Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen andre som sliter med hemorider og forstoppelse etter fødselen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp! Fikk hemorroider noen dager før fødsel, og det ble ikke akkurat bedre da jeg fødte. Har de enda, etter 4 uker. Fikk salve hos jordmor, men den hjalp ikke så mye, lindrer litt. Har også vært en del forstoppa, kanskje like greit siden det er så vondt :(

Skrevet

Jeg også, men har blitt bedre nå heldigvis. Er helt jævlig vondt. Har aldri brukt noe for det og håper nå at jeg ikke får noe mer.har vært greit nå i ei ukes tid. Snuppa er 3 Mnd.

Skrevet

gullet er 1 mnd på lørdag og eg begynte med forstoppelse og så fikk eg hemorider etterpå, det er så jævla vondt, eg kjøpte en salve i dag men eg har ikkje brukt den enda vettje hvordan eg skal få det til,

Skrevet

Jeg har slitet å med hemorider. Jeg kjøpte sånn Ac3 spray. mye bedre enn salve viss man har det innvendig ihvertfall =) jeg ble kvitt det etter en uke og er helt fin igjen !!

Skrevet

eg vettje om det er utvendig elle innvendig, eg vet bare at det gjør så jævla vondt etter eg har vært på do

Skrevet

I tillegg til salve og slikt kan mye gjøres gjennom kosten. Mye fiber og drikke mye vann. Vær klar over at det kan komme tilbake selv om mann blir kvitt de

Skrevet

jeg fikk også den største hemorroide etter fødselen, gjorde så vondt at jeg ikke kunne sitte ordentlig. Gikk til legen, fikk en salve som lindrer og beskjed om at siden jeg ammer kunne jeg ikke få noe sterkere og måtte bare vente til den forsvant.

Fikk også beskjed om å ta Husk psyllium frø som gjør avføringen mykere, dette hjalp med en gang og jeg anbefaler det på det sterkeste.

Jeg kjøpte det på apoteket og de skulle blandes i vann og drikkes.

Regner med at de har dem på helsekosten i norge.

Mine forsvant etter 5 uker.

lykke til :)

Skrevet

Jeg fikk hemoroider i første svangerskap, og de forsvant aldri helt (utvendige). Dvs. det ble igjen "hud" men væsken de var fylt med forsvant, og da gjorde ikke lengre vondt. Fikk de væskefylte tilbake i andre svangerskap. Utifra det jeg har lest og hørt forsvinner de ikke, men salver lindrer ubehaget. Man må visst operere de bort. Isbiter gjør at de trekker seg sammen og blir mindre, og det er veldig lindrende.

Ville gjerne operere da jeg nå ikke skal ha flere barn. Jeg hadde én stor som var vond og et par mindre som ikke gir noe ubehag og nesten ikke synes. Leste at man kunne gå til lege og feste en tråd/strikk rundt de "ved rota", slik at blodtilførselen stanset. Da ville de skrumpe inn og falle av. Men jeg gjorde det like gjerne selv på den store.. måtte knyte så hardt at den ble gråblå, da visste jeg at blodtilførselen var stoppet. Etter 3 dager var den borte :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...