klæmm Skrevet 30. desember 2010 #1 Skrevet 30. desember 2010 Vi har prøvd å få barn i over et år, men har en menstruasjons syklus som varierer fra 35 til over 90 dager. Og med slike sykluser er det nesten som å lete etter nåla i høystakken for å finne ut om når eggløsningen er og man i det hele tatt har hatt eggløsning. Ble anbefalt å gå til Medicus i Trondheim for å få fortgang i sakene. Der ble jeg møtt av en meget forståelsesfull lege som kunne fortelle meg at jeg hadde et 20 talls cyster på begge eggstokkene etter innvendig ultralyd og at jeg har PCO. Da jeg kom dit hadde jeg ikke hatt menstruasjon på over 90 dager, så da ble jeg satt på p-piller for å få menstruasjon. Deretter ble jeg satt på en 5 dagers tablettkur med femar for å få eggløsning. Nå er vi i ventemodus for å se om kuren hjalp og om jeg får eggløsning. Legen antok ut i fra utregning fra siste tablett at jeg skulle ha eggløsning mellom 23-25 desember, men har fortsatt ikke fått napp. Jeg lurer på om det er flere i samme situasjon eller som forhåpentligvis har blitt gravid ved hjelp av femar? Klæmm
Barn nr 3 (termin 29 mai) Skrevet 1. januar 2011 #2 Skrevet 1. januar 2011 Hei hei! Kva er femar? Har ikkje hørt om det, men er det noe lignende pergotime? Skal gi eggløsning?
Barn nr 3 (termin 29 mai) Skrevet 1. januar 2011 #3 Skrevet 1. januar 2011 Hei hei! Kva er femar? Har ikkje hørt om det, men er det noe lignende pergotime? Skal gi eggløsning?
klæmm Skrevet 1. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 1. januar 2011 Femar har samme effekt som Pergotime i følge legen min. Det er egentlig noe som gis til de som er operert for brystkreft, men virkningen for oss som sliter med å få eggløsning skal vist være veldig bra! I følge legen på Medicus er ikke medikamentet godkjent i Norge enda, men ble beroliget med at det ikke er noe negative bieffekter med femar og at det er svært mange som har lyktes med å bli gravid ved hjelp av femar. Nå har ikke jeg prøvd pergotime før da legen kun har gitt meg femar, men tiden får vise om det hjelper. Er fortsatt i ventemodus... :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå