Gå til innhold

NÅR begynner magen å vise??????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe

Vet så inderlig godt at det er helt 100% individuelt, alt etter kroppsbyggning osv.. Og ikke minst om barnet ligger langt inne osv..

Men er nå i uke 8 og vet det er for tidlig til å vise enda, men kjenner meg så oppblåst og "full i magen" hele tiden, så det begynner å bli slitsomt å gå å "holde magen inne".. hehehe

Ønsker at den lille babykulen skal komme snart.. Men antar jeg må vente i MINST 2 mnd til før det i det hele tatt vises.. nå er jeg ikke den slankeste jenta i verda heller så..

Er 160cm og veier 79kg, så lubben er jeg jo, og magefett kan jeg ikke legge skjul på at jeg har..

Så går vel enda lenger tid før det viser på meg enn på enkelte andre slanke flotte kvinner... . DOH.. hehe

Noen som kan fortelle sånn ca NÅR det viste på dere? Evnt med forige om det ikke har begynt å vise enda..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sist jeg var gravid så veide jeg hele 87kg da jeg ble det (163høy), men da var faktisk den lille bulken på magen lett å se i uke 19.. å jeg hadde godt med magefett fra før..

kusina mi som er flat, hun skjulte det til 6.mnd i helt vanlige klær! så du må nok bare vente å se ja..

Skrevet

I første svangerskap fikk jeg ikke godt synlig mage før rundt uke 15, men denne gangen kom jammen meg magen allerede i uke 9(!)

Jeg var 1.73 og 69 kg første gang og 74 kg nå. (Fikk ikke tatt av de resterende 5 kgene før jeg var gravid på ny) hehe

Skrevet

Jeg er ganske så tynn, og med den første hadde jeg ganske mye mage i uke 18. Nå er jeg i uke 7 så ingen mage enda ;)

Skrevet

Første gang begynte magen å komme i uke 13-14 og da var jeg mager som en flis.

Den forrige gangen var magen der rundt uke 10-11 og det er den nå også. Og jeg vet dette ikke skyldes mat da jeg har gått ned 7 kilo pga kvalme og elendighet, men magen er like fullt kommet den altså.

Skrevet

selv om vekta mi er høy er jeg altså slank (ingen tror på meg når jeg sier vekta mi)

Magen hadde gått inn etter førstemann og poppet kjapt ut igjen ;) Kjekt med en liten gravidkul allerede.

Skrevet

selv om vekta mi er høy er jeg altså slank (ingen tror på meg når jeg sier vekta mi)

Magen hadde gått inn etter førstemann og poppet kjapt ut igjen ;) Kjekt med en liten gravidkul allerede.

Skrevet

Skrevet

Forrige gang følte jeg magen blåste seg ut med en gang og jeg begynte å gå med mammabukse allerede fra uke 12-13! Men så var jeg ikke kvalm og la på meg GODT allerede fra starten.

Denne gangen har jeg 10 kilo ekstra fra forrige svangerskap, men har gått ned 4 kilo siden jeg ble gravid. Bruker ganske løse bukser uansett nå, men jeg merker at trusene har blitt litt stramme over livet, altså helt nederst (jeg har jo ikke trusene helt oppe over navlen ;)

Sist gang tror jeg magen begynte skikkelig å komme rundt uke 20, er spent på når den kommer denne gangen.

Skrevet

Min erfaring er at jeg er veldig oppblåst og stram i magen mellom 8 til 12 uker, og da får jeg en liten kul som holder seg noenlunde liten fram til den begynner å vokse uti uke 13-14. Jeg er tynn, men denne gangen har jeg lagt på meg 4 kg etter bare 10 uker så nå ser jeg egntlig bare litt lubben ut over magen og hoftene :-)

Skrevet

Jeg hadde ganske nøyaktig de samme mål som deg før graviditet, og trodde jeg bare kom til å bli tjukk og ikke noe gravid-fin. MEN, jeg fikk gravidmage tidlig, følte meg oppblåst med mage fra uke 7-8 selv om jeg gikk ned i vekt pga kvalme. Kjøpte mammabukser i uke 11 og klarte ikke skjule det lenger i uke 15/16. Er nå i uke 37, og har hele veien nesten bare lagt på meg på magen. Opp ca 14 kg, så det er stoor mage, men det er bare stas :-)

Skrevet

Jeg og 2 venninner som er gravide begynte å få mage ganske likt... Hos oss begynte magen å vise seg fra ca uke 13-14+, og vi er alle 3 mellom 55 og 65 kg :)

Var oppblåst fra uke 7 til 12, men det var nok ikke noe babykul nei :)

Skrevet

Hei alle flotte, forskjellige, tålmodige, gravide :)

I førrige graviditet fikk jeg litt mage uke 8-9.

Og denne gangen også. Jeg er 167 lang og veier 67 kg.Kiloene sitter på rumpan, så magen er platt - kanskje derfor det vises..

Og fikk høre på ultralyd i førrige uke at livmoren var ca 2 uker "større" en fostret. (alltså godt om plass å boltre seg på;)) Kanskje det også bidrar til "magen"..?

Skrevet

Alle føler seg og er litt oppblåst frem til uke 12, så bruker det å gi seg litt. Hos meg viste magen ca 18 uker med begge to. Normalvektig i øvre sjikt ;)

Skrevet

eg er 162 og før eg vart gravid med førstemann var eg 50kg og fekk ikkje synlig gravidmage før rundt veke 16-17 ca. sleit veldig med hyperemesis, så la ikkje på meg før i slutten av SK. utenom at magen sjølvsagt vart større :)

no når eg er gravid med andre er eg fortsatt 162 og var 48kg før eg vart gravid. er no i mi 10. veke og går snart over i mi 11. gravidmagen er allerede synlig. har slete med hyperemesis dinna gangen og, så har ikkje lagt på meg 1 gram. kun synlig mage.

men har hørt at magen kjeme masse fortare med nr 2 enn når man er gravid for første gang.

eg er vertfall synlig gravid og klara ikkje skjule det lengre.

har "heldigvis" hyperemesis så kjeme meg ikkje ut av huset endå uansett, så ingen fare for at andre enn familie ser meg ;)

Skrevet

Sist gang fikk jeg mage rundt uke 16-17 mener jeg å huske. Nå er jeg i uke 13 og det har begynt å komme litt, men foreløpig er det nok bare jeg som ser det gitt :-) Kjenner godt når jeg ligger på magen at noe er i klem, så den er på vei.

Skrevet

Med første fikk jeg ikke mage før i uke 30, med nr 2 og 3 kom den rundt uke 20. Nå er jeg i uke 10 og har allerede en kul på magen. Har "innovermage" til vanlig. Hehehe :)

Skrevet

Med førstemann kom magen rundt uke 24. Da "poppet" den ut i super-størrelse :P

Denne gangen har jeg fått kul allerede i uke 7-8!

Jeg føler meg ikke oppblåst i det hele tatt, slik jeg gjorde i starten sist, men man vet jo aldri...

Jeg er forresten 170 høy og veier 71 kg... Var et par kg tyngre med første..

Skrevet

Jeg er 162 og 62 kg.. og sliter veldig med å skjule magen....:-S

Er 8+2,mitt 3 barn :) Å så er det ikke så lenge siden jeg fikk minstemann...(1 år)

:))

Skrevet

Oy her var det mange flotte svar! :D

Dette beviser bare at det er så utrolig individuelt fra person til person når magen vil vise.

Men tror de fleste ønsker babymagen så fort som overhodet mulig, slik at det ikke lenger er bare DU som vet du er gravid på en måte :) hehe

Selv er jeg nå i min 8 uke og nei, ingenting enda.. føler meg bare TYKK delux.. magen er oppblåst men ingen GRAVID mage nei.. hrmf..

Jaja det kommer vel når det kommer..

Har heller enda ikke vert hos lege å fått "loggført" graviditeten, ønsker å vente til jeg er over 12 uker ettersom jeg tidligere har fått bekreftet graviditet hos legen for så å miste. Det er ikke no stas..

Så nå venter jeg til faren for SA er over :)

MEN UANSETT... Tusen takk for mange flotte svar! :)

Ønsker dere og spirene deres et strålende godt nytt år! :D

Skrevet

Hos meg vises den utover dagen... Morgen: Ser ikke gravid ut. Men etter noen måltider...Ser ut som jeg er et par måneder lenger på vei enn jeg er! (snart 11 uker). Jeg var 58 kg da jeg ble gravid, er ca 59-60 nå, så det er jo ikke kiloene som vises. (Manglende trening og store mengder mat har vel gjort noe med fordelingen fett/muskler...;)

Jeg føler at jeg må trekke inn magen for at jeg ikke skal bli avslørt;p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...