Vicky 83 Skrevet 29. desember 2010 #1 Skrevet 29. desember 2010 Er det stavmikser jeg trenger? Jeg har sett at det er veldig stor forskjell i pris på stavmiksere, noen koster 200 kroner, og andre koster 1000/2000 kroner. Trenger jeg en dyr stavmikser? Hvike merke har dere, og hva kostet den? Er dere fornøyd? Tenker å mose ting som for eksempel kyllingfilet og torskefilet.
bitthen Skrevet 29. desember 2010 #2 Skrevet 29. desember 2010 Kjøpte en Philips på Jula til 5-600 kr, var med alt slags greier på den. Kutter, visp skål mm. Veldig fornøyd med denne.
Nat27 Skrevet 29. desember 2010 #3 Skrevet 29. desember 2010 Jeg har en sånn; http://www.elkjop.no/product/hus-hjem/kjokkenapparater/mikser-og-blender/HB665/kenwood-stavmikser Har ikke begynt med fast føde enda, men denne kommer jeg til å bruke. Bruker den til alt mulig nå, men kjøpte den hovedsaklig med tanke på å mose barnemat. Fikk den anbefalt av en venninne som har brukt den til det.
mammatetogansketette:)) Skrevet 29. desember 2010 #4 Skrevet 29. desember 2010 Tja.. med mine to små har jeg lagd det meste av mat selv, grøt middag og fruktpure. Nå er snuppa 7 mnd og bruker den ikke lengre. Brukte den i starten til å mose kokte poteter og grønnsaker, og kokt frukt. I tillegg brukte jeg den til å få havregryn og hirseflak mere finknust til grøten. Så snart de tålte litt biter i maten gikk jeg over til gaffel når jeg laget middagen, og frukten har jeg nå gått over til å skrape rå med skje. Kjøtt syns jeg ble skikkelig ekkelt (prøvde kylling og oksekjøtt uten hell) når det moses, mye bedre- og smaker bedre om det finkuttes etter det er kokt istedet. Fisk har jeg aldri most, er jo såpass mykt at å bruke gaffel å mose den går helt fint syns jeg. Mitt råd: Hvis du skal bruke den kun til babymat- da kokte grønnsaker og frukt, så ikke legg for mye peeng i den... blir kun brukt en kort periode likevel....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå