Gå til innhold

Dere som lager barnemat selv, hvilke redskap bruker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det stavmikser jeg trenger? Jeg har sett at det er veldig stor forskjell i pris på stavmiksere, noen koster 200 kroner, og andre koster 1000/2000 kroner. Trenger jeg en dyr stavmikser? Hvike merke har dere, og hva kostet den? Er dere fornøyd? Tenker å mose ting som for eksempel kyllingfilet og torskefilet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøpte en Philips på Jula til 5-600 kr, var med alt slags greier på den. Kutter, visp skål mm. Veldig fornøyd med denne.

Skrevet

Tja.. med mine to små har jeg lagd det meste av mat selv, grøt middag og fruktpure.

Nå er snuppa 7 mnd og bruker den ikke lengre. Brukte den i starten til å mose kokte poteter og grønnsaker, og kokt frukt. I tillegg brukte jeg den til å få havregryn og hirseflak mere finknust til grøten. Så snart de tålte litt biter i maten gikk jeg over til gaffel når jeg laget middagen, og frukten har jeg nå gått over til å skrape rå med skje.

Kjøtt syns jeg ble skikkelig ekkelt (prøvde kylling og oksekjøtt uten hell) når det moses, mye bedre- og smaker bedre om det finkuttes etter det er kokt istedet.

Fisk har jeg aldri most, er jo såpass mykt at å bruke gaffel å mose den går helt fint syns jeg.

Mitt råd: Hvis du skal bruke den kun til babymat- da kokte grønnsaker og frukt, så ikke legg for mye peeng i den... blir kun brukt en kort periode likevel....:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...