Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hey alle jenter der ute!

Jeg er ny her i gjengen, å dette er veldig spennende

Dette er litt dumt, for jeg husker ikke dato på min siste mens, men sånn ca vet jeg jo, legen har tippet sånn ca. 6-7 uker på vei.

Å jeg gleder meg uendelig mye til å få en liten snusk..

men, det hele startet for en uke siden med smerter i magen, ligner mer på mensen smerter. men som kommer og går, Når man er i uke 6-7, så er det vel vanlig med litt oppstramming i magen?

Har ikke hatt noe kjempe vonde smerter sånn ellers.

også da det kom litt brunt-utflod, og de to siste dagene har det kommet bittelitt blod.

Altså ikke så mye at jeg må skifte bind hele tiden, det er snakk om veldig lite.. I dag når jeg skulle på do som vanlig, så titter jeg i toalettet å der ligger det en bitte liten blod klump, like liten som ett ris korn.

Jeg har tidligere vært på legevakten, pga jeg ble så bekymret for hva det brune utfloden kom fra og hva som kunne skje, å til info så er dette første gangen jeg er gravid, SÅ har 0 peiling på hva som er normalt og unormalt. Å da setter jeg faktisk veldig stor pris på at det fins slike steder, der vi alle kvinner kan dele sitt med hverandre.

Legen da på legevakten tok blodprøver, og en gynekologisk undersøkelse, der han forteller han fant litt gammelt blod i skjeden, å blodprøvene var i orden. Å dette gjorde jeg for en uke siden.

Å nå som sagt i de to siste dagene har det kommet litt mer rød farget blod + den lille klumpen som kom ut, så måtte jeg bare ta en enda tur til legevakten.

der han forteller meg, at jeg har mest sannsynlig har en spontant abort. :/ men allikvel skal han hjelpe meg med å ta en graviditetstest. blir jo litt satt ut jeg, for jeg har lest såpass mye på nettet og hørt fra erfarne kvinner at hvis man har spontant abort, å man tar en graviditetstest med en gang så vil den vise forsatt at jeg gravid, at man heller skal vente i noen dager?!

og dette sa jeg til han, og da svarer meg så mye med at " ja det er jo sant" AMATØR > tenkte jeg... Og dette er ikke samme legevakt kontor som jeg var på først.

Gikk ut derifra uten noe håp og 0 svar. Jeg tok tak i dette selv, å tok en tlf til gynekologiske-avdelingen på sykehuset. I morgeng skal jeg dit å ta alt av tester det går ann å ta for å rett og slett finne ut om jeg har hatt en spontant-abort.

Hvis noen der ute har opplevd dette, så vil jeg gjerne at dere deler det med en forvirra jente her ute som er redd for å miste snusket mitt!!!

ps. beklager for en lang forklaring.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Kan dessverre ikke si hva som gjelder i ditt tilfelle, men har selv opplevd blødninger tidlig i begge mine svangerskap. Har i dag en frisk gutt og en liten som skal komme om 8 uker. Forklaringen eg fikk var at eg har svake blodårer i kjeden, og at disse brister og lager blødninger. Det har dermed ikke noe med livmoren eller fosteret å gjøre. Dette er i følge gynekologen ganske vanlig.

Vil råde deg til å få tatt en ultralyd, fikk gjort det begge gangene og ble veldig beroliget av å se det lille hjerte slå der inne.

Lykke til, håper det går bra for deg og den lille

Skrevet

har gått gjennom 3 spontanaborter på forskjellige stadium. Og felles for de er at jeg har hatt mye blødninger umiddelbart! Og mer enn bare et riskorn som har falt ut!

Har også hatt litt blødninger i starten på en graviditet. Blødde pittelitt og trodde det var en spontanabort, men dro på privat ul og fikk se et lite foster som lå trygt inni meg.

Anbefaler å dra på ul om du er bekymret.

Skrevet

Hei

Har heller ikke noe fasitsvar til deg, men en ting som kan gjøres er å ta hCG prøver med noen dagers mellomrom. Dette er jo den sikreste måten å få vite på om du fortsatt er gravid eller dessverre har mistet.....

Ønsker deg iallfall masse masse lykke til videre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...