Gå til innhold

Opplever menssmerter jevnlig, ofte et par ganger hver dag. Uke 16...Flere?

Anbefalte innlegg

Er dette normalt eller et uttrykk for at jeg jobber for mye og for hardt. Har en tung fysisk jobb på sykehjem i full stilling og har jobbet sykt mye i jula.

I dag er jeg helt ødelagt og klarer ikke dusje eller bevege meg noe særlig fordi jeg er så sliten.

Opplever oftest menssmerter når jeg sitter, sjelden når jeg går eller ligger.

håper dette er normalt.

Fortsetter under...

Jeg opplever det samme (uke 17), og kjenner det også mest når jeg sitter. Har en veldig rolig jobb, så tror ikke det har så mye med stress å gjøre hos meg ihvertfall. Jeg har tenkt at det kanskje er kynnere, siden jeg har lest at dette kan kjennes ut som mensmurringer i begynnelsen. Og kynnere kan jo kjennes bedre når man er sliten har jeg hørt?

Begynner uke 17 i dag, og jeg ogsaa kjenner ofte disse "murringene". Har ikke en spesielt tung jobb, saa jeg kan ikke skylde paa fysisk overbelastning. Men det sies det er vanlig dette her ja. Blir det sterkt og ofte, er det kanskje en idé aa ta det opp med en lege eller noe.

Takk fro svar:) Jeg skal på kontroll til helsesøster om 14 dager, så kan spørre da. Det er ikek så ille at jeg føler det er skummelt, men jeg klarer ikke huske om jeg opplevde disse menssmertene forrige svangerskap.

Kynnerene mine var kraftige og etter en kort innleggelse på Ullevål ble jeg frarådet å jobbe noe som helst fra uke 29. Sterke kynnere med menssmerter kan utvikle seg til rier, men jeg er så tidlig i svangerskapet nå at jeg ikke ser på dette som kynnere ennå. Særlig siden jeg ikke merker noe stramming i muskulaturen rundt livmoren. Dette er nok helt vanlig, som dere sier.

Det hadde heeelt klart vært på sin plass med en gradert sykemelding nå, men jeg står i en skikkelig kjip situasjon og må bare bite tennene sammen:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...