Gå til innhold

Hipp Eco 1 for en tre mnd. gammel jente

Anbefalte innlegg

hei dere,

jenta mi er utrolig urolig hele natten og henger på puppen stort sett hele natten. tenkte vi prøver med en flaske mme om kvelden for å få ho ordentlig mett

kjøpte hioo eco 1, men finner ikke noe informasjon på pakningen om hvor mye en baby på tre mnd. skal ha? er 150ml for mye for et måltid?

selv om vi skal begynne med flaske om kvelden, kunne jeg godt tenke meg å kutte ut med amminga etter hvert. hvor mye skal de drinke per dag?

er det noen som kann gi meg noen råd?

hilsen sylvia

Fortsetter under...

begynn med 150 ml... så ser du om babyen spiser opp alt... tror 150 ml litt skal holde.. evt 120 ml..

min snuppe på 6 mnd drikker ca 180-210 ml til kvelds før hun legger seg..

men er jo forskjell på babyene hvor mye dem spiser..

prøv deg frem ;)

Er det lenge siden hun begynte å ville ha mat hele tiden? Det høres for meg ut som hun har økedøgn. Det er helt normalt, og vanligvis varer de 1-3 døgn (men kan være flere døgn) og gjentar seg ved behov. Formålet er å øke melkeproduksjonen din slik at den holder tritt med ungen som vokser.

På kvelden er det normalt å spise seg opp til natta, de fleste kvinner har litt mindre melk da enn om morgenen. Da vil barnet kompensere ved å die ofte og lite, og dermed få i seg "fløtemelka", som metter mer.

En annen ting som slår meg er om du rett og slett kan ha for mye melk, slik at hun ikke får nok av den mettende fete ettermelka. Tegn på dette kan bla være at hun ikke virker mett, at hun har mageknip og at avføringen er grønn og vanndig. Legger hun bra på seg? Hvor lenge ammer du på hver bryst, og gir du begge til alle måltider?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...