Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #1 Skrevet 30. desember 2010 Jeg har kjøpt tre pakker à en kilo, og er redd dette blir lite.. Så jeg vurderer å kjøpe en pakke gryteklart pinnekjøtt til middagen i kveld.. Hva tror dere; nok med det jeg har, eller kjøpe mer?
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #2 Skrevet 30. desember 2010 Man sier det skal beregnes 1/2 kg pr pers. Jeg hadde 1/2 kg + litt ekstra pr. pers på julaften og satt igjen med en god del rester.. men har du 4 voksne mannfolk som spiser en del ville jeg nok slengt oppi litt til for sikkerhetsskyld. Men nå skal det sier\s at jeg er hysterisk redd for å få for lite mat da.. =P
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 30. desember 2010 #3 Skrevet 30. desember 2010 De sier 1/2 kg per pers skal være mer enn nok...tja... Jeg spiser lett 1 kg alene jeg da ;-) Jeg ville nok kjøpt litt ekstra om jeg var deg. Heller ha litt rester enn for lite mat.
uhhuhher Skrevet 30. desember 2010 #4 Skrevet 30. desember 2010 3 kg høres litt lite ut til 8 personer, ja. Hadde minst hatt 4, litt avhengig av om det er storspisere eller barn du har invitert, og litt avhengig av hvor mye kjøtt det er på kotelettene. Vi pleier å si at det er ikke poteter og kålrabistappe man skal spise seg mett på når man har pinnekjøtt. :-)
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #5 Skrevet 30. desember 2010 350 gram til hver person står det på pakken.. Ganske bra med kjøtt, to barn, to storspisere.. Nei, jeg får vel kjøpe en pakke til! HI
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #6 Skrevet 30. desember 2010 Sånn, der har jeg kjøpt en pakke til! HI
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #7 Skrevet 30. desember 2010 Det tror jeg var lurt... Rester av pinnekjøtt kan jo brukes til mye også... Vi bruker det enten som rein middag som pinnekjøtt. er fort gjort å dampe opp igjen... Vi bruker det som tillegg til raspeball.. Bruker det i lapskaus eller kjøttsuppe.. Bruker det sammen med sennep på lefser... ( ala tapas lissom..) Lager en litt kraftig hvit saus og putter diverse grønnsaker og pinnekjøtt oppi..serveres med poteter til...... lykke til med middagsserveringen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå