Gå til innhold

Sivert får en lillebror. Endelig forslagsliste, men hvem passer best??

Anbefalte innlegg

Med åtte uker igjen til temin begynner mor i huset å bli en smule frustrert over at vi ikke kommer nærmere et (eller et par) favorittnavn. Etter å ha pløyd gjennom utallige navnebøker samt vært flittig bruker av statistisk sentralbyrå står vi igjen med følgende alternativer (i alfabetisk rekkefølge):

Amund

August

Halvor

Jesper

Jørgen

Martin

Mattis

Mikkel

Morten

Ola

Petter

Sigurd

Sondre

Tarjei

Torjus

Vetle

Hadde satt stor pris på tilbakemelding om hvilket/hvilke av disse navnene du synes passer best til Siverts lillebror!

Fortsetter under...

Av disse liker jeg best Jesper, Mikkel, Sondre og Torjus! Og synes at alle passer til Sivert:) kjempefine navn!

Om du hadde tvunget meg til å eliminere noen, hadde jeg valgt:

Vetle (klarer ikke å like det. Forbinder det med "lille" evt pingle, og liten vil han ikke alltid være), Morten (liker ikke. Synes det er lite sjarmerende og kjedelig), og Tarjei (Liker ikke.. Tar Jeg).. :D

Liker Mattis best av forslagene dine..

August, Halvor, Jesper og Sigurd er også ganske fine.

Mikkel er en rev.. Foretrekker Mikael.

Liker ikke Tarjei, Torjus, Vetle, Sondre eller Jørgen.

Annonse

Jeg bryr meg ikke om at navnene skal passe sammen, men hvilket jeg liker best, da jeg synes det er det aller viktigste. Det er to ulike individ og en trenger ikke velge det som passer aller best mener jeg.

Det jeg liker best: August - nydelig!

Det som passer best til Sivert: Synes alle passer bra til Sivert, skjønner ikke helt hvorfor navn ikke kan passe sammen. Stemmer på Ola, jeg.

Mye flott på lista di. :D Jeg kommenterer litt.

Amund - helt nydelig.

August - ikke min favoritt, men ok.

Halvor - helt ok

Jesper - kult

Jørgen - helt ok

Martin - kjedelig

Mattis - kult!

Mikkel - kult!

Morten - ok

Ola - ja, gjerne!

Petter - kult

Sigurd - nydelig!

Sondre - helt ok.

Tarjei - kult

Torjus - tja

Vetle - ja!

Mine personlige favoritter her er Sigurd og Amund, og jeg syns også de står nydelig til Sivert. Umiddelbart tenker jeg at Torjus og Sivert ble litt tungt, og Martin syns jeg blir litt veigt ved siden av Sivert. Når det er sagt tror jeg ikke du kan gjøre feil her. :)

Først: Du har vanvittig god smak! Jeg kunne brukt maange av disse navnene selv.

Men hvem passer best?

Egentlig de fleste... Jeg synes Mattis passer dårligst.

Kanskje Halvor, Jørgen, Ola, Petter eller Vetle.

Men det blir bra uansett!

Av de navnene du nevner liker jeg Amund, August, Jesper, Martin, Morten, Petter og Sigurd.

August er helt nydelig og er det jeg liker best, men synes ikke det passer så godt sammen med Sivert. Det trenger jo egentlig ikke å ha noe å si, men hvis du vil ha et navn som passer godt, synes jeg dere skal gå for Amund, Petter eller Sigurd.

Annonse

Amund, August, Jesper, Tarjei og Torjus er alle veldig fine. Liker best Jesper og August selv, men de andre matcher kanskje Sivert bedre.

Halvor, Sondre og Vetle er også gode alternativer.

Liker ikke resten, med unntak av Mikkel (SÅ usikker) og Sigurd, som er fint, men alt for likt Sivert.

(De to jeg liker minst er Mattis og Jørgen)

Her var det mange fine namn, så eg trur nok at veslebror får eit minst like flott og sterkt namn som storebror har! :-) Eg ville nok valgt Sondre, men det er mange andre fine namn òg!

Topp 3:

Sondre

Vetle

Martin

Botn 3:

Amund

Jesper

Mattis

Sivert og August :o)

Disse to har en god klang sammen, og ikke minst tyngde. Veldig god kombo synes jeg.

Sivert og Sondre er også et ok alternativ, men da synes jeg man kjører seg opp i et hjørne i forhold til en evt nestemann. En annen ting er at Sivert go August står mer alene sammen enn f.eks. Sivert og Sondre. Vanskelig å forklare sånn egentlig, men det går vel kanskje på dette med tyngde. Gode, staute navn sammen :o)

Det er forøvrig ingen av disse navnene som skjærer med storebrors navn, så egentlig win win ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...