Gå til innhold

Er mannen/partneren deres med på alle kontroller?

Anbefalte innlegg

Bare lurer :)

Min har vært med på ultralydene, men ikke de sv.skapskontrollene hos jordmor.

Det tar jo vanligvis bare 10 minutter likevel, og det er vanskelig for han å dra fra jobb (lang reisevei). Ikke skjer det noe nevneverdig viktig der heller :)

Fortsetter under...

Samboeren min har kun vært med på ul undersøkelsene. Han skal og være med på fødselsforberedende kurs, da dette er vårt første barn. Jeg har spurt om han vil være med på kontroll eller om han har noen spm ifm svangerskapet, men han har ikke hatt behov fo det. Jeg forteller hva jeg og jordmor har snakket om på kontrollene når jeg kommer hjem, så han får den infoen jeg får.

Min har vært med, vi har hatt lange gode samtaler hos jordmor, far sitt første og mitt tredje (men 13år siden siden sist,så mye nytt :) )

Han pendler men vi har lagt opp kontrollene til tidlig morgen eller sent på dagen.. da kan han ha litt hjemmekontor ;) Han setter pris på å være med, UL var det mest spennende selvfølgelig..

Annonse

Jeg har så dårlig hukommelse, så jeg synes det er betryggende at mannen min er med på alle kontroller, så jeg ikke glemmer noe jeg lurer på, eller glemmer hva jeg har fått beskjed om av jordmor.

Det er greit å være to som har hørt det når man kommer hjem og er litt usikker på hvordan det var igjen med det ene eller det andre.

Vi har begge kort vei fra jobb, og ikke store problemer med å ta fri noen av oss, så ingen grunn til at vi ikke skal få med oss dette begge to.

Far var med på de fleste kontrollene med nr 1, men ikke på nr 2 enda..er ikke vits heller synes jeg...skjer jo ikke noe spes...har også hjemme apparat for å høre på hjertelyd+spark...det er vel det som er mest spennende hos jordmor tenker jeg...blir mer erfaren etter nr 1 :)

Nei, ikke annet enn ultralydene :) Men vi har oppfølging gjennom hele svangerskapet med ul, så da kan han spørre om ting han lurer på der :)

Har ikke lyst å ha han med på de andre kontrollene, og han føler ikke han trenger det.

Han har ikke så stort behvov for å se på at legen måler blodtrykket mitt og stikker meg i fingeren ;) Ei heller når de skal grave oppi meg for å sjekke arrvev osv etter de foregående fødselene. hehe.

Men selvfølgelig, er det noe spesielt som begge lurer på og trenger å snakke med lege eller jordmor om så er det jo klart at han hadde vært med.

Min samboer var med hele veien, på alle kontrollene. Det var deilig å på en måte stå sammen om det, og jordmor var kjempeglad for at han kunne være med. Han har i ettertid sagt at han hadde godt av det, han kom litt nærmere det hele liksom. Så hvorfor noen ikke ser "vitsen" i å ha samboer med, er litt synd - Iallefall om han lurer på noe. Jeg syns ikke selv jeg trengte de timene for å snakke om alt mulig rart, men jeg lærte masse nytt uansett :)

Annonse

Min mann er med på de fleste kontrollene, de han har mulighet til å være med på. Jeg har lange samtaler med jordmor (hun setter av 1 time hver gang og jeg er der ca hver 4. uke) pga fødselsangst. Mannen er god støtte å ha i denne situasjonen og jeg er glad han har mulighet til å prioritere og ser at det er konstruktivt for oss begge.

Mannen min er med paa alle kontroller. Bor i utlandet, her har man kontroll med ultralyd ca hver 4. uke.

Han önsker selv aa väre med, og tror det er godt for han aa höre hva legen sier + se den lille babyen vaar turne rundt paa skjermen.

Min mann er bare med på UL, på kontrollene hos legen blir jeg jo bare veid og målt likevel, ingen grunn til at han tar fri fra jobben for å være med på det akkurat! Hjertet hører vi på med angelsound hjemme, så det er heller ikke så spennende. Dette er vårt 3 barn, han var ikke med på de andre kontrollene heller... Unntatt på en jordmorkontroll med førstemann, men da hadde vi jo endel spørsmål!

Hadde det vært ul på alle kontroller hadde nok interessen vært større!

Mannen min har bare vært med på ordinær ultralyd, ikke de andre kontrollene og UL-ene. Det er samme for meg, og jeg skjønner at han ikke tar fri fra jobb i timesvis. Men han er ellers veldig interessert i å høre hvordan det har gått.

Vi er førstegangs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...