Frøken Lakenskrekk Skrevet 30. desember 2010 #1 Del Skrevet 30. desember 2010 Når jeg fikk vesla gikk det fort fremover i starten, men når jeg først kom på sykehuset ble det en del komplikasjoner. Etter en hel evighet (for meg) på sykehuset i smerter med epidural og alt mulig, så endte det i haste keisersnitt for de mistet hjertelyden til vesla eller noe sånt. Da satte de spinalbedøvelse gjennom epiduralsprøyta (ettersom jeg forsto, var temmelig borte under det hele). Men vesla kom ut velskapt og det har aldri vært noe problem i ettertid. Nå som jeg er gravid igjen, hvordan blir det neste gang? Noen som vet hvordan de gjør det da? Har hørt noe om at hvis det var ks første gang at det da kunne vurderes neste gang. Vet ikke om det er sånn eller bare rykter. Jeg har ekstrem fødselskrekk, og håpet jeg skulle komme over den med vesla, men det ble ikke sånn. Så nå er den fødselskrekken like intens igjen, og regner med det ikke blir noe bedre når det etterhvert nærmer seg fødsel osv. (selv om det er en god stund til det da) Noen som har hørt noe om man kan få ks igjen eller om man må/bør satse på vaginal fødsel. Vil nødig gjennom alle de komplikasjonene og skrekken om at vesla ikke hadde det bra igjen.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142721208-1-gang-ks-hvordan-blir-det-neste-gang/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #2 Del Skrevet 30. desember 2010 Hei Det er ikke slik at du automatisk får ks selv om du endte opp med det første gang. Dersom du ønsker ks, må du søke om dette via legen / jordmoren din. Du må inn til samtale på sykehuset hvor du skal føde. Det er legen på sykehuset som avgjør om du får innvilget ks. Det varierer veldig fra sykehus til sykehus hvor lett det er å få ks innvilget. Hvis du vurderer ks, er det lurt å ta dette opp med lege / jordmor tidlig i svangerskapet, slik at kontakten med sykehuset opprettes via søknad om ks og eventuelle samtaler (embla-team). Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142721208-1-gang-ks-hvordan-blir-det-neste-gang/#findComment-142724013 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå