smilekopp, 2 barnsmor <3 Skrevet 30. desember 2010 #1 Del Skrevet 30. desember 2010 Hei hei=) Gratulerer til alle dere gravide her inne=)Håper dere andre kjem etter ganske fort! eg lurer litt på noen småting... idag er eg 9 veker påvei, har hatt fryseforsøk. har brukt progynova(3stk for dagen) og crinone til dags dato. eller måtte gå over til cyclogest(2stk for dagen på 400mg istedenfor crinone som er 90mg per dose) fordi eg ikkje tålte crinonen, eg blei så vanvittig sår:( men det eg lurer på er om det er TIL veke 9 eller UT veke 9 ein skal gå på medisinene...? eg meiner det er til.. men så syns eg det er litt skummelt å bråslutte på de da ei vennine av meg mista når ho kutta ut medisinene. det er jo ikkje heilt sikkert at det var det som gjorde det, men ellers var det veldig tilfeldig hvertfall.. ka erfaringer har dere? eg har vel litt store doser med medisinene, og lurer på om eg skal gå lenger på de.eg er så redd for å miste.. eg spurte klinikken men dei anbefallte å slutte når ein skulle, og ellers var det på eget ansvar. eg tenker at ein rolig nedtrapping må jo sikkert vere greit så ikkje kroppen får"sjokk"om eg bråslutter. ka har dere gjort?ka hjelper progynovaen for? crinonen/cyclogesten er vel for å unngå abort?? litt flaut å ikkje vite dette, og dette blei et langt innlegg, men håper noen vil ta seg tid til å svare meg =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142722321-slutting-av-medisineringsamme-som-gravide-slitere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hansine lengter sårt Skrevet 30. desember 2010 #2 Del Skrevet 30. desember 2010 Vet ikke helt om jeg kan hjelpe deg? Jeg spurte litt om medisinering, spesielt ang. crinone/cyglogest videre utover det de hadde satt meg opp på om det skulle vise seg at jeg var gravid. Fikk til svar fra sykepleier at jeg godt kunne fortsette å bruke en om dagen hvis jeg følte for det selv, for å ikke føle at jeg mistet hvis jeg ikke fortsatte på disse. Hun sa at kroppen tok til seg det en trengte uansett og kvittet seg med det som var overflødig. Progynovan skal hjelpe til å gi deg tykke nok slimhinner. Cyglogest er et østrogentilskudd som er nødvendig å få tilført siden en ved prøverør ikke produserer nok selv. Kanskje litt hjelp, men ikke nødvendigvis klokere? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142722321-slutting-av-medisineringsamme-som-gravide-slitere/#findComment-142722426 Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilekopp, 2 barnsmor <3 Skrevet 30. desember 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 30. desember 2010 Tusen takk for svar=) joda litt hjelp fekk eg=)eg trur eg trapper gradvis ned og tar 1om dagen ja. at eg fortsetter til eg hvertfall er kommt over 10 veker påvei. livmorslimhinna mi var vel nesten 12mm ved innsett så eg kan sikkert slutte med progynovaen før=) det er ikkje enkelt dette her, men skal bli godt å bli ferdig med medisinene og komme til den magiske 12vekers grensa=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142722321-slutting-av-medisineringsamme-som-gravide-slitere/#findComment-142722819 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå