klæmm Skrevet 30. desember 2010 #1 Del Skrevet 30. desember 2010 Vi har prøvd å få barn i over et år, men har en menstruasjons syklus som varierer fra 35 til over 90 dager. Og med slike sykluser er det nesten som å lete etter nåla i høystakken for å finne ut om når eggløsningen er og man i det hele tatt har hatt eggløsning. Ble anbefalt å gå til Medicus i Trondheim for å få fortgang i sakene. Der ble jeg møtt av en meget forståelsesfull lege som kunne fortelle meg at jeg hadde et 20 talls cyster på begge eggstokkene etter innvendig ultralyd og at jeg har PCO. Da jeg kom dit hadde jeg ikke hatt menstruasjon på over 90 dager, så da ble jeg satt på p-piller for å få menstruasjon. Deretter ble jeg satt på en 5 dagers tablettkur med femar for å få eggløsning. Nå er vi i ventemodus for å se om kuren hjalp og om jeg får eggløsning. Legen antok ut i fra utregning fra siste tablett at jeg skulle ha eggløsning mellom 23-25 desember, men har fortsatt ikke fått napp. Jeg lurer på om det er flere i samme situasjon eller som forhåpentligvis har blitt gravid ved hjelp av femar? Klæmm Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142723451-heisann-er-det-flere-som-er-i-ventemodus-p%C3%A5-%C3%A5-f%C3%A5-eggl%C3%B8sning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitti:) Skrevet 31. desember 2010 #2 Del Skrevet 31. desember 2010 Hei! jeg er ikke i helt samme situasjon men jeg har fått pergotime denne mnd for å gi meg eggløsning, jeg tester men har ikke fått positivt på den enda, men kjenner det stikker godt i siden så jeg håper den er på vei. Er virkelig kjekdelig å ikke ha stabil syklus og få EL hver mnd. Håper famar hjelper deg og pergoen hjelper meg. Jeg har IKM 16 januar! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142723451-heisann-er-det-flere-som-er-i-ventemodus-p%C3%A5-%C3%A5-f%C3%A5-eggl%C3%B8sning/#findComment-142725589 Del på andre sider Flere delingsvalg…
klæmm Skrevet 1. januar 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 1. januar 2011 Ja, vi får håpe at vi får EL slik at vi virkelig kan begynne med prøvingen for alvor. I og med at jeg ikke vet når EL er, så føler jeg at det eneste jeg kan gjøre er å sørge for at vi har noen luringer (sperm) på lur i livmoren in case jeg skulle være heldig å få EL uten å vite det. Har trappet ned sengekosen til hver 3 dag og håper på det beste. Kjenner EL murring i livmoren og har ømme bryster, men er så møkka lei av å kjenne på alle symtomene med EL og muligens gravid symtomer at jeg orker nesten ikke å lure på om det kan være positive tegn.. men må vel bare være tolmodig å tenke positive tanker. Lykke til med EL jakten og videre prøving Kitti! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142723451-heisann-er-det-flere-som-er-i-ventemodus-p%C3%A5-%C3%A5-f%C3%A5-eggl%C3%B8sning/#findComment-142729528 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hsf Skrevet 11. januar 2011 #4 Del Skrevet 11. januar 2011 Hei :-) Vi er også i samme situasjon, og har vært på Medicus i Trondheim for utredning. Må si jeg er veldig fornøyd med den oppfølgingen vi har fått der! Min menssyklus var også helt ute av kontroll etter å ha brukt p-piller i flere år. Syklusen varierte helt opp til 50 dager... Etter noen undersøkelser (ultralyd, blodprøver og egglederundersøkelser) så er konklusjonen at vi må ha hjelp til eggløsning. Vi har nettopp hentet første kur med Femar. Skal begynne på den så snart jeg får mensen igjen, og det kan ta sin tid... Men den kommer etterhvert :-) Jeg googlet Femar i dag, og ble litt overrasket over at tablettene brukes helst i forbindelse med brystkreft. Fant ikke noe "legestoff" om at den brukes i forbindelse med manglende eggløsning. Men heldigvis kom jeg over noen innlegg her inne på forumet, og skjønner nå at dette er et nytt bruksområde for pillene her i Norge. Og det gir visstnok færre bivirkninger. Og det er jo bra! Spent på hvordan det går med dere! Dere ligger ett hakk foran oss i løypa ;-) Har du vært inne for ultralyd og sjekket at det ble eggløsning? Det har iallefall jeg fått beskjed om å gjøre i syklusdag 12. Kjekt å få sjekket at det kommer ett egg og ikke en hel skokk med eggceller... ;-) Ønsker dere lykke til! Klem! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142723451-heisann-er-det-flere-som-er-i-ventemodus-p%C3%A5-%C3%A5-f%C3%A5-eggl%C3%B8sning/#findComment-142772578 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå