Gå til innhold

Kjenner veldig lite til babyen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 19 og er andregangs. Begynner å bli litt engstelig, burde jeg ikke kjenne mer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lenchen J98, J08
Skrevet

Jeg husker at det var veldig stor forskjell på mitt første og mitt andre svangerskap når det gjaldt mengden av liv jeg kjente.

Nr 1: Var veldig rolig i magen. Det kunne gå en hel dag uten at jeg kjente liv fra henne, selv på slutten av svangerskapet, men siden jeg ikke hadde noe erfaring så slo jeg meg til ro med at det var normalt. Min eldste datter er en bedagelig jente, som alltid har likt å sitte å drive med rolige aktiviteter som tegning og formingsaktiviteter. Nå er hun snart 13 år, og det er bare hennes personlighet å ikke drive med de helt store fysiske utskeielsene, for å si det sånn :)

Nr 2: Var propell i magen. Der var det liv fra morgen til kveld. Full fart hele tiden. Noe som stemmer godt overens med jenta som kom ut. Med henne er det ikke fred å få. Hun hopper i sofaen og sengen, er ute og løper og sykler og går på ski og aker og er i aktivitet hele tiden. Så to forskjellige svangerskap, og to forskjellige barn :)

Jeg sa til jordmora da jeg ventet nr 2, at jeg var glad de kom i denne rekkefølgen, fordi jeg hadde nok blitt urolig av å merke så mye mindre liv dersom jeg trodde at den aktive var det normale. Begge deler er nok like normalt, så kjenner du noe liv, så tror jeg at du kan slå deg til ro med at alt er ok. Det er jo tidlig enda å kjenne mye liv :)

Skrevet

Jeg er også annengangs, og kjente i motsetning til sist liv tidlig denne gangen. Derfor hadde jeg trodd jeg skulle kjenne mer! Kjenner noe daglig, men kanksje ikke mer enn en liten bevegelse på en dag. Er 19+6 i dag, og har bare denne uka begynt å kjenne en del spark -har tidligere vært mest som om han flytter litt på seg, eller noe. Og i går kjente jeg mye for første gang -det var så koselig! Ikke vært mer enn 2-3 spark etter hverandre, og det var det på en dag, men i går holdt han på i flere bolker!

Så ikke vært mye her heller. Og hørt om annengangs som kjenner liv sent pga slik morkaka ligger, eller kanksje bare rolig baby. Så tror ikke du skal bekymre deg! Plutselig tar han/hun av, skal du se.. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...