Gå til innhold

"Kan jeg få være i fred?" (ironi og sarkasme forekommer)

Anbefalte innlegg

Jeg må bare få ut litt damp.

Jeg var til min fastlege i dag. Vi skal ta en lengere pause fra prøvingen ( ca et år)og jeg vil begynne på p-piller.

Etter å ha brukt 25 minutter på å snakke ganske hyggelig om forskjellige muligheter kommer brennmanetene *pang-pang*:

- Det er nå fruktbarheten på topp,du som er *pang* overvektig,så det kan ta lengere tid.... Jeg skrur på filteret.

Hun skriver ut resepten på p-piller og kommer så det et langt foredrag om at "hun er der" om vi skal gjøre noe med vekten min. Flere ganger, selv om hun ser blikket og holdningen min. Jeg synker sammen i stolen.

Altså.

Jeg vet jeg veier litt mer enn jeg burde, jeg vet jeg er mer glad i pasta, brød og poteter enn jeg burde og at jeg kommer til å bli lettere gravid om jeg går ned i vekt.

Men jeg LIKER meg. Jeg er 183 cm høy og bruker str 46-48.

Jeg er frisk og sjelden syk eller pjusk, i god kondisjon, livsglad og en klokkenøyaktig syklus.

Det er som hun ikke klarer å la være å hakke på meg. Hadde jeg vært der flere ganger i året med vond rygg/ledd, stadige sykemeldinger og andre sykdommer rel. til overvekt skulle jeg ikke sagt et ord.

Så i dag har jeg bare gått å skammet meg, ikke spist annet enn en light-youghurt til lunsj, spist middagen min saaaakte med teskje og følt meg som en drektig flodhest på 250 kg.

Så takk for det.

Om du finner selvbildet mitt på gulvet, har du adressen min.

Fortsetter under...

Sosiale antenner trenger man tydeligvis ikke for å bli lege...sender deg en god posjon selvtillit(jeg haar i store dunger) og sender et mentalt spark til din lege. Det eneste legen oppnådde var å gjøre deg liten...og det blir man absolutt ikke sunn av. Jeg skriver med vilje sunn og ikke tynn...for å være tynn er ikke ensbetydende med å være frisk.

Så vær stolt av den du er....og ikke hig etter være noe andre mener du burde være.

Tusen, tusen takk!

Hun har alltid hakket på meg, jeg har vurdert å bytte lege, men på ALT annet er hun veldig imøtekommende og rett og slett flink.

Jeg ville nå tro når hun sitter det meg journalen min foran seg og ser hvor skjelden jeg er innom henne at jeg faktisk ser en ganske sunn person....

Men noen ser visst bare tall.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...