Gå til innhold

(Trenger støtte og råd!)1 mnd har gått og nå er jeg sår på brystknoppen igjen...flere som blir sår etter en stund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å gi opp hele ammingen...

Har gitt henne tillegg og pumpet meg for å måle hva hun spiser siden hun ikke gikk opp i fødselsvekten kjapt...Hun tar flaske fint.

først var eg sår på tuppene og fikk store problemer med å tømme meg, da ble det feber og tette melkeganger...

nå uker etterpå har eg vist pumpet de såre nede langs kanten ved det brune...Får ut så lite nå...max 50 tilsammen( på kvelden 10-30ml).Hun skal ha 80 ml syv ganger i døgnet..Har nådd igjen fødselsvekten.Veiing i morgen...

min mann sier at det er stopp nå, at eg kan gi opp..Takk for støtten liksom!

Hvor lenge pumper dere? Det renner så sakte ut!skal eg stoppe etter 10 min uansett om det kommer noe?

Er så greit med amming om natten....

Synes forrige gang at det var så stas å amme( 13,5 mnd fikk han pupp!), denne gangen får eg det ikke til!

Takker for oppmuntrende ord ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke egentlig så mange råd, men vil bare si at jeg skjønner deg så godt, for jeg har også slitt mye denne gangen! Og ja; sår kan jeg bli fortsatt (7 uker), men det går som regel over hvis jeg er bevisst på å smøre på morsmelk og la det lufttørke... Jeg får heller ikke så mye ut med pumpe - tror baby får ut mer. Jeg prøvde å pumpe mye en stund, men orket ikke i lengden - synes det er så traurig! De gangene jeg pumpet, gjorde jeg det lengre enn ti minutter - men vet ikke om det er riktig.

Nå ammer jeg hver annen time og gir mme i tillegg om kvelden, og endelig går baby godt opp i vekt! For meg var problemet lenge at han sovnet under spisingen, og det var en utfordring å holde ham våken nok til skikkelige måltider....Vil bare gi en oppmuntrende klem og si:

Hold ut! :-) Og blir det for ille, er mme fantastisk - ikke noe nederlag!

Skrevet

Takk for klem, trengte den! Skal bli flinkere å lufttørke...

lett for å pakke de inn fort!

Klem

Skrevet

Prøv å hånd melke et døgn i mens du smører med pattesalve fra felleskjøpet og/eller elisabeth arden 8hour salven.

Ble sår å blødde med en gang og da smurte jeg og ammet som vanlig, etter rett over en mnd etter var jeg sår igjen og da KJEMPE sår. Håndmelket halvannet døgn og gav mme. Aldri vært sår igjen etter dette.

Brystene forandrer seg etter en 6-8 uker. Melkemengden går da fra å være styrt av hormoner til å bli styrt av baby, av erfaring blir d vanskeligere å pumpe ut noe da. Jeg gikk fra 2dl til 30ml nesten over natta- trodde jo jeg hadde mistet melka :-p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...