Gå til innhold

Skal ha kalkunbryst på nyttår- hvilken saus er god til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

samme om jeg må lage den fra bunn eller buke posesauser... :)

Anbefalinger mottas med takk :)

Fortsetter under...

Skrevet

Fløtesaus fra Toro med litt pepper, salt, rosmarin, en liten skvett med matfløte og litt rødvin. Smashing!

Skrevet

Hei.

Ettersom du ikke har innvoller du kan koke kraft på ville jeg fått tak i fond (flytende kraft du kan få i de fleste butikker). Bruk Toro fløtesaus og tilsett fond istedet for vann, så blir dette en slager.

Vi helsteker kalkun så vi koker kraft av innvollene, men bruker like fullt Toro-pose istedet for å lage meljevning m.m., det blir skikkelig godt!!

Skrevet

Jeg steker kalkunbryst i pose, og bruker krafta til saus. Toro fløtesaus, bytter ut mye av vannet med kraft. Ungene her elsker sausen, og sønnen til samboern spurte for flere uker sider om jeg skulle lage sånn god saus:)

Skrevet

Jeg lager en marinade med hvitvin, olje og masse krydder bla rosmarin som jeg har over kalkunbrystet og steker det i. Har også oppi gulrøtter og gulløk. (Bruker denne marinaden selv om det er ferdig marinert kalkunbryst)

Bruker 2 poser fløtesaus og 1 pose brunsaus. Bytter ut 2 dl av melkemengden med 1 dl rømme og 1 dl mat/kremfløte og litt mindre vann da jeg bruker skyen fra kalkunen oppi. Sausen blir tykkere siden man bruker rømme og fløte i stedet for melk, så det kan hende du må spe med mer vann.

Skrevet

Pleier å bruke kylling bretagne saus, synest den er kjempegod til både kylling og kalkun:-)

Annonse

Skrevet

Bland 1 pose rødvinssaus og 1 pose peppersaus. Veldig enkelt og veldig godt!

Skrevet

kyllingsaus med paprika og hvitløk fra Toro, namnam!

Skrevet

Tusen takk for svar! Tror jeg går for Toro fløtesaus+brun saus, kraft og fløte/rømme. Høres knallgodt ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...