Pumba78 Skrevet 30. desember 2010 #1 Skrevet 30. desember 2010 Kan dere som får babyene til å rape gi deres rapetips, og hvor lang tid d tar hver gang? Her i huset får vi det bare ikke til!! (hender hun promper, thats it...) er 9 uker gammel.
2010 Mammaen Skrevet 30. desember 2010 #2 Skrevet 30. desember 2010 Jeg stryker gutten min rundt og rundt på rumpen. Ganske fast og raskt. Da kommer rapen ganske raskt :-)
sillyfilly og Olivia Skrevet 30. desember 2010 #3 Skrevet 30. desember 2010 Ikke alle barn som raper. Med mindre hun får magevondt av det, er det ikke noe problem at hun ikke raper. Men vi gnidde ikke hardt men fast liksom i en rund bevegelse på ryggen. Bruker hovedsakelig håndflaten. Også dunket vi litt på ryggen mellom skulder bladene. Kan også hjelpe å legge henne litt høyt opp på skulderen sånn at hun omtrent ligger på magen på skuldrene. Litt press på magen. Også kan du "sette henne" på "ene låret" og lene henne litt fremover så det blir press på magen og massere ryggen.
Tullball Skrevet 1. januar 2011 #4 Skrevet 1. januar 2011 I stedet for å holde ungen opp mot brystet ditt når hun skal rape så kan du prøve å ha henne sittende på fanget (la ungen sitte på tvers av fanget ditt og hold hånden din forann ungen og grip rundt armen hennes som er lengst bort fra kroppen din; omtrent motsatt av badegrepet) mens du stryker på ryggen. Litt klønete forklart men skjønner du?
lillespire08+10 Skrevet 1. januar 2011 #5 Skrevet 1. januar 2011 Jeg har henne enten høyt oppe på skulderen, sørg for at babyen har begge armene opp. Så smådunker jeg litt bestemt fra nederst på ryggen og oppover. Dunker liksom luften oppover. Hvis dette ikke funker (kan holde på opp mot 5 min), så setter jeg meg i sofaen med beina i kryss. Så legger jeg baby over lårene (så det ligger mot en trapp på en måte), og dunker luften oppover. Begge armene til baby opp husk. Dette funker alltid! Kan telle på en hånd hun ikke har rapet. Hun er 8 uker...
1.xMUM Skrevet 2. januar 2011 #6 Skrevet 2. januar 2011 Et godt rap på under 5 minutter: Jeg ligger på ryggen, og legger bebisen på brystet mitt med magen ned mot meg. Rapen kommer vanligvis bare 1 minutt etter, hver gang.
lillespire08+10 Skrevet 2. januar 2011 #7 Skrevet 2. januar 2011 Kom på et par ting til. Hvis hun er veldig slapp,trøtt eller sovende etter rapen, syns jeg det er vanskeligere å få rapen opp. Bruker litt mer tid. Hvis hun er våken, hjelper hun på en måte til med å få luften opp. Hehe. Tror jeg da. Også går det av og til lettere om jeg legger henne flatt litt etter å hatt henne opp på skulderen. For så å ta henne opp igjen på skulderen. Du får gi tilbakemelding på hvordan det går :-)
mamma til lillingen Skrevet 2. januar 2011 #8 Skrevet 2. januar 2011 Jordmor sa at man må ta i litt når man klapper de på ryggen for å få de til å rape. Her hjelper det hvertfall ikke å være varsom, må litt "trykk" til. Hjelper også å holde henne opp foran meg, løfte henne litt opp og ned så hun får strekt litt på seg.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 2. januar 2011 #9 Skrevet 2. januar 2011 Her kommer det ofte en rap eller gjerne flere når jeg putter henne oppi bæresjalet, vet ikke helt hvorfor, men det skjer gjerne når jeg løfter det ene beinet hennes når jeg plasserer henne nedi der. Ofte kommer det også en rap mens hun sover der, sikkert fordi kroppen er oppreist i sjalet (det skal også sies at hun har blitt bedre til å rape m tiden, for i starten var det nesten helt umulig å få noe ut..)
kinaputten Skrevet 2. januar 2011 #10 Skrevet 2. januar 2011 hei, jeg har kjøpt noe som heter woodwards gripe water som ble anbefalt til å få opp rapen. Bruker det kun når han sliter med rapen og ikke hele tiden. Han liker ikke smaken, men det får opp rapen og det er det viktigste Kan sikkert ikke kjøpes i norge da :/
Pumba78 Skrevet 2. januar 2011 Forfatter #11 Skrevet 2. januar 2011 Se her ja, så flott! Tror j lager meg en liste over disse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå