Gå til innhold

Har du hvite eller mørke møbler i huset/leiligheten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mørke nå. Men har ikke mange møbler. Og skal flytte, større leilighet. Og vil bestemme meg for hva jeg vil ha.

Men klaaaaaaaaaarer det ikke.

Mørke brune, eller hvite? *Gah*

Fortsetter under...

Skrevet

Her er det meste svart.

Ikke lett å velge, nei.. Lykke til :)

Skrevet

Jeg har mørke brune møbler og lys sofa .

Skrevet

vi har brune, nesten svarte. å mørk grå sofa..

ville ha hvitt, men har så stor stue å ektra høyt under taket.

men ville ha hvitt viss eg hadde hatt litt mindre plass.

Skrevet

Er jo smak og behag. Jeg liker mørke møbler, så våre er mørkebrune, nesten mot svart. Fåt litt sånn 80-talls følelse av hvite møbler jeg.

Skrevet

Har ikke blitt kvitt furua ennå!! Framskap og salongbord og tvbord.. Haha!! Men har skap og spisebord i lys Eik, + et gammelt skap m speil i sort eik.... også...

Men bor i gammelt hus, der det passerr bedre med div enn i en HVIT leilighet..

Annonse

Skrevet

Ikke lett å planlegge alt nå før du vet hvor du skal bo.

Men det er jo gøy å drømme, og det skal du jo :-)

Jeg har alltid hatt en elsk på mørke møbler. har stuen full med mørke møbler. Men resten av boligen er fyllt med lyse og hvite møbler. Som kjøkken, soverom og kontor.

men har fått inn et hvitt spisebord ( i litt samme stil som den mørke) i stuen og det passer veldig godt inn.

Lykke til med flytting og møbelvalg/shopping :-)

ikea er genial by the way!

Skrevet

Off-white sofa, men mye mørke møbler ellers:)

Skrevet

Hvit spisestue, shabby chic. Honningfarget gammelt kuskesete som tv-benk. Mørkt beiset, hjemmelaget salongbord. RØD sofa.

Vi bor i et bittelite, gammelt hus og dermed ble mye av det mørke malt shabby hvitt, for å gi luft. Men jeg orker ikke kun hvitt, må ha litt farge innimellom - dermed honningfarget tv-benk og rød sofa. Har også olivengrønne gardiner ellers om året. Hvitt blir fort kaldt, man må ha litt farge eller lunhet syns jeg.

Skrevet

Mørke møbler ala Bombay stil er ut, for lenge siden om man tenker litt på motene. Shabby chic er også på vei ut.

Nå er det vintage som er greia, teak og eik, litt nytt, litt gammelt, litt malt og farget. Ville nok ikke ha gått for hverken mørke møbler, eller hvite, men heller gått for noe innimellom, jeg personlig liker eik. Jeg liker også farger, liker naturlige matrialer som ull og lin.

Jeg anbefaler deg å gå for fine kvalitetsting som varer og varer, der hver ting i seg selv er fin, så blir det som regel fint i sammen etterpå.

Vi har slik en salig balnding, og det funker kjempe bar, jeg synest at vi har det fint :-)

Skrevet

Hvite - pluss en mørk blå sofa full av kattehår og babygulp ;o)

Skrevet

her går det i glass bord både i stue og spisebord. svart tv med svart tv bord og anlegg. Hvite hyller og pyntebord. svart skinn-sofa. og resten i børstet stål og gull..

her elsker jeg og scrappe og male på egne møbler

Skrevet

Helt enig med ei over at man må først vite hvor man skal bo:-)

Vi bodde i ett hus med gul stue og skaffet oss møbler til den.Beige sofa og mye i furu. Så kjøpte vi hus med beige og hvite vegger. Da er alt litt lyst liksom:-S

Vi har kjøpt en sort aldringsmalt tv benk og skal bytte sofa om ett par år.Da går vi vel for en mørkebrun skinn bestemmer jeg:-P

Stuebord ser vi alltid etter, skal ha ett mørkt ett uten glassplate, over 50 cm høy og med noe lagringsplass.Finner ikke noe jeg liker haha.

Hvit sofa skal jeg muligens ha når jeg bikker 70 hvis jeg aldri skal ha dyr eller små barn i huset igjen:-P

Annonse

Skrevet

Brune sofaer og ellers er alt lyst:) Jeg har mørke gulv og lys matte på det. Hvitt/beige spisebord, hvite rammer rundt speil og bilder. Hvite gardiner. Og pledd og puter. Og sofabord.

Elsker hvitt og synes min leilighet er perfekt balansert:)) Ellers har jeg litt gulldetaljer også, så min leilighet er varm og koselig å komme til:)

Skrevet

Har lys sofa, lyse spisebordsmøbler og brunt sofabord , halvmørke gulv og lyse vegger. Elsker også hvitt:=)

Skrevet

Svart og mørkebrunt her.

Skrevet

jeg har en mørkbrun sofa, EIK tvbenk og stuebord. Alle andre møbler er hvite ...

Skrevet

Jeg har en blanding av farger; brune skinnsofaer, nedpusset stuebord (som nå er en lys/mørk trefarge, ganske stilig), svart tv-benk, sidebord i bjørk, brune bokhyller med lys glassdør.

Nå er jeg på jakt etter en 50-talls sjenk til å ha i spisestua. Vitrineskap og spisebord er i eik, derfor vil jeg ha en sjenk i en annen stil for å bryte for å unngå "katalog-preget".

Skrevet

Siden jeg elsker gamle ting - møbler, pynt etc etc.... så har jeg endel mørke møbler - Et par gamle runde hjørnebord fra 30 tallet, en lav flott sjenk jeg fant på et loft, sikkert fra 30 - 40 tallet, så har jeg en over 120 år gammel rokk, ja, slike gamle, flotte møbler.

Sofaen er ganske ny, den er i lys beige. Stuebordet er kjøpt i Spania for en 15 år siden, men er i samme stil som de gamle møblene mine. Det samme med tv-bordet..

Har et skap som jeg har malt i gammel stil, den er "hvit"... men passer flott til den gamle stolen borti hjørnet :)

Jeg elsker antikke ting, synes det får litt varme i huset ;) Og at en føler seg "hjemme og velkommen" om man kan si det slik :)

Skrevet

Jeg har faktisk rød sofa! Synest det er veldi pent, alt det andre er brunt, sort og hvitt :)

Skrevet

Helt lys tapet på veggene, hvitmalt tak og eikeparkett på gulvet. Myyyye vinduer (utsikt til havet), noen vinduer fra tak til gulv, så det er en veldig lys stue.

Har mørk brun sofa, stuebord, tv-bord, bokhylle, skjenk og spisebord i massiv tykk eik (gørrtunge møbler). Noe av det er "hjemmelaget" av en møbelsnekker vi kjenner.

Svarte skinnstoler rundt spisestuebordet og hvite bokhyller fra gulv til tak i et bortgjemt hjørne av stua (veldig høyt under taket).

Enig i at du bør se stuen før du møblerer. Vi lagde oss en plan for hva vi kunne tenke oss før vi fikk besøk av en interiørarkitekt, og hun kom med noen tanker vi ikke hadde hatt også fikk vi et flott resultat når vi slo sammen hennes ideer og våre tanker/planer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...