Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #1 Skrevet 29. desember 2010 Hei! Hvor mye koster det å ta en sædprøve? Og tar det lang tid før at man får noe svar??
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #2 Skrevet 30. desember 2010 Hei hei! Mannen min måtte ta en sånn prøve, da eg var under utredning for å få pergotime. Tror faktisk ikkje vi betalte noe, men vil tro det er vanlig egenandel på sjukehuset, ca 300 kroner. Skal dere gjøre det privat veit eg ikkje kva det koster. Ellers tror eg du kan få svar samme dag eller neste om dere ringer til de. Prøven skal jo være helt fersk og så tester de med en gang, så da skal jo svaret bli raskt klart.
er2vil bli3 Skrevet 30. desember 2010 #3 Skrevet 30. desember 2010 Hei! Mannen min tok sædprøve i november, etter litt aktiv jobbing med å kontakte det lokale sykehuset og gynekologen der fikk vi svar på prøven igår. Det eneste vi har betalt er egenandelen på timen i forkant av henvisning til sædprøve. Men timen for å levere sædprøven bestilte vi selv. Lykke til!!!
Gjest ♥venter på storken♥ Skrevet 30. desember 2010 #4 Skrevet 30. desember 2010 Vi betalte ingenting. Jeg fikk med skjema når jeg var til gyn. Så tok vi kontakt med sykehuset og bestilte time selv. Blodprøver og sædprøver ifm barnløshet er gratis. Jeg har tatt flere blodprøver på sykehuset.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #5 Skrevet 30. desember 2010 Takker for svar! Jeg ringte gyn.legen min igår å sa at vi hadde bestemt oss for å prøve prøverør. Og da sa han at han skulle sende oss et skjema for en sædprøve til mannen min.... men så lurer jeg da på må han ta sædprøve når vi har vært gravid tidligere eller må han det uansett ettersom vi skal ta prøverør???
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #6 Skrevet 30. desember 2010 tror han må det, det måtte mannen min selv om vi hadde vært gravide før..
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #7 Skrevet 1. januar 2011 De vil analysere sædekvaliteten også. Er nødvendig for å vite framgangsmåten ved ivf. Mannen min har levert sæd mange ganger i prosessen. Veldig koselig---
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå