Gå til innhold

Hjelp!!

sepgutt10<3novjente11

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nurket mitt er for det meste blid men han er jo sulten hele tiden. bare i dag har han fått 7 måltider og drikker mellom 160-200 ml mme. På kvelden får han grøt itillegg og melk mellom 160-200 ml da å. Men plutselig 3 timer etterpå var han sulten igjen og drakk 170 ml melk. Blir han aldri mett :S Han drikker over 1 l mme om dagen som ikke er anbefalt. Pluss en full porsjon med grøt. burde vel være mett da :o?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det burde jo egentlig være nok, har du hørt med helsestasjonen? Når de får mme bør de jo ikke få så mye mer enn anbefalt inntak.

Kan det hende han bare er litt tørst, at du kunne prøvd med noe drikke bare, vann, babysaft eller noe?

Skrevet

har snakket litt med de om det så derfor startet jeg med grøt før han blir 4 mnd. Og han pleier noen ganger å få litt vann i mellom måltidene viss han er litt grinete men han vil forstatt ha mat igjen etter det har gått 3 timer fra forrige måltid. Man kan vel ikke gi babysaft når de er så små? må man ikke vente med det til de er 6 mnd el noe? er førstegang så har ikke så mye peiling:P

Skrevet

Nei, da vet jeg ikke...

Tror det står fra 4 mnd på saften, men den beste tørstedrikken er jo selvfølgelig vann.

Hvor gammel er han da? Det er jo uansett ikke noe kjekt å måtte nekte dem mat hvis de er oppriktig sulten...

Jeg har en gutt på 2 mnd nå som i en periode spiste så ofte som nesten en gang i timen. Han tok gode måltider (fullammer) og la mye på seg veldig fort. Selv om det med morsmelk ikke er noen fare for overvekt var det jo forferdelig slitsomt å måtte frem med puppen i tide og utide. Siden han hadde så veldig god vektøkning fikk jeg beskjed på helsestasjonen om at jeg kunne drøye en stund med måltidene ved hjelp av smokk, for å få han inn i en litt bedre rytme på 3-4 timer (drøyde liitt lengre for hvert måltid). Det de sa til meg var at han egentlig ikke trengte mat hele tiden, men at han bare kom inn i en vane der han ville spise hele tiden. '

Kan det være noe i det hos din lille også?

Skrevet

Gjør det? har bare sett i fra 6 mnd jeg tror jeg

Hmm vet ikke helt jeg ass. For noen ganger spiser han lite som er mye pågrunn av den tanna han får (jeksel) mens sånn som i går spiste han som en helt. Jeg trodde han hadde en vane å våkne kl 3 på natta vær gang men plutselig i natt våknet han aldri, våknet ikke før halv 9 i dag tidlig:p så i dag har han spist ofte men ekstremt lite. Så litt rart dette her..

Forresten gutten min er 3,5 mnd.

Men det med at du drøyde litt lengre hjalp det hos deg? Her nytter ikke sånn har prøvd å putte smokken i munnen men han skriker som en helt.

Og er han sulten skal han jaggu meg få mat å. Vil ikke nekte han å få hell.

Kan nevne det at han vokser så sabla fort. Han vokste 5 cm på en mnd og siden 3 mnd kontrollen har han allerde vokst 3 cm så kan jo være kanskje det som gjør at han har de periodene han aldri blir mett?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...