Gå til innhold

Er det bare meg eller ligger deres baby også utrolig mye på gulvet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen tips til ting vi kan gjøre mens han sitter i fanget? Han blir lei av begge deler..

Vi bruker lese babybok, trene på å stå og en del sangleker... Men jeg sitter mye på nettet også om dagen kjenner jeg.... :(((

Han er 6,5 mnd, snur seg kun fra rygg til mage, så kommer seg ingen vei enda... Littegrande bedagelig anlagt og kanskje littegrandre sen....

Noen øvelser som kan hjelpe? Ligger en del naken, da han har bedre bevegelsesfrihet.

Kjenner litt på en smule dårlig samvittighet her - igjen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror neppe du trenger ha dårlig samvittighet, å ligge på gulvet er den beste trening for de små kroppene, og mye tid på gulvet har mye å si for styrke og motorikk og legger et godt grunnlag for utviklingen:)

Du kan jo også legge deg på gulvet å leke litt med han der, holde leker, synge osv.

At han blir sliten av begge deler er jo helt normalt, er da fint å bytte litt, slik du gjør. Vær glad for at du har en unge som trives i eget selskap på gulvet du, dette er noe de har bare godt av:))

Skrevet

Det er sant, en baby som ikke ligger på gulv (eller tilsvarende flater) vil vel neppe lære å gå.

Har babyen en tykk matte å trene på? I begynnelsen er det litt skummelt for hodet når de skal snu seg fra mage til rygg (føles sånn for mamma iallfall). Tror de blir friere når de oppdager de ligger på ei tykk og god matte. (Men nå beveger dattera mi seg mest utenfor matta.)

Det kan også hjelpe å legge lekene litt vekk fra babyen av og til, og se om babyen velger å anstrenge seg for å få tak i lekene. Kanskje han har en yndlingsleke du kan prøve med.

Skrevet

Du kan ta han i bæresele når du skal gjøre ting i huset, så er han med deg! :) Anbefaler Manduca, veldig populær her i huset.

Skrevet

Lek borte-tittei! På gulvet. Det er en slager her i huset ihvertfall:) Ellers liker snuppa mi å bli med på kjøkkenet i en bilstol (evt. vippestol) mens jeg styrer der. Da får hun utforske noen kjøkkenting, og det er i seg selv en opplevelse å få holde i noe annet enn leketøy.

Men jenta mi ligger også ganske mye på gulvet og leker. Noen ganger ligger jeg også å leker litt med henne, men hun trives fint med sine egne sysler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...