin - smaker nøtter Og så er det skikkelig mektig. Egg er kjempefint å spise på lavkarbo, ost, melkeprodukter (ikke lettprodukter), kjøtt... Egentlig det meste som ikke er kornbasert går greit Det eneste som kan bli dumt med lavkarbo i forhold til graviditet (som jeg kan se i alle fall) er at halsbrann kanskje kan bli verre.. Men det er vel individuelt det og.
Gjest Mentha♥ er fødeklar!♥ Skrevet 31. desember 2010 #3 Skrevet 31. desember 2010 lavkarbo.no har forresten masse info om lavkarbodietten og masse oppskrifter Det brødet jeg snakket om ligger der, Nannahbrød heter det ...ser du har svart her, men får ikke opp noe innlegg. Åh, det irriterer meg med dette forumet innimellom :/
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 31. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 31. desember 2010 Så irriterende å ikke kunne lese svar på innlegg da gitt! Men kan oppsummere litt fra det jeg skrev. Skal sjekke ut det brødet jeg Klarer å leve litt til med halsbrann. Var verre da jeg gikk med jenta mi og hadde hypermesis så. Hvilken bedøvelse skal du ha under snittet? Og sa de noe om de sette kateter før eller etter den?
Gjest Mentha♥ er fødeklar!♥ Skrevet 31. desember 2010 #5 Skrevet 31. desember 2010 Regner ikke med det blir noe problem hvis du ikke er plaget med halsbrann allerede Jeg merker ikke noe til det nå! Ja, sjekk ut det brødet, og hvis du ikke finner det må du si ifra, så skal jeg sende deg oppskriften Blir spinalbedøvelse på meg i alle fall. Fikk beskjed om at den var "bedre" å sette også fordi nålen var tynnere. Blir uansett lokalbedøvd på forhånd så det var ingenting som ville gjøre vondt Kateter sa de ingenting om, men det står i brevet jeg fikk at den settes etter jeg kommer på sykehuset, før operasjonen. Skrev i ønskebrevet at jeg helst ville ha den etter spinalen var satt, men vi får nå se.. Skjønner jo litt at de vil ha ting på plass før vi kommer på OP
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 31. desember 2010 Forfatter #6 Skrevet 31. desember 2010 Er nok veldig plaget nå også men om det blir enda litt verre så går det nok bra. Novaluzid er redningen Okei, godt å vite hvordan alt skal foregå da. Har skrevet i ønskebrevet jeg også at jeg vil helst ha kateter etter bedøvelsen. Får se om det blir oppfylt nå da Tenk, at dette er siste helga di uten baby. hihi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå