Gå til innhold

Noen her som har hatt blødning i 1.trimester? Har blødning no...hjelp

Anbefalte innlegg

Jeg er snart 7 uker på vei og har fått blødning. Var på sjukehuset på tirsdag og alt såg fint ut. Men i går og i natt har jeg blødd enda mere, Er det vanlig og blø?

Er så redd for å miste, Jeg har litt verk i magen men jeg tror det er båndene som strekker på seg. Og ømme bryst har jeg også.

Fortsetter under...

Hei!

Jeg blødde masse helt til uke 19 og 24 i mine svangerskap. Noen blør litt innimellom hele veien. Det er jo selvsagt forbundet med en liten risiko når man blør, men ofte er det helt ufarlig også:-) Tenk positivt og gled deg du!

Jeg har to flotte friske unger nå, til tross for mye blødninger;-)

lykke til!

Det er flere som opplever blødninger tidlig i svangerskapet.

Men ved blødninger kan det være lurt å bestille time til ny UL, så du får bekreftet at alt er i orden.

Krysser fingerene for at alt er i orden.

Klem

Hei! Jeg har oplevd akkurat det samme og er også urolig. Ultralyd forrige uke, uke 8, viste at alt var bra og derfor er jeg passe beroliget foreløpig. Leser på nett at det finne smange former for ufarlig blødninger, og det kunne vakthavende gyn-lege bekrefte under mitt besøk hos ham:

* Små blodårer kan briste i løpet av et svangerskap. Det er en vanlig grunn til mange mindre blødninger man ikke finner annen forklaring på.

* Hvis morkaken dekker indre mormunn også utover i graviditeten, forårsaker dette i mange tilfeller blødning. Dette er en ultralyddiagnose. En sjelden gang kan det blø så mye at det medfører akutt forløsning, men oftest er blødningen mindre og glir over av seg selv ved ro.

Siden jeg blør så lite (ett tørk liksom) og ikke har vondt, slår jeg meg til ro også etter dagens lille drypp. MEN skjer det igjen gjør jeg det som legen ba meg om: Ring gyn poliklinikk sin vakthavende på nytt og få det sjekket ut på nytt.

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...