Gå til innhold

Hatt en stor mageoperasjon i jula:), noen men erfaring?

Anbefalte innlegg

Har ikke så lyst til si akkurat HVA, annet enn at det er en omfattende opr. Full narkose og 2 døgn med morfin ( ketorax ) intravenøst..

Heldigvis ser det ut som om babyen har klart seg bra, legene sier det IKKE er skadelig det jeg har fått i en kort periode...

Har lest endel omkring dette, og gravide kan og bli syke og trenge operasjon, så...

Noen som har vært gjennom noe slikt som gravid??? Jeg er strax 19u nå:)

Fortsetter under...

Hei...jeg hadde en blindtarmoperasjon når jeg var ca 20 uker med guttungen (første barnet), og da fikk jeg mye smertestillende/morfin og var en operasjon som var veldig risikabel...da vi begge kunne dødd dersom det gikk galt..men her er jeg hvertfall med baby nr 2 i magen :) Alt var i orden med babyen, og han var meget stille i par uker...det var veldig vondt da han bevegde seg...de gikk inn i navelen med stetoskop (tror j det var det het) og fikk 4 andre små hull i magen...

Så dersom legene sier alt ser bra ut, så ikke vær redd...det kan skje at gravide må opereres oxo..

Håper dette hjalp noe..

Godt nytt år..klemzzz

baby nr 2: 16+5

Jeg har blitt fjernet gallestein og galleblæret i oktober, jeg var da 13 uker på vei. Jeg synes at det var veldig skummelt, men legene sa at det skulle gå bra. Har fått en del medisin, bl a morfin. Lille gutt har det bra, så langt v i vet (jeg er nå 25 uker på vei).

Fått 2 ekstra UL, en før og en etter operasjonen, trengte ikke noe mere oppfølging.

Hei.

Jeg ble operert når jeg var 20 uker på vei med tvillinger. Før de fant ut hva som var galt, hadde jeg enorme smerter, og fikk flere doser med ketorax im ig iv. Ble operert i full narkose, 15 cm snitt i magen. Var bekymret en god stund etterpå pga at jeg fikk beskjed om at de ikke var helt sikker på hvordan livmoren ville reagere på inngrepet, og at hvis fødselen startet kunne de ikke gjøre noe for babyene.Så jeg holdt pusten til jeg passerte 24 uker,og endte tilslutt med å måtte settes i gang.

Jeg har i dag to flotte friske gutter . Masse lykke til!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...