Miessi Skrevet 30. desember 2010 #1 Skrevet 30. desember 2010 Hvordan er søvn rytmen til dere som har en baby på ca 8 uker? Vi har sovet hele natten (forutenoom amming hver 3 time) siden sykehuset og vi er jammen meg skikkelig B-menneske begge to. Men ting blir nok anneledes når skolen begynner og storebror skal vekkes. Går det bra ellers med baby koset? Da tenker jeg de som fødte samme tid som jeg gjorde
enits40 Skrevet 30. desember 2010 #2 Skrevet 30. desember 2010 Min er 7 uker og har tidligere sovet tretimersøkter om natta (stort sett), men i det siste har han begynt å ta noen på 1-time. Slitsomt! Til gjengjeld sover han som en engel store deler av dagen...Vanskelig å snu dem når de er så små, og jeg får selvsagt ikke til å sove når han sover - da må jeg jo legge alt familieliv til side, og det nytter jo ikke i jula! :-) Litt frustrerende, men det går seg vel til etterhvert! Men...jeg synes han er våken så korte økter av gangen, og når han er våken, er det ikke så ofte at han vil ha kontakt. Er det vanlig, mon tro? Han smiler ikke (tror han har gjort det et par ganger, men slett ikke hver dag), og det går ikke så lang tid før han begynner å skrike. Da er det bare å bære og bysse til han sover igjen. Men han ser på meg, da, og kan følge ting med blikket en stund. I de beste øyeblikkene er han helt rolig og vil "prate" litt, eller blir ivrig og fekter og gestikulerer - og det synes mammaen er superkoselig! :-)
lillespire08+10 Skrevet 30. desember 2010 #3 Skrevet 30. desember 2010 Frøkna her på straks 8 uker sover hele natta, med amming hver 3.-4 time. Som regel lengre økter tidlig på natta/sent på kvelden. Vært sånn fra fødsel omtrent. Sover til kl.8-10 på morgenen. På dagtid er det bare rot, he he. Ikke noe system iallefall. Ellers koser vi oss masse. Har en rolig fornøyd baby. Har ikke magevondt og gråter lite. (uvant! Storebror hadde kolikk...) Hun smiler, pludrer og er veldig vålen når hun er våken. Våken 1-2 timer ad gangen.
*NordNorge* Skrevet 30. desember 2010 #4 Skrevet 30. desember 2010 Lille jenta mi på snart 8 uke såv 5-7 tima kvær natt.... Får pupp i 23-00 tia, så såver hun til 6-7 om mårran..... Uten mat... Er meget heldig må jeg si
Pumba78 Skrevet 30. desember 2010 #5 Skrevet 30. desember 2010 Tja, tulla er 9 uker, tre dager i jula sov hun fra 22/23 - 5! De siste dagene har hun sovet fra 21/22 - 1.30... Så litt her og der men mest sprelling og masing og spising og soving på meg... Om dagen kan hun sove 1.5 timer i strekk om hn ligger på meg eller i sjal eller 10 minutter om blir lagt i bagen... Slitsomt men det går seg vel til...
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 30. desember 2010 #6 Skrevet 30. desember 2010 Jenta mi er 8 uker på tirsdag, og hun har stort sett sovet hele natta med pupp hver 4-5. time. Men i natt sov hun jammen meg fra 22-6! Fornøyd mamma i dag tidlig ja ;D Gjenstår bare å avvenne mammaen med å våkne på de "faste" klokkeslettene om natta da
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 30. desember 2010 #7 Skrevet 30. desember 2010 min gutt er straks 8 uker, og vi har null rytme, får mat ca hver 3 time hele døgnet, sover max 30 min -1time om dagen, å har til nå sovet 3-5 timer sammenhengede om natta, men nå er han våken omtrendt annenhver time,, smiler og pludrer mye når han er våken, ellers skriker han, kan ikke ligge alene 5 min.. så jeg sover liite, håper det går seg til..
vimm Skrevet 31. desember 2010 #8 Skrevet 31. desember 2010 Min er 7 uker i morgen. Han sovner i 21-22tiden og sover ca 4 timer. Deretter blir det mye uro, luft som skal ut og han våkner ca hver time, annenhver time. Vi står opp ca 7.30 etter at jeg endelig skjønner at han vil opp:P Da er han smørblid inntil han sovner etter en-2 timer. Dagene varierer etter hvordan magen er. Med mye luft i magen blir det mange små dupper, helst på brystet til mamma eller pappa. På gode dager kan han ha ett par blunder på ca 2 timer samt mye småsoving på fanget. Hvis vi bare gidder holde han kan han visst sove hele tiden... Har ett par runder på dagen han er helt våken, da er det smil og noe prat. Veldig koselig! Gleder meg veldig til han får flere lengre soverunder om natta:)
Nat27 Skrevet 31. desember 2010 #9 Skrevet 31. desember 2010 Her sover lillegutt fra ti/elleve om kvelden og til klokken er syv/åtte om morgenen. Uten mat.. Da spiser han - og sover videre til ca ti. LUKSUS! Så er han våken et par-tre timer og sover igjen et par timer til ca kl. 14. Så våken noen timer før han har siste soveøkt frem til kl. 20.00. Spiser ca hver 3.-4. time på dagtid, mellom sovingen og smilingen. En fornøyd liten kar som legger godt på seg og bare er blidheten selv når han er våken! Har til dags dato ikke hatt et eneste økedøgn, ingen skrikeøkter eller noe slitsomt/dumt o.l. Han er knappe 9 uker nå og slik har vi hatt det siden han var ca. 4. Nåttevåk og babyskriking sa du?? Neppe! ) Bank i bordet for at det fortsetter på denne måten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå