Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Jeg er første gangs gravid i uke 14 og skal til legen igjen om to uker. Jeg føler han gir meg veldig lite informasjon. Eks ultralyd er det ikke vanligt at en går til ultralyd i uke 17-19? Er det noe legen bestiller for meg eller må jeg bestille det selv?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142721870-kan-noen-hjelpe-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syntes også det var litt lite informasjon å få og gikk både til lege, jordmor og gynekolog og maste, men det er visst ikke så mye man trenger å vite så tidlig. Sånn jeg har skjønt så er det eneste du trenger å tenke på foreløpig, de få tingene du ikke kan spise, at du ikke må drikke alkohol også bør du bestille fødeplass snart. Jeg håper fortsatt at resten av informasjonen kommer i løpet av graviditeten, så jeg er klar når fødselen kommer.

Fødeplass kan du få legen til å søke om for deg, eller du kan søke selv om du ønsker noe spesielt. I Oslo er det noen sånne "naturlig fødsel"-steder der du må søke selv, men du kan bare spørre legen om hva som finnes og hvordan du går frem.

Jeg fikk også et par bøker (med mye reklame, men også en del nyttig info om alt jeg kunne forvente at skjedde i kroppen og barnets utvikling og sånn) og en brosjyre med informasjon fra helsedirektoratet. Spør legen din om han/hun har noe sånt hvis du ikke får det uoppfordret. Det meste kan du jo lese deg til, hvis du vil vite ting litt før helsevesenet har tenkt å fortelle deg det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...