Gå til innhold

Hvor mye pinnekjøtt til 8 personer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt tre pakker à en kilo, og er redd dette blir lite.. Så jeg vurderer å kjøpe en pakke gryteklart pinnekjøtt til middagen i kveld..

Hva tror dere; nok med det jeg har, eller kjøpe mer?

Fortsetter under...

Skrevet

Man sier det skal beregnes 1/2 kg pr pers.

Jeg hadde 1/2 kg + litt ekstra pr. pers på julaften og satt igjen med en god del rester.. men har du 4 voksne mannfolk som spiser en del ville jeg nok slengt oppi litt til for sikkerhetsskyld. Men nå skal det sier\s at jeg er hysterisk redd for å få for lite mat da.. =P

Skrevet

De sier 1/2 kg per pers skal være mer enn nok...tja... Jeg spiser lett 1 kg alene jeg da ;-) Jeg ville nok kjøpt litt ekstra om jeg var deg. Heller ha litt rester enn for lite mat.

Skrevet

3 kg høres litt lite ut til 8 personer, ja. Hadde minst hatt 4, litt avhengig av om det er storspisere eller barn du har invitert, og litt avhengig av hvor mye kjøtt det er på kotelettene. Vi pleier å si at det er ikke poteter og kålrabistappe man skal spise seg mett på når man har pinnekjøtt. :-)

Skrevet

350 gram til hver person står det på pakken.. Ganske bra med kjøtt, to barn, to storspisere.. Nei, jeg får vel kjøpe en pakke til! :)

HI

Skrevet

Sånn, der har jeg kjøpt en pakke til! :)

HI

Annonse

Skrevet

Det tror jeg var lurt...

Rester av pinnekjøtt kan jo brukes til mye også...

Vi bruker det enten som rein middag som pinnekjøtt. er fort gjort å dampe opp igjen...

Vi bruker det som tillegg til raspeball..

Bruker det i lapskaus eller kjøttsuppe..

Bruker det sammen med sennep på lefser... ( ala tapas lissom..)

Lager en litt kraftig hvit saus og putter diverse grønnsaker og pinnekjøtt oppi..serveres med poteter til......

lykke til med middagsserveringen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...